AUTOpro
Generale Green car Stiri

Tesla își schimbă strategia: nu va mai vinde 20 de milioane de mașini pe an până în 2030

Producătorul american de automobile electrice Tesla a anunțat că renunță la ambițiosul obiectiv de a produce 20 de milioane de mașini pe an până la sfârșitul deceniului.

Compania condusă de Elon Musk se va concentra pe inteligența artificială și conducerea autonomă.

Tesla va folosi actualele linii de producţie pentru noi vehicule accesibile

Tesla

CEO-ul companiei, Elon Musk, anunțase nu demult că, până în 2030, Tesla ar urma să ajungă să producă 20 de milioane de vehicule pe an. Asta ar fi însemnat că ar fi ajuns să producă de peste două ori mai multe automobile decât Toyota, principalul producător din lume.

Experții din industrie au făcut o serie de calcule cu privire la ratele de creștere. Ei și-au exprimat îndoiala cu privire la fezabilitatea planului de extindere al celor de la Tesla. Acum, compania însăși a anunțat că actualele condiții de piață – nu permit atingerea acestui obiectiv îndrăzneț.

Anunțul americanilor reprezintă un indiciu că se vor concentra mai mult pe activități mai profitabile, cum ar fi inteligența artificială și conducerea autonomă, o zonă unde concurența este mai puțin acerbă. Să nu uităm de Optimus, robotul umanoid care reprezintă un proiect cu un potențial enorm. Și nu doar Elon Musk spune acest lucru, ci și alți producători, precum BMW, care evaluează oportunitățile oferite de aceste noi tehnologii.

De asemenea, schimbarea strategiei indică faptul că producătorul de peste Ocean intenționează să folosească actualele linii de producţie pentru noi vehicule accesibile, ceea ce va însemna costuri mai scăzute.

În aprilie, pe fondul scăderii semnificative a vânzărilor în primele luni din 2024, Elon Musk declara că Tesla va accelera lansarea mai multor modele accesibile. Mai mult, miliardarul american spunea chiar că producţia va demara mai devreme decât termenul inițial, și anume al doilea semestru din 2025. De asemenea, compania intenţionează să prezinte celebrul „Robotaxi” în data de 8 august.

De la începutul anului, cererea mică pentru automobile cu emisii zero şi concurenţa strânsă au afectat vânzările Tesla. Una dintre măsurile luate de Tesla în acest context a fost decizia de concediere a peste 10% din angajaţi la nivel mondial.

Sursa: Motor1

Articole similare

Încărcarea prin inducție în mers reprezintă următorul pas în ceea ce privește viitorul vehiculelor electrice

Mihai Morcovescu

Noul Xpeng G6 este un SUV coupe electric de clasă medie inspirat din cărțile de science-fiction (cu video)

Mihai Morcovescu

Volkswagen va elimina cutia manuală de pe Golf din cauza normelor Euro 7

Mihai Morcovescu