AUTOpro
Generale Plug-in Hybrid Stiri

Porsche a dezvăluit noua generație Panamera: 4 versiuni electrificate E-Hybrid

Producătorul german de automobile de lux Porsche a publicat primele fotografii și informații referitoare la cea de-a treia generație Panamera.

Noul model vine cu un design actualizat, noi tehnologii la bord, dar mai ales cu patru versiuni electrificate E-Hybrid.

Noul Porsche Panamera vine cu un interior complet redesenat și mai digitalizat

Porsche

La capătul unei campanii de promovare destul de lungi, Porsche a dezvăluit noua generație Panamera. Cu toate că, la prima vedere, pare să fie vorba despre un facelift major, în realitate, vorbim despre un model complet nou.

Ca gabarit, Panamera a rămas în mare parte nemodificat, doar în lungime mașina primin 3 mm în plus (5.052 mm). În schimb, lățimea și înălțimea măsoară tot 1.938 mm și, respectiv 1.422 mm.

Din punct de vedere estetic, designerii germani au mizat pe evoluție, nu pe revoluție. Noul Panamera este o evoluție puternică spre deosebire de generația anterioară, toate panourile exterioare fiind noi. Astfel, în față regăsim un set de prize de aer mai mari, faruri LED Matrix cu design nou cu peste 32.000 de pixeli fiecare și o bară de protecție restilizată, care acum este mai verticală decât la vechiul model.

De asemenea, aripile sunt mai pronunțate, în timp ce la spate banda LED care unește stopurile este acum mai îngustă. În plus, spoilerul posterior a fost reproiectat, iar eleronul activ a fost păstrat. Aspectul exterior este completat de jantele de 21 de inch cu prindere centrală.

Versiunea Panamera Turbo E-Hybrid va fi mai ușor de identificat prin spoilerele cu prize de aer diferite, un difuzor de aer în culoarea caroseriei, evacuări vopsite în culoarea bronzului și embleme finisate în nuanța Turbonite.

Cele mai multe modificări au fost operate la interior. Noul Porsche Panamera vine cu trei ecrane, inclusiv unul de 10,9 inch pentru pasagerul din dreapta, întocmai ca la electricul Taycan. Acesta se adaugă instrumentarului digital curbat de 12,6 inch și display-ului multimedia central. 

De asemenea, selectorul transmisiei a fost repoziționat pe bord, în dreapta volanului. Prin acest artificiu de design a fost eliberat spațiu pe consola centrală. Funcțiile sistemului de climatizare și gurile de ventilație au fost și ele redesenate. În același timp, modurile de condus pot fi selectate de la un buton rotativ montat pe volan.

Noua generație Panamera va oferi patru versiuni electrificate E-Hybrid

Gama de motorizări a noului Panamera conține acum patru propulsoare plug-in hybrid. Potrivit producătorului, toate beneficiază de putere mai mare, eficiență crescută și autonomii pur electrice mai mari.

Versiunile Panamera și Panamera 4 (cu tracțiune integrală) sunt echipate cu un motor V6 de 2,9 litri, care dezvoltă acum 353 CP (+23 CP) și 500 Nm de cuplu (+50 Nm). Cu aceste resurse, prima versiune sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde și atinge o viteză de vârf de 272 km/h. În schimb, Panamera 4 este mai rapid cu 0,3 secunde, dar viteza maximă este cu 2 km/h mai mică.

Cum spunea, marea noutate o reprezintă cele patru versiuni electrificate E-Hybrid. Deocamdată, Porsche a divulgat detalii doar despre modelul Panamera Turbo E-Hybrid, disponibil încă de la lansare. Acesta folosește un motor V8 de 4,0 litri twin-turbo, care este asistat de un motor electric de 190 CP, care este integrat în cutia de viteze automată PDK cu 8 trepte. În total, ansamblul oferă 680 CP și 930 Nm de cuplu.

În aceste condiții, sprintul 0-100 km/h se realizează în 3,2 secunde, iar viteza de top ajunge la 315 km/h. Bateria are o capacitate de 25,9 kWh și promite o autonomie electrică de 91 de kilometri. Acumulatorul se încarcă la o stație de 11 kW în 2 ore și 39 de minute.

Suspensia standard a fost recalibrată, însă noul Porsche Panamera poate fi configurat și cu o suspensie activă, care poate crește la nevoie garda la sol cu 5,5 cm.

Noua generație Panamera poate fi deja comandată în Europa. Pe piața din Germania prețurile pornesc de la 107.800 de euro pentru versiunea standard și de la 192.500 de euro pentru cea Turbo E-Hybrid. Primele exemplare vor fi livrate în Europa în luna martie 2024.

Sursa: Porsche

Articole similare

Peugeot a dezvăluit noul 508 facelift: design actualizat și o gamă de motorizări neschimbată

Mihai Morcovescu

ACEA – cota de piață a vehiculelor electrificate a crescut vertiginos în 2021

Filip Sîrbu

Mașinile electrice parcurg într-un an cu 7.200 km mai puțin decât cele echipate cu motoare termice

Mihai Morcovescu