AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Lektri.CO: Numărul de automobile electrice din România a crescut cu peste 15.000 de unități

Lektri.CO, unul dintre cei mai importanți jucători în domeniul mobilității electrice din România, a publicat un raport referitor la numărul de automobile electrice care circulă pe șoselele din țara noastră.

Potrivit indexului de e-mobilitate valabil pentru perioada ianuarie-noiembrie, parcul auto național de mașini cu emisii zero a crescut cu peste 15.300 de vehicule în primele 11 luni ale anului.

Câte mașini electrice au fost înmatriculate în România în noiembrie?

Lektri.CO

Datele centralizate de Lektri.CO arată că, numai în luna noiembrie, au fost înmatriculate peste 1.300 de automobile cu emisii zero. Dintre acestea, 67 au fost vehicule comerciale ușoare. Pe prima poziție a clasamentului regăsim Dacia Spring, cu 569 de exemplare. Modelul românesc construit în China este urmat la mare distanță de Tesla Model Y, cu 144 de unități, și de Hyundai Kona, cu 71 de unități.

În aceste condiții, în luna noiembrie, în România a fost atins pragul de 40.747 de vehicule electrice, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 60% față de aceeași perioadă din 2022. Pe segmentul premium, unde sunt centralizate modele ale mărcilor Mercedes-Benz, BMW, Audi și Porsche, au fost înregistrate 133 de noi înmatriculări în luna noiembrie. Cea mai populară marcă premium este Mercedes-Benz, cu 56 unități înmatriculate, precizează Lektri.CO.

Iată cum se prezintă top 10 mașini electrice în luna noiembrie

ModelNoiembrie% Noiembrie
1.Dacia Spring56941,32%
2.Tesla Model Y14410,46%
3.Hyundai Kona715,16%
4.Tesla Model 3684,94%
5.Renault Megane E-Tech604,36%
6.Volkswagen ID.3533,85%
7.Volkswagen eUp!211,53%
8.Skoda Enyaq171,23%
9.Mercedes-Benz EQA161,16%
10.Fiat 500151,09%

Indexul integral publicat de Lektri.CO poate fi consultat aici.

Dacia Spring, lider detașat în topul vânzărilor de mașini electrice în 2023

Clasamentul general al mașinilor electrice în România este condus în continuare de Dacia Spring, cu 16.263 de unități înmatriculate în perioada ianuarie-noiembrie. Electrica urbană produsă în China este urmată de Renault ZOE, cu 2.325 de unități, și de Tesla Model Y, cu 2.279 de unități.

Potrivit analizei LEKTRI.CO, Renault ZOE ar putea părăsi podiumul în următoarea perioadă. Poziția îi este amenințată de cele două modele Tesla, Model Y și Model 3, care se află la mai puțin de 100 de exemplare de locul 2.

„2023 a fost un an foarte bun pentru mobilitatea electrică din România, iar acest lucru se poate observa și în cifre. Am încheiat 2022 cu 25.000 de vehicule electrice și anul acesta aproape am reușit să dublăm acest număr. Progresul semnificativ al României la acest capitol subliniază dorința crescută a românilor de a adopta tehnologia verde. Cu peste 1.300 de vehicule electrice înmatriculate doar în noiembrie, vedem o schimbare accelerată către viitorul durabil al transportului”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.CO.

Iată cum se prezintă top 10 mașini electrice în 2023

ModelTotal 2023% 2023
1Dacia Spring6.36741,35%
2Tesla Model Y1.97912,85%
3Tesla Model 31.0166,60%
4Renault Megane E-Tech7634,96%
5Volkswagen eUp!4713,06%
6Volkswagen ID.34372,84%
7Hyundai Kona4122,68%
8Volkswagen ID.43152,05%
9Skoda Enyaq1941,26%
10Renault ZOE1591,03%

Articole similare

Dacia ar putea relua producția în a doua parte a lui aprilie

Robert Stan

Karsan a prezentat noile sale autobuze e-ATA

Florin Amariei

Skoda va implementa ChatGPT pe mașinile sale începând cu mijlocul anului 2024 (VIDEO)

Mihai Morcovescu