AUTOpro
Stiri

BMW și Mercedes-Benz opresc temporar colaborarea pentru dezvoltarea de vehicule autonome

BMW Mercedes

Oficialii BMW și Mercedes-Benz au anunțat că opresc „temporar” colaborarea dintre cele două companii în domeniul vehiculelor autonome.

Giganții germani BMW și Mercedes-Benz vor merge pe drumuri separate către dezvoltarea vehiculelor autonome în ciuda parteneriatului existent între cele două companii care avea ca scop declarat reducerea costurilor și grăbirea găsirii de soluții pentru a transforma ideea de deplasare autonomă a mașinilor în realitate.

Cele două companii au anunțat că pun în așteptare colaborarea lor în acest domeniu în urma unei revizuiri aprofundate a detaliilor. Oprirea temporară a planurilor comune a fost realizată „de comun acord”, iar o eventuală cooperare viitoare în acest domeniu este posibilă.

Grupul BMW și Mercedes-Benz AG lucrează separat pentru generațiile actuale de vehicule care includ componente de conducere automată și au înregistrat progrese majore în acest domeniu.

Oficialii BMW notează că atât grupul lor cât și Mercedes-Benz AG nu au reușit în timp util să poarte discuții detaliate la nivel de experți și nici să stabilească o foaie de parcurs cu furnizorii proprii până la semnarea de anul trecut a contractului de parteneriat. Acum, când aceste discuții au avut, aparent, loc, cele două companii au ajuns la concluzia că nu este momentul potrivit pentru implementarea cu succes a cooperării și pentru dezvoltarea unei platforme tehnologice comune.

În plus, este demn de luat în seamă faptul că această stopare a cooperării privind tehnologia „automated driving” reprezintă și o schimbare clară de optică a noilor conduceri ale celor două companii. Să nu uităm că semnarea parteneriatului a avut loc într-o vreme în care la conducerea BMW se afla Harald Krueger, iar la cea a grupului Daimler, cunoscutul Dieter Zetsche. Acum cele două companii sunt conduse de Oliver Zipse, respectiv, Ola Kallenius.

„Am dezvoltat în mod sistematic tehnologia și platforma noastră scalabilă cu parteneri precum Intel, Mobileye, FCA și Ansys. Nivelul tehnologic actual al generației noastre de vehicule oferă un potențial foarte bun și durabil. Cu senzori extrem de puternici și putere de calcul, sistemul nostru modular robust ne pune într-o poziție excelentă pentru a oferi clienților noștri ceea ce au nevoie”, a declarat Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de administrație al BMW AG și responsabil pentru dezvoltare.

În același timp, Markus Schäfer, membru al consiliului de administrație al Daimler AG și Mercedes-Benz AG și responsabil pentru Daimler Group Research consideră că „experiența noastră se completează foarte bine cu cea a grupului BMW, fapt demonstrat de colaborările noastre de succes. Pe lângă reducerea amprentei de carbon, digitalizarea este un pilon strategic major pentru Mercedes-Benz. Pentru a ne pregăti pentru provocările viitoare ale unui mediu în schimbare rapidă, momentan căutăm alte posibilități cu parteneri din afara sectorului auto”.

Ambele companii au subliniat însă că vor continua să lucreze în strânsă cooperare în alte domenii prevăzute în contractul de colaborare. În 2015, cele două companii s-au unit cu Audi AG pentru a achiziționa platforma tehnologică HERE care are acum o structură de acționari foarte largă. La începutul anului 2019, BMW Group și Daimler AG și-au pus în comun serviciile de mobilitate într-o asociere comună sub umbrela NOW.

Articole similare

ACEA: România, peste Spania și Italia și la egalitate cu Marea Britanie în clasamentul piețelor europene în aprilie

Robert Stan

ACEA: Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în primul trimestru din 2024

Mihai Morcovescu

Iată cum arată Xiaomi MS11, primul automobil electric din istoria gigantului chinez, care va sosi în 2024

Mihai Morcovescu

Leave a Comment