AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Interviuri Stiri

Interviu în exclusivitate Olivier Francois, Episodul 1 – Fiat are în pregătire pentru Europa două modele noi: unul hibrid, unul complet electric

Olivier Francois

Olivier Francois, unul dintre executivii ce face parte din MANBEST Hall of Fame din 2016, a participat la o masă rotundă organizată de Dan Vardie, Fondator și Președinte al Juriului AUTOBEST. Am aflat mai multe informații în premieră, iar în primul episod facem un rezumat al ceea ce va fi prezentat mai pe larg în următoarele articole dedicate lui Olivier Francois.

Pentru cei ce nu știu exact toate funcțiile pe care le deține Olivier Francois la acest moment, este nevoie să facem o scurtă listă. În primul rând, este CEO Fiat de aproape 13 ani, perioadă în care a ocupat simultan și postul de CMO – Chief Marketing Officer, al întreg Grupului FCA, pentru ca de la înființarea alianței Stellantis să rămână pe această funcție și pentru noul conglomerat. Mai mult, din iulie 2023 este și CEO al mărcii DS, ceea ce demonstrează, dacă mai era nevoie, că avem în față un executiv dintre cei mai capabili din întreaga industrie auto mondială.

Olivier Francois

Cu ocazia mesei rotunde organizate de Juriul AUTOBEST și moderată de Fondatorul și Președintele acestei organizații – Dan Vardie, Olivier Francois ne-a oferit câteva informații pe care le rezumăm în rândurile următoare.

Olivier a prezentat evoluția mărcii Fiat și planurile sale viitoare în cadrul alianței Stellantis. Francois a subliniat trecerea de la o perioadă de restricții financiare la o fază mai stimulantă, datorită accesului sporit la resurse și investiții din partea Stellantis. Marca Fiat se pregătește să lanseze noi produse, cum ar fi Topolino și noul Fiat 600, într-o încercare de a revitaliza gama de produse pe termen lung.

Fiat Topolino

Olivier Francois a evidențiat și angajamentul Fiat față de electrificare, menționând două modele relevante în plan social în Europa – un model complet electric și unul hibrid. El a subliniat importanța păstrării unei oferte diversificate pentru a se adapta la ritmul diferit al tranziției electrice în diverse țări. Cu un accent deosebit pe durabilitate, Francois a prezentat caracteristicile inovatoare ale noilor modele, inclusiv utilizarea materialelor reciclate în proporție de peste 91%.

Un alt aspect important a fost consolidarea poziției globale a mărcii Fiat în cadrul grupului Stellantis, devenind lider ca volum în principal în Brazilia, Italia și Turcia. Francois Olivier a scos în față importanța acestei prezențe echilibrate în trei regiuni diferite ale lumii și a anticipat rezultate pozitive în viitorul apropiat, cu o accentuare a creșterii în America de Sud și în regiunea Africa – Orientul Mijlociu.

Olivier a prezentat noul Fiat 600 ca pe un model care reprezintă filosofia italiană „Dolce Vita”, ce simbolizează trăirea unei vieți mai pline. El a pus accent pe caracteristicile de confort, tehnologie și durabilitate ale modelului, subliniind angajamentul de a oferi o alternativă accesibilă la electrificare. Prețurile modelului hibrid au fost menționate, fiind sub 20.000 de euro cu programul de casare, iar varianta complet electrică trebuie să rămână sub 30.000 de euro.

Olivier Francois

Ca o scurtă concluzie a celor de mai sus, Olivier Francois a subliniat că Fiat urmărește să democratizeze electrificarea și să ofere o alternativă accesibilă într-un segment mai extins, combinând tradiția mărcii cu inovațiile tehnologice și orientarea spre durabilitate.

Articole similare

BMW Seria 7 va primi în 2024 un sistem de conducere autonomă de nivel 3

Mihai Morcovescu

Morgan lansează Plus 8 GTR. Vor fi construite doar nouă exemplare

Florin Amariei

Volvo devine primul producător auto care emite pașapoarte digitale pentru baterii

Mihai Morcovescu