AUTOpro
Stiri AUTO pro Exclusiv

Miniserial în Exclusivitate națională – Miracolul VINFAST!

AUTOpro , parte a juriului European AUTOBEST, a fost invitată în Vietnam pentru a testa primul model EV care va fi vândut în Europa, dar și pentru a explora ecosistemul VINFAST și VINGROUP. La acest eveniment extraordinar au participat ziariști doar din SUA, Canada, Germania, Franța, Olanda și România. Cu excepția României, toate celelalte țări reprezintă piețele din primul val unde se vor comercializa noile modele VF8 și VF9. Astăzi primul episod! 

Dan Vardie, Hanoi, Vietnam

În acest moment au fost deschise liste de înscriere pentru cele două modele, atât în Europa cât și America de Nord. Thomas Chretien, Vicepreședintele de marketing și comunicare VINFAST Europa, declara pentru AUTOpro că până în acest moment mai mult de 50.000 de oameni și-au exprimat opțiunea de a cumpăra un model VF plătind un depozit de 150 Euro. „Primii noștri clienți se pot bucura de un pachet promoțional important, unic în industria auto mondială. Și este grantat pentru absolut toți cei se înscriu până la sfărșitul lunii mai !” ne spunea Chretien. 

Pachetele cadou constau într-o reducere de 4.200 Euro din prețul de achiziție a unui model VINFAST, la care se adaugă cadou pachetul Vin Fast Smart Driving în valoare de 7.250 Euro și o excursie de 7 zile în Vietnam într-una din stațiunile de lux Vin Pearl, propietate VINGROUP – din care face parte și VINFAST. Executivul VINFAST preciza că excursia în Vietnam este garantată, noul proprietar de mașină VF urmând să plătească doar biletele de avion. 

Primele mașini vor fi livrate la sfârșitul acestui an. Chretien a declarat pentru AUTOpro că și românii pot avea acces la achiziționarea unui model VF. Exact după modelul de succes pionierat de Tesla, se face înscrierea pe una din cele 3 piețe – de preferat Germania – și livrarea se realizează la unul din magazinele VF urmând ca mașina să fie transportată în țară. 

VF8 și VF9 vin cu două niveluri de echipare – Eco și Plus, și două baterii. VF 8 poate fi echipat cu baterii de 82 sau 87,7 kWh, care oferă  363 CP și 500 Nm (Eco) respectiv 408 CP și 640 Nm pt Plus. Viteza maximă pentru ambele baterii este de 200 km/h. Cu bateria mare, VF8 are o autonomie medie WLTP de 471 km. Ambele versiuni de baterie pot fi încărcate la un wall box AC cu trei faze la 11 kW în 8 ore. VF 9 vine cu două opțiuni de baterii, 95 kWh și 123 kWh, având o putere maximă de 408 CP și un cuplu maxim de 640 Nm. Atinge o viteză maximă de 200 km/h și accelerează la 100 km/h în 6,5 zec.

Cu baterie mare, VF9 are o autonomie WLTP omologată de 594 km! Executivul VF ne-a declarat că bateria poate fi încărcată DC rapid de la 10% la 70% în doar 26 min (respectiv 35 min pentru bateria mare de 123 kWh) în timp ce la încărcare AC, cu un wall box de 11 kW este nevoie de 11 ore. Făcând un calcul, rezultă că noile modele VF au o capacitate medie de 125 kWh pentru fast charge DC. Mai mult, având vedere curba de încărcare a unui EV este posibil ca noile modele să aibă o capacitate de încărcare de peste 250 kW. Rămâne de văzut unde vom avea stații fast charge atât de puternice…

Despre VF8 revenim pe larg zilele următoare într-una din corespondențele noastre speciale din Vietnam, cu primul drive contact în premieră mondială! VF9 este un SUV din segmentul E, cu dimensiuni impresionante 5120 x 2000 x 1721 mm și un ampatament uriaș, de 3150 mm, ce a permis acomodarea a 7 locuri. Are jante de 20 inch, scaune încălzite din piele ecologică cu reglare după 8 dimensiuni, volan încălzit, climă dual zone, ecran tactil central (tabletă în poziție landscape) de 15,6 inch, portbagaj electric și faruri MATRIX LED – toate în standard. 

Versiunea VF9 PLUS are jante de 21 inch sau opțional de 22 inch. Scaunele din piele încălzite și ventilate au reglaje după 12 dimensiuni, sunroof panoramic și climă tri-zonă. 

