AUTOpro
Industrie Stiri

SsangYong, din nou într-o situație dificilă

SsangYong Musso Rhino

Directorul Mahindra & Mahindra a declarat că grupul indian are în plan să cedeze controlul companiei coreene Ssang Yong unui alt investitor.

Pe măsură ce dificultățile cu care se confruntă industria auto pe plan mondial devin tot mai adânci, cresc și pierderile, iar grupul indian Mahindra & Mahindra nu pare ferit de probleme. Directorul acestuia a menționat într-o discuție cu jurnaliștii că încearcă să găsescă un alt investitor pentru SsangYong.

„SsangYong are nevoie de un nou investitor. Lucrăm cu oficialii acestei companii pentru a vedea dacă putem găsi un nou investitor”, a explicat jurnaliștilor Pawan Goenka, Managing Director al Mahindra & Mahindra.

Anterior, grupul Mahindra a raportat o pierdere netă consolidată de 258 milioane dolari după ce anul trecut reușise să obțină profit. Încă din aprilie 2020, oficialii Mahindra menționaseră că nu vor mai face investiții la SsangYong, companie sud-coreeană la care deține circa 75% dintre acțiuni.

„Găsirea unui nou investitor ne va reduce automat pachetul de acțiuni deținut. Acesta ar putea chiar cumpăra întregul pachet deținut de noi”, a declarat și Anish Shah, directorul adjunct al lui Mahindra. Acesta a adăugat că, în prezent, se derulează în cadrul grupului indian un amplu plan de redresare care implică reduceri de costuri și analizarea tuturor afacerilor care au produs pierderi în ultimele 12 luni.

În urma acestei analize, grupul indian va menține controlul companiilor care pot fi menținute pe profit, însă va căuta noi investitori pentru cele care înregistrează pierderi continue. Dacă și acest demers va eșua, grupul este gata chiar să închidă anumite linii de business.

În cazul în care nu există o cale clară către rentabilitate, ar căuta un parteneriat sau să închidă acele afaceri, dar în cele care pot genera în mod clar rentabilități de 18% sau în cele care au o importanță strategică, Mahindra va continua să investească, a spus Shah.

Grupul indian deține acum o participație de 75% din Ssang Yong, producător pe care l-a salvat de la insolvență în 2010.

Articole similare

TOGG, producător auto din Turcia, pregătește lansarea primului SUV electric din gamă

Darius Pana

China și electrificarea mașinilor, singurele speranțe pentru constructorii auto

Florin Amariei

Dacia a deschis comenzile pentru noul Spring. Modelul electric costă de la 10.990 de euro

Mihai Morcovescu

Leave a Comment