AUTOpro
Generale Green car Stiri

Lancia Ypsilon HF este primul hot-hatch din istoria mărcii. Italienii confirmă revenirea în lumea raliurilor

Constructorul italian de automobile Lancia a publicat fotografiile și detaliile oficiale referitoare la noua Ypsilon HF.

Vorbim despre versiunea de performanță a modelului subcompact, care este totodată și primul hot-hatch pur electric din istoria mărcii. De asemenea, Lancia a prezentat și un model de competiție cu care vor reveni în cursele de raliuri după o pauză de 32 de ani.

Noua Lancia Ypsilon HF va debuta în 2025

Lancia

Comparativ cu Lancia Ypsilon standard, versiunea HF primește îmbunătățiri estetice minore și câteva modificări tehnice. Acestea au rolul să sporească performanțele mașinii.

Din punct de vedere estetic, noul hot-hatch italian a primit o bară de protecție revizuită, care include accente negre. Aceasta găzduiește priza de aer principală, care acum este dreptunghiulară, și logo-ul HF. De asemenea, mai există două admisii laterale, precum și una de mici dimensiuni amplasată în stânga, chiar sub lumina de zi.

Aspectul sportiv este completat de un set de jante cu design special și de aripi ceva mai late. Cei de la Lancia nu au publicat nici o imagine cu partea din spate. În schimb, în interior regăsim aceeași siglă HF pe volan și pe tetierele scaunelor din față sub forma unei broderii. De asemenea, există cusături contrastante roșii pe scaune și pe bord.

Noua Ypsilon HF este pusă în mișcare de un motor electric de 240 CP. Cu aceste resurse, hot-hatch-ul cu emisii zero italian este capabil să atingă „suta” în 5,8 secunde. Deocamdată, nu au fost dezvăluite cifrele pentru viteza maximă și nici capacitatea bateriei și autonomia.

De asemenea, modelul de performanță are roți motrice față, o suspensie revizuită, care face ca garda la sol să fie mai joasă comparativ cu Ypsilon-ul standard.

Debutul oficial al noii Ypsilon HF va avea loc în luna mai 2025. Cu această ocazie, Lancia a confirmat că va lansa versiuni de performanță HF și pentru viitoarele modele Delta și Gamma.

Lancia revine în lumea raliurilor cu Ypsilon Rally4

Cu ocazia prezentării noii Ypsilon HF, Lancia a confirmat în mod oficial revenirea în lumea raliurilor după o absență de 32 de ani. Constructorul italian va concura în calitate de echipă de uzină cu noul model de competiție Ypsilon Rally4, care este bazat pe cel mai nou model de serie Lancia.

Acesta este construit în conformitate cu reglementările Rally4, o categorie dedicată modelelor cu tracțiune față. Din punct de vedere tehnic, Ypsilon Rally 4 a primit un motor cu 3 cilindri de 1,2 litri turbo. Unitatea dezvoltă 212 CP și este asociată la o transmisie secvențială cu 5 trepte. De asemenea, mașina de raliuri primește un diferențial cu alunecare limitată.

Evident, în spiritul tradiției, modelul este finisat în grafica celebră alb cu dungi roșii și albastre. Aceasta reprezintă un omagiu adus parteneriatului dintre Lancia și Martini.

De-a lungul istoriei Campionatului Mondial de Raliuri (WRC), Lancia a cucerit 10 titluri, fiind cel mai titrat constructor. Șase dintre aceste titluri au fost consecutive, între anii 1987 și 1992. De asemenea, italienii au în palmares și 4 titluri la piloți prin finlandezul Juha Kankkunen (1987 și 1991) și italianul Miki Biasion (1988 și 1989).

Sursa: Lancia

Articole similare

ACEA: În Țările de Jos sunt peste 111.000 de stații de încărcare pentru vehiculele electrice, cele mai multe din UE

Mihai Morcovescu

ACEA: Piața auto europeană va reveni în 2020 la nivelul de acum șapte ani

Robert Stan

Noua generație Dacia Duster va intra oficial în producție peste câteva săptămâni

Mihai Morcovescu