AUTOpro
Stiri Industrie

DACIA crește spectaculos în prima jumătate a lui 2023

ACAROM

Xavier Martinet, Director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia, a anunțat o creștere de vânzări de 24% în primul semestru 2023, ajungând la 345.432 de unități vândute. Pentru prima dată în istoria mărcii, DACIA ocupă locul 2 pe piața de retail din Europa, atingând la o cotă de 8,4%. Pe piața totală, Dacia a urcat la o cotă de piață de 4,5%.

Cele 4 modele de bază ale mărcii au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor – Spring : +38%, Sandero : +24%, Duster : +13% și Jogger : +130%. Pe piața de retail, Sandero este no. 1 în Europa încă din 2017, Duster este în top – nr. 2 în 2023, Jogger este nr. 1 în segmentul compact (fără SUV), iar Spring a urcat pe locul 3!

De la lansare și până în acest moment au fost vândute 120.000 de modele Spring

Dacia Spring Exteme ELECTRIC 65

Datele noastre arată că, în medie, propietarul unui Spring rulează la 26 km/h și parcurge zilnic cam 30 – 31 km. O încarcă cam de 2 – 3 ori pe săptămână, preferând să facă această operațiune când ajunge la pragul de 100 km rezervă de baterie!”, declara Martinet in cadrul conferinței de presă de anunțare a rezultatelor pe primul semestru 2023.

Pe multe piețe europene Dacia performează bine pe piața de retail, ajungând pe locul 3 în Germania. Martinet a declarat că are comenzi pentru următoarele 3 luni și jumătate, dar va contrinua strategia cunoscută „să fabricăm cu o mașină mai puțin decât este cererea.

Executivul francez a precizat că 25% dintre clienții de Dacia vin de le Dacia , 15% de la Renault, dar 60% vin de la alte mărci. Poziționarea modelelor va continua să păstreze ecartul de 10 – 15% mai ieftin în raport cu concurența. Martinet remarca faptul că prețul mediu al modelelor Dacia este de 17.500 Euro, în timp ce media europeană este 35.000 Euro! Acesta a menționat că versiunea cu vopsea mată de la Jogger se apropie de 25.000 Euro, cel mai mare preț în acest moment.

Studiile arată că astăzi, primul criteriu de achiziție a unei Dacia este prețul, iar al doilea design-ul

Acum trei ani zile, după preț veneau dotările. Este o schimbare semnificativă care spune mult despre evoluția mărcii Dacia!” a precizat Martinet.

Articole similare

Nissan a dezvăluit noul Skyline Nismo. Motor V6 de 420 CP și producție limitată la 100 de exemplare

Mihai Morcovescu

500 de exemplare BMW i3 vor fi folosite în capitala Poloniei de către serviciul de car sharing Innogy go!

Dragos Baltateanu

JATO Dynamics: Dacia Duster a fost al treilea cel mai vândut SUV în Europa în primele șase luni din 2023

Mihai Morcovescu