AUTOpro
Stiri Industrie

ACEA: pe o piață europeană în scădere, Dacia a vândut în 2022 cu 14% mai mult decât în 2021

ACAROM

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a dat publicității datele privind vânzările de mașini noi în Europa. Astfel, piața auto de pe Bătrânul Continent a înregistrat în luna noiembrie o creștere de 16,3% față de aceeași perioadă din 2021. Europenii au înmatriculat luna trecută 829.527 de mașini noi.

În același timp, la nivelul întregului continent, în primele 11 luni ale anului curent au fost vândute aproape 10,2 milioane de unități, ceea ce reprezintă o scădere de 5,8 procente comparativ cu același interval din anul precedent.

Doar pe parcursul celei de-a unsprezecea luni au fost vândute în Europa peste un milion de mașini, în creștere cu 17,4% față de același interval din 2021.

Conform ACEA, Dacia a vândut mai bine decât Skoda, Opel sau Hyundai

ACEA

În aceeași noiembrie, în România au intrat în circulație 11.074 de autoturisme noi, cu 406 mai puține decât în luna noiembrie 2021, ceea ce reprezintă o scădere 3,66%. Alte țări care au raportat scăderi sunt Estonia (- 0,9%), Finlanda (- 4,3%) și Slovenia (- 12,2%).

De la începutul anului și până la sfârșitul lunii noiembrie în România au fost înmatriculate 116.891 de mașini nou, cu 7,4% mai mult față de cele 108.821 comercializate în primele 11 luni de anul trecut.

Cifrele sunt îmbucurătoare și în ceea ce privește Dacia. Astfel, în primele 11 luni ale anului curent, marca românească a vândut în Uniunea Europeană 393.574 de automobile, cu 14% mai mult decât în perioada similară din 2021.

Doar în luna noiembrie, constructorul de la Mioveni a vândut 39.802 de mașini noi la nivelul Uniunii Europene, depășind mărci consacrate. Astfel, marca autohtonă a devansat Skoda (38.175 de unități), Fiat (31.469), Hyundai (35.616), Kia (32.396), Ford (33.511) și Opel (25.352).

ACEA: Volkswagen a fost lider la vânzările la nivel european

ACEA

Lider absolut la capitolul vânzări europene a fost Grupul Volkswagen, care a vândut 254.465 de mașini noi. Cea mai bine vândută marcă în noiembrie a fost Volkswagen, cu 112.573 de exemplare, cu 44,4% în plus față de anul trecut.

Locul al doilea în ceea ce privește vânzările în noiembrie 2022 a fost ocupat de Grupul Stellantis, cu 165.231 de unități, în scădere cu 3,7% față de noiembrie 2021. Podiumul a fost completat de Grupul Renault, cu 95.997 de mașini vândute, adică o creștere de 4,3%.

Sursa: ACEA

Articole similare

Stellantis și Amazon, colaborare pentru mașini inteligente

Florin Amariei

Renault pentru AUTOpro: Luca de Meo va fi responsabil pentru definirea strategiei de produs, inclusiv în privința Dacia

Robert Stan

Strategia privind prețurile funcționează. Daimler prezintă rezultate peste estimări

Florin Amariei