AUTOpro
Generale Green car Stiri

Renault 5 Electric: francezii au dezvăluit primele detalii despre viitorul model care va sosi în 2024

Producătorul francez de automobile Renault a furnizat primele informații oficiale referitoare la viitorul model complet electric Renault 5, în fapt urmașul cu zero emisii al legendarului hatchback.

Astfel, reprezentanții companiei au anunțat în cadrul unui seminar organizat în mediul online că mașina va folosi componente de la modelele existente, ceea ce o va face mai ieftină comparativ cu popularul Zoe.

Renault 5 va fi construit pe noua platformă CMF-B EV

Renault

În urmă cu aproximativ doi ani, francezii anunțau în premieră intenția de a reînvia un model legendar, foarte popular în anii 70 și 80, un adevărat simbol al culturii pop. Este vorba despre Renault 5, care anul trecut a aniversat 50 de ani de la lansarea primei generații.

Cu ocazia unui seminar online, oficialii companiei din Hexagon au făcut publice primele detalii importante despre viitorul model cu emisii zero. Până acum știam că acesta va fi un model de segment B, complet electric. Versiunea de serie a fost anunțată în 2021 de un concept aspirațional, denumit în mod sugestiv Renault 5 Prototype.

Acum, francezii vin cu noi informații, iar una dintre cele mai importante este aceea că va fi introdus în producția de serie în 2024. Apoi, am aflat că modelul cu zero emisii va fi dezvoltat pe o nouă platformă modulară, denumită CMF-B EV. Acesta va reprezenta baza viitoarelor modele electrice Renault.

În plus, reprezentanții Renault au dezvăluit că CMF-B EV va prelua în proporție de 70% componente de pe actuala arhitectură CMF-B, care este folosită de Clio și de Captur. Astfel, costurile de producție vor fi cu 30% mai mici, comparativ cu popularul model electric Zoe. În plus, deși nu s-a anunțat nici o cifră, viitorul Renault 5 va fi mai ieftin decât Zoe, model care costă acum în România de la 35.400 de euro.

Renault 5 este testat în condiții extreme de iarnă

Din punct de vedere tehnice, viitorul Renault R5 Electric va folosi un motor nou, care va fi dezvoltat și produs în Franța. Nu au fost precizate specificațiile tehnice ale unității, însă știm că va fi cu aproximativ 20 de kilograme mai ușoară comparativ cu cea de pe Zoe.

Referitor la bateria pe care o va folosi Renault 5, aceasta va fi și ea nouă și va avea patru module de mari dimensiuni în loc de 12. Asta o va face cu circa 15 kilograme mai ușoară cea care alimentează Zoe.

De asemenea, francezii vor monta pe viitorul lor model cu emisii zero o suspensie multi-link pe spate, care de obicei o vedem pe modelele din clasele superioare. De asemenea, mașina va primi un sistem de direcție foarte precis și noi frâne.

În prezent, constructorul derulează un program intens de testare al prototipurilor în condiții extreme de iarnă în Suedia, precum și în centrele de la Lardy și Aubevoye din Normandia. Inginerii francezi monitorizează comportamentul tuturor sistemelor mașinii, inclusiv motorul electric, bateriile, sistemul de climatizare, frânele, amortizoarele și sistemul ESC.

Sursa: Renault

Articole similare

Hyundai Ioniq 5 N: versiunea de performanță a electricului coreean debutează cu 650 CP

Justiția franceză a ordonat Renault să închidă uzina din Sandouville

Robert Stan

Toyota cumpără tehnologia Lyft de condus autonom

Florin Amariei