AUTOpro
Stiri Industrie

Rezultatele comerciale pentru prima jumătate de an 2022 ale Stellantis, VW Group și Renault Group

Cele mai mari grupuri auto din Europa au prezentat rezultatele comerciale valabile pentru prima jumătate din 2022. Atât Stellantis, cât și Volkswagen Group și Renault Group anunță rezultate mai bune raportate la cele din aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai importante cifre pentru Stellantis din primele șase luni din 2022 se referă la:

  • venituri nete de 88 miliarde de Euro, în creștere cu 17% față de prima jumătate a anului 2021;
  • profit net de 8 miliarde de Euro, mai mult cu 34% raportat la aceeași perioadă din 2021;
  • flux de numerar industrial liber de 5.3 miliarde Euro, cu 6.5 miliarde Euro mai mult față de semestrul 1 din 2021;
  • vânzări mașini electrice (BEV – Battery Electric Vehicle) în creștere cu 50% față de primele 6 luni din 2021.

Carlos Tavares, CEO Stellantis, spune că „într-un context global exigent, continuăm cu planul nostru „Dare Forward”, livrând o performanță uluitoare și punând în aplicare strategia noastră îndrăzneață către electrificare. Împreună cu reziliența, agilitatea și mentalitatea antreprenorială a angajaților și cu partenerii noștri inovatori, conturăm Stellantis într-o companie durabilă de mobilitate și tehnologie pregătită pentru viitor. Vreau să-mi exprim sincere aprecieri către toți angajații Stellantis pentru angajamentul și contribuția lor la aceste rezultate”.

Volkswagen Group raportează pentru jumătatea de an 2022 ce tocmai s-a încheiat:

  • venituri din vânzări de 132.3 miliarde Euro, cu 2 procente mai mult față de primele 6 luni din 2021, incluzând și consolidarea Navistar;
  • profit după aplicarea taxelor de 10.6 miliarde Euro, cu 25.8% peste profitul înregistrat în semestrul 1 din 2021;
  • livrări de BEV în creștere cu 27%, chiar cu 40% în Europa de Vest, fiind atins un număr de 217.000 unități.

În ciuda provocărilor globale fără precedent, Volkswagen a demonstrat o performanță financiară remarcabilă.”, a declarat Arno Antlitz, CFO Volkswagen Group, în legătură cu rezultatele comerciale din prima jumătate din 2022.

În ceea ce privește Renault Group, pentru S1 2022 vorbim despre:

  • venituri de 21,1 miliarde Euro, stabile comparativ cu aceeași perioadă din 2021;
  • venitul net din operațiunile continue a fost de 657 milioane Euro, în creștere cu 458 milioane Euro față de S1 2021, în timp ce venitul net din operațiuni întrerupte a înregistrat -2,3 miliarde Euro;
  • fluxul de free cash-flow operațional pentru perimetrul Automobile a ajuns la 956 milioane Euro, în creștere cu 1.470 milioane EUR comparativ cu S1 2021;
  • datoria netă din activitatea Automobile s-a redus cu nu mai puțin de 1,2 miliarde Euro față de 31 decembrie 2021.

În ceea ce privește Dacia, Sandero rămâne cea mai vândută mașină către clienți privați din Europa, în timp ce Spring este cel mai bine vândut BEV din Franța, când ne referim tot la clienți persoane fizice.

Articole similare

Bogdan Vrabie a câștigat etapa a patra din Cupa Suzuki 2017

Filip Sîrbu

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Linda Jackson, CEO-ul mărcii Peugeot: „Nu sunt un fan al ecranelor în mașini”

Mihai Morcovescu

Chinezii de la Geely vor deveni acționari ai diviziei de motoare termice Renault din care face parte și Dacia

Mihai Morcovescu