AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Generale Interviuri Stiri

Interviu în exclusivitate cu Michael Shu, CEO BYD, episodul 2: „Suntem cel mai bun producător de mașini electrice, care produce și baterii”

După ce Michael Shu ne-a vorbit despre planurile de viitor ale companiei pe care o conduce, cu ocazia mesei rotunde organizată de AUTOBEST, cu moderator Dan Vardie, Fondator și Președinte al Juriului AUTOBEST, astăzi vom afla care este rețeta succesului pe care BYD îl înregistrează în Europa, la doar un an de la debutul pe piețele de pe Bătrânul Continent.

De asemenea, vă vom prezenta și alte informații extrem de interesante, pe care AUTOpro vi le oferă aici în premieră absolută.

Michael Shu a dezvăluit rețeta succesului european al companiei pe care o conduce

Michael Shu

Electrificarea și inovarea reîmprospătează viziunea viitoare a industriei auto din Europa, unde producătorii își propun să ofere cele mai bune soluții pentru a satisface cerințele tot mai mari ale clienților. Europa se află, de altfel, în centrul inovației în ceea ce privește tranziția către un viitor pur electric, iar BYD și-a câștigat rapid un loc fruntaș, devenind din ce în ce mai populară în rândul clienților europeni. Acest lucru se datorează faptului că a cucerit piața europeană cu o gamă de vehicule electrice care oferă un excelent raport calitate-preț.

BYD este o poveste de mare succes. Din Norvegia până în Ungaria, gigantul chinez de vehicule cu energie nouă s-a extins rapid pe Bătrânul Continent, având în clipa de față peste 140 de dealeri în 15 țări europene. Pe o piață extrem de competitivă a mobilității și a flotelor, în care clienții caută vehicule electrice la prețuri accesibile și flote electrificate, Michael Shu ne-a împărtășit elementele esențiale ale succesului de care se bucură în prezent BYD.

„O poveste de succes nu este atât de simplă. După cum știți, BYD este o companie modestă. Avem o tehnologie foarte puternică în domeniul vehiculelor electrice, iar una dintre acestea, foarte importantă de altfel, o reprezintă bateriile, competența principală a mașinilor electrice. Cine dispune de această tehnologie inovatoare la nivel mondial? Cine dispune de un management puternic al lanțului de aprovizionare al bateriei în sine? Cine poate calibra atât de bine designul bateriei cu designul mașinii? Ei bine, BYD este, probabil, singurul producător care oferă toate acestea, iar asta este baza succesului. Suntem, probabil, cel mai bun producător de baterii care produce și mașini electrice. Suntem capabili să facem o calibrare foarte profundă, iar cu acest tip de capabilitate, putem oferi clienților noștri cele mai bune produse”, a explicat Michael Shu.

Cheia succesului BYD Dolphin constă în noua platformă E-Planform 3.0

BYD

Noul model BYD Dolphin are un imens succes de piață, iar Michael Shu spune că asta se datorează în primul rând platformei E-Planform 3.0 deoarece configurația „8 în 1” și bateria „blade” litiu-fier-fosfat fac ca produsul să fie atât de bun și să fie oferit la prețuri foarte accesibile (n.n. –  datorită structurii optimizate a bateriei, utilizarea spațiului este mărită cu peste 50% în comparație cu bateriile convenționale cu blocuri de fosfat de fier de litiu).

„BYD este o companie de tehnologie, care nu vinde mașini scumpe, ci oferă clienților săi o gamă variată de modele, astfel încât toată lumea să se poată bucura de tehnologiile noastre. Aceasta este viziunea noastră, și anume să facem astfel încât tehnologia să fie un adevărat sprijin pentru viața cât mai multor oameni. Și am constatat că acest tip de strategie este acceptat de foarte multe piețe, ceea ce este un mare câștig pentru noi, cei de la BYD. Nu numai în China, unde funcționăm de aproape 20 de ani, am devenit numărul unu, ci și pe alte piețe internaționale tindem să ajungem în vârful ierarhiilor. Spre exemplu, în Suedia, am devenit numărul unu pe segmentul electricelor în luna iulie 2023.

De asemenea, ne dezvoltăm foarte rapid și în Norvegia, unde avem o cotă de piață de aproape 5-6% din piața vehiculelor electrice cu doar unul sau două modele. În plus, suntem lideri în Thailanda și în Brazilia. Noi suntem siguri că, dacă vom livra mai mult de cinci automobile, atunci am putea obține cu ușurință cota numărul unu de mașini electrice în multe țări. Și asta deoarece clienții BYD își doresc cu adevărat o mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon”, a mai spus CEO-ul BYD, Michael Shu.

Michael Shu este de părere că bateriile litiu-fier-fosfat vor fi pe piață cel puțin un deceniu

Bateriile pe cele mai noi mașini electrice lansate de BYD în Europa sunt cele de tip „blade”, construite pe tehnologia litiu-fier-fosfat. Aceasta permite ca prețurile să fie mai mici deoarece bateriile nu conțin cobalt, în timp ce cantitățile de metale rare sunt reduse. În același timp, producția costă mai puțin. Referitor la aceste baterii, Michael Shu a precizat că acestea sunt mai eficiente și oferă autonomii mai mari.

„BYD investește sume uriașe în bateriile litiu-ion, dar mai ales în cele litiu-fier-fosfat, aceasta din urmă fiind o tehnologie în care am investit deja foarte mult. În prezent, procentul acumulatorilor litiu-fier-fosfat este din ce în ce mai mare, ajungând să dețină o cotă cuprinsă între 90 și 95% din totalul bateriilor BYD care se regăsesc pe mașinile produse de noi. Principalul motiv este acela că materia primă este mai prietenoasă, mai ecologică și nu este cocsificabilă. De asemenea, producția implică niște costuri mai mici, iar această tehnologie dispune deja de un lanț de aprovizionare foarte bine pus la punct. În momentul de față, nu vedem nici o altă tehnologie care să o poată înlocui prea curând. Pentru că, dacă ai un avantaj de 10% din costuri sau un avantaj în materie de greutate, este foarte greu pentru noua tehnologie să convingă investitorii deoarece aceștia investesc deja sume uriașe în ecosistemul actual de litiu-fier-fosfat. Așadar, credem că acumulatorii litiu-fier-fosfat se vor afla pe piață multă vreme acum încolo, poate 10 sau chiar 20 de ani!, a mai spus Michael Shu.

Articole similare

Citroen aniversează 55 de ani de la lansarea modelului Mehari (cu video)

Mihai Morcovescu

Parteneriat GM – Honda pentru dezvoltarea unei noi generații de mașini electrice accesibile

Darius Pana

Un robo-taxi fără șofer al Waymo a refuzat ajutorul uman și a fugit

Florin Amariei