Renault își propune prin Renaulution să devină un adevărat lider în tranziția energetică și să ajungă în fruntea celor mai noi tehnologii și servicii. Aceste ambiții, însă, vor fi desfășurate într-o manieră durabilă și mai responsabilă.
Industria auto trece prin schimbări radicale, mai ales când vine vorba de motoare. Necesitatea reducerii consumului de combustibil și a emisiilor de CO2, standarde anti-poluare din ce în ce mai stricte și noile așteptări ale consumatorilor fac esențială electrificarea.
„Nouvelle Vague” va transforma Renault într-un brand construit în jurul tehnologiei, serviciilor și energiei curate, realizând vehicule mai inteligente în fiecare zi și soluții de mobilitate mai durabile.
Pentru a-și îndeplini aceste țeluri, Renault promovează gama E-TECH. Aceasta include: Clio E-TECH Hybrid (140 CP, hybrid), Captur E-TECH Hybrid (145 CP, hybrid), Captur Plug-in Hybrid (160 CP, plug-in hybrid), noul Arkana E-TECH Hybrid (145 CP) și noul Mégane sedan și Estate E-TECH Plug-in Hybrid (160 CP). În funcție de tehnologia aleasă, gama se adaptează nevoilor fiecărui client (distanță lungă, multifuncțional urban etc.), limitând emisiile de CO2 și controlând consumul de combustibil, chiar și pe distanțe lungi.
Alături de modelele 100% electrice E-TECH precum ZOE, Twingo Electric sau Kangoo Electric, modelele Hybrid si Plug-In Hybrid E-TECH completează gama largă, electrificată oferită de Renault.
Grupul motopropulsor comun motoarelor hibride Renault este disponibil în două variante: E-TECH Hybrid pentru „full hybrid” (HEV) și E-TECH Plug-in Hybrid pentru „plug-in hybrid” (PHEV). Este ușor de integrat pe aceste modele datorită platformei lor modulare CMF-B și CMF-C/D proiectate de la început pentru a permite electrificarea. În plus, cu sistemele E-TECH mai compacte ca oricând, acestea pot fi montate cu ușurință în compartimentul motor al mașinilor versatile de oraș, precum Clio.
Noul logo Renault
De-a lungul istoriei sale, marca Renault a suferit modificări repetate ale identității sale vizuale. Dar un lucru a rămas neschimbat din 1925: diamantul Renault recunoscut instantaneu.
Cea mai recentă iterație a fost creată în 1992 și, deși a fost refăcută în 2015, a devenit treptat puțin învechită. Deoarece marca este adânc înrădăcinată într-o piață modernă, internațională, în care expresia sa va fi simțită în diverse domenii, logo-ul său recent dezvăluit este mai modern și mai vibrant și servește unui scop cheie: descrie marca Renault ca fiind mai relevantă și construită pe valori centrate pe oameni.
Potrivit lui Arnaud Belloni VP Global Marketing al mărcii Renault, „Nouvelle Vague” se reflectă și în spoturile publicitare ale mărcii.
Impregnate de creativitate și modernitate, acestea încorporează unele dintre cele mai memorabile amintiri ale mărcii: Renault Fuego, melodii cult revizuite precum „Johnny & Mary” sau tricoul de ciclism Renault-Gitane din anii 70, prezent în noua reclamă pentru Captur E-TECH Hybrid.
Renault, cel mai „verde” brand in Europa
Renault își propune să devină cel mai „verde brand din Europa” din 2030, moment din care 9 din 10 mașini vândute de marcă vor fi electrificate.
Mândru de rădăcinile sale franceze, brandul Renault este, de asemenea, un brand internațional. Planul Renaulution este modul Renault de a-și consolida prezența internațională, sporind în același timp eficiența. Model cu model, piață cu piață, marca Renault și-a revizuit modelul de afaceri. Obiectivul final al jocului: creșterea profitabilității vehiculelor sale și pregătirea unei noi generații de produse pentru a cuceri noi piețe.
La nivel internațional, Renault a investit pe piețele sale istorice cu potențial ridicat, cu o prezență locală puternică – Brazilia, Rusia, Turcia și India – menținând în același timp nivelurile de risc. În Europa, Renault continuă să se bazeze pe piețele sale cheie – Franța, Spania, Italia, Germania și Regatul Unit – cu o gamă mai vizibilă și o foaie de parcurs clară: pârghia E-TECH pentru a încuraja mobilitatea electrică și a intensifica eforturile de creștere a cotelor de piață atât pentru segmentul C, cât și pentru vehiculele comerciale.
Renault Group caută să ofere mobilitate durabilă tuturor, atât astăzi, cât și în viitor. Aceste noi motoare sunt un pas următor spre atingerea obiectivului. Renault Group își propune să fie liderul EV până în 2025, cu:
- Un „Pol electric” care să aibă cea mai mare capacitate de producție de vehicule electrice din întreaga lume;
- O asociere mixtă pe bază de hidrogen pentru vehiculele cu celule de combustibil;
- Cel mai verde mix de produse din Europa;
- Jumătate din lansările europene să fie vehicule electrice;
- 35% vânzări pe piața hibridă până în 2025.
Renault E-Tech Hybrid
Dezvoltată și brevetată de Renault Engineering, tehnologia E-TECH (Hybrid și Plug in Hybrid) este moștenitorul motorului concept EOLAB prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2014. După ce a fost supus unor testări extinse în timpul fazelor de proiectare și având avantajul unei arhitecturi simple, dar inteligente, și a unor procese specifice de testare, este deosebit de fiabil și robust. Motorul E-TECH Hybrid valorifică, de asemenea, experiența mărcii în vehicule electrice și elemente de design din cadrul Alianței, precum motorul său pe benzină de 1.6L de nouă generație, reproiectat special pentru această ocazie. Este asociat cu două motoare electrice – un „motor E” și un HSG (High-Voltage Starter Generator) – și o cutie inovatoare multi-modală fără ambreiaj. Combinația revoluționară de motoare electrice și ambreiajul tip dog clutch înseamnă schimbarea lină a treptelor de viteză.
Noile caracteristici înseamnă că modelele Renault E-TECH Hybrid și E-TECH Plug-in Hybrid au o reacție excelentă pentru o experiență de conducere îmbunătățită, o optimizare considerabilă a energiei și sisteme îmbunătățite de încărcare a bateriei care se cuplează atunci când mașina încetinește și frânează, ceea ce face ca aceasta să ofere cea mai bună performanță generală la volan.
În plus față de gama Renault de modele complet electrice, noul Clio, Captur și noul Arkana E-TECH Hybrid, precum și Captur și noile modele Megane Sedan și Wagon E-TECH Plug-in Hybrid dispun de o serie de utilizări diferite. Disponibilitatea lor pe vehicule versatile de nivel mediu înseamnă că experiența cu mașina electrică este acum mai accesibilă decât oricând; și totuși, sunt și alte modele HEV și PHEV care vor veni.