Producătorul german de automobile Porsche a publicat primele informații și imagini oficiale referitoare la noul 911 facelift.
Pentru prima dată în istoria de 61 de ani, coupe-ul de performanță din Stuttgart primește o versiune hibridă, care dezvoltă 541 CP. Facelift-ul vine și cu o serie de noutăți estetice și noi dotări la bord.
Noul 911 Carrera GTS, primul Porsche hibrid din istoria mărcii
Sistemul de propulsie T-Hybrid are la bază un nou motor boxer cu 6 cilindri pe benzină de 3,6 litri turbo, cu tehnologie VarioCam. Acesta este cuplat la două unități electrice.
Prima dintre acestea produce 15 CP și este integrată în turbocompresor, având și rol de generator. Al doilea motor electric este montat în transmisia automată PDK și oferă 54 de „cai” și 150 Nm. El este alimentat de o baterie de 12 volți, cu o capacitate de 1,9 kWh.
În total, sistemul hibrid produce 541 CP și 610 Nm. Fără asistența motoarelor electrice, puterea livrată este de 485 CP și 570 Nm. Sistemul hibrid va fi disponibil pe versiunea 911 Carrera GTS. Aceasta va putea să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 3 secunde și să atingă o viteză de vârf de 312 km/h.
Deși vorbim despre un sistem hibrid, coupe-ul nu dispune de un mod de rulare pur electric. Comparativ cu versiunea de bază pre-facelift, noul Porsche 911 Carrera GTS are o masă proprie mai mare cu doar 50 de kilograme.
Noul 911 facelift va fi oferit în continuare și în variante termice. Astfel, modelul Carrera entry-level a primit un motor de 3,0 litri, care dezvoltă 394 CP (+9 CP față de modelul anterior) și un cuplu de 450 Nm. Pentru început, va fi disponibilă doar o cutie de viteze automată. În 2025 va fi introdusă versiunea Carrera S, care va primi și o transmisie manuală.
În aceste condiții, 911 Carrera cu facelift poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde sau în 3,9 secunde cu pachetul opțional „Sport Chrono”. Viteza de top anunțată este de 294 km/h.
Noul 911 facelift este disponibil pentru comenzi în Germania
Din punct de vedere estetic, noul Porsche 911 primește, în premieră, în standard faruri LED Matrix. Acestea integrează acum toate luminile în același bloc optic, inclusiv cele de zi și de semnalizare. De asemenea, bara de protecție și capota includ câte o nouă priză de aer. Tot aici există și o siglă Porsche iluminată, care este montată sub stopurile LED, care sunt unite printr-o bandă luminoasă.
Aspectul exterior este completat de jante de 19 inch pe față și de 20 inch pe spate atât în cazul versiunii de bază, cât a celei hibride. Opțional, sunt oferite cele de 20 inch pe față și de 21 inch pe spate. Clienții vor avea posibilitatea să comande pentru prima dată și jantele speciale Exclusive Design.
Acestea prezintă lame din fibră de carbon pentru un plus de aerodinamică. Totodată, noul 911 facelift primește și elemente de aerodinamică activă. Acestea constau în flapsuri în bara față și detalii aerodinamice sub caroserie. Nu în ultimul rând, versiunea de bază Carrera dispune de o evacuare sport.
O altă noutate din habitaclu o reprezintă instrumentarul de bord complet digital cu ecran curbat. Acesta are o diagonală de 12,6 inch și oferă 7 afișaje diferite. În plus, cheia de contact a fost înlocuită de un buton „Start-Stop”, care este o altă premieră. La interior mai există și un ecran multimedia central de 10,9 inch.
Cea mai importantă modificare este aceea că, pentru prima dată în istorie, Porsche 911 oferit în standard cu doar două scaune în loc de patru. Până acum, această configurație era disponibilă doar pe versiunile mai performante. Totuși, cei de la Porsche au pregătit pachetul „2+2”, care este oferit gratuit pentru cei care doresc patru scaune. Modelul beneficiază de direcție integrală, care acum este dotare standard, suspensie sport cu sistem de amortizare variabilă și o gardă la sol mai mică cu 10 mm.
Noul Porsche 911 facelift este disponibil în versiunile de caroserie Coupe, Cabriolet și Targa. Listele de comenzi au fost deschise în Germania, iar prețul de pornire este de circa 135.240 de euro. Varianta T-Hybrid costă de la 177.920 de euro.