În Germania, VF8 ECO pleacă de la 43.900 Euro (TVA inclus), iar VF8 Plus de la 50.800 Euro, ambele în specificația cu bateria mare. Chretien ne spunea că, spre deosebire de alți producători, VINFAST este foarte onest cu clienții săi în prezentarea prețurilor prin folosirea expresiei „începând de la …” „Pentru bateria mai mică, prețurile de plecare sunt mai mici și le vom anunța ulterior. Aici am facut doar primul anunț pentru versiunile cu bateriile mari”. Similar, VF9 Eco pleacă de la 58.650 Euro, în timp ce VF8 Plus de la 63.600 Euro.

VINFAST pionierează un nou mod de vânzare, excluzând din preț costul bateriei. Ca urmare, cumpărătorul unui VF va plati o sumă lunară de 120 Euro pentru VF8, respectiv 150 Euro pentru VF 9, indiferent de dimensiunea bateriei. În cadrul unei conferințe excepționale ținută de Phạm Nhật Vượng, Chairman-ul grupului VINGROUP, acesta a dezvăluit în premieră că contractele pentru baterie vor fi pentru 3 ani ,după care proprietarul este invitat să opteze. Fie să continue în acest sistem de închiriere, fie să cumpere bateria la o valoare reziduală. 


Această nouă formulă are – potrivit lui Chretien – câteva avantaje majore. „În primul rând că nu trebuie să plătești bateria în avans, ci în rate lunare. Bateria are o garanție pe viață și va fi înlocuită automat în momentul în care „State of Health” (nivelul de încărcare la un moment dat raportat la capcitatea inițială de încărcare când bateria era nouă) scade la 70%. Asta înseamnă nici o bătaie de cap pentru primul cumpărător, dar și o valoare reziduală foarte ridicată. Cum garanția pe viață a bateriei se transmite și la următorii proprietari, și aceștia vor avea o valoare reziduală ridicată. În fine,  tehnologia în baterii evoluează foarte rapid.


Cu acest sistem, mașina va avea acces la noi baterii, mult mai eficiente energetic, cu densitate energetică și autonomie mai mare.” explica Chretien în exclusivitate pentru AUTOpro. Mai mult – o altă premieră greu de imaginat – VINFAST oferă o garanție transmisibilă de 10 ani și 200.000 km pentru mașină, un alt argument foarte solid pentru o valoare reziduală foarte ridicată! 

AUTOpro a fost nu doar prima publicație din România care a participat la o incredibilă experiență VINFAST – incluzând primul drive contcat cu VF8 – și VINGROUP, ci una dintre foarte puținele din Europa care au fost invitate. Progamul inițiat de vietnamezi vine într-un moment curcial pentru viitorul VINFAST. Chiar în zielele experienței noastre a fost anunțat IPO-ul (intrarea în bursa de la Hong Kong cu reglementare SEC –Comisia Americană pentru reglementările bursiere), prin care vietnamezii vor să obțină undeva la 2 mld $ pentru construcția noii fabrici VINFAST din Carolina.

Tot aici a fost confirmată dorința vietnamezilor să construiască o fabrică în Germania în următorii ani. Este probabil ca până la sfărșitul acestui an să se facă anunțul cu detaliile investiției. Potrivit unor insideri VINFAST cu care AUTOpro a stat de vorbă în timpul experienței vietnameze, fabrica din Europa va fi o investiție de peste 4 mld Euro, unde se vor produce modelele VF8, VF7 și VF6 , care îi va permite producătorului asiatic să acopere segmentele B, C și D. Încă nu a fost stabilită o fabricație europeană pentru VF9, vâzările europene ale acestui model foarte mare urmând să ofere o indicație în acest sens. Cel mai probabil VF9 va fi importat din Vietnam și după inaugurarea fabriciii din Germania. Tot în această fabrică se vor produce și bateriile necesare modelelor fabricate acolo. 

Revenim în ziele următoare nu doar cu primul drive contact cu VF8, dar și cu alte informații spectaculoase despre noua vedetă a industriei auto mondiale. Inclusiv cu un material despre conferința excepțională a fondatorului (și proprietarul) grupului. Astăzi vă spunem doar atât. Dl. Phạm Nhật Vượng este listat de Forbes la peste 6 mld $, nu acordă aproape niciodată un interviu, iar această discuție cu presa internațională este și prima după mai bine de 2 ani – timp în care nu s-a întâlnit cu nici un ziarist, blogger sau media , indieferent cum s-ar numi acea media! 

Articole similare

Uber Freight este serviciul dedicat camionagiilor

Filip Sîrbu

Jeep Magneto – BEV cu cutie manuală!

Florin Amariei

Cifrele sezonului 2016 pentru Pirelli

Filip Sîrbu

Leave a Comment