Jeep Avenger continuă să câștige teren în Europa și nu numai. În plină ofensivă electrică a grupului Stellantis, cel mai mic SUV din gama mărcii americane a depășit pragul de 200.000 de comenzi la nivel global, la mai puțin de doi ani de la lansarea oficială.
Anunțul vine într-un context în care cererea pentru modele electrificate, atât 100% electrice, cât și hibride, este în creștere constantă, chiar și pe o piață auto tot mai fragmentată și sensibilă la preț.
Jeep Avenger s-a clasat constant în ultimii doi ani în top 10

Crossover-ul american împarte platforma cu modele bine vândute din grupul Stellantis, precum Peugeot 2008 sau Alfa Romeo Junior. De asemenea, a fost primul vehicul Jeep gândit de la zero pentru piața europeană. Lansat inițial în versiune 100% electrică, SUV-ul a primit ulterior și variante mild-hybrid și, mai recent, o opțiune 4xe cu tracțiune integrală, fără cardan, bazată pe un sistem hibrid inteligent.
Cu 200.000 de comenzi înregistrate în doar doi ani de la lansare, Avenger și-a consolidat poziția strategică în portofoliul mărcii. Acesta a devenit un jucător cheie în segmentul SUV-urilor de clasă B, clasându-se constant în top 10 al celor mai vândute modele din Europa.
Într-un peisaj dominat de schimbări tehnologice și cerințe tot mai stricte privind emisiile de CO2, Avenger reușește să atragă atenția nu doar printr-un design robust, ci și prin versatilitate. Potrivit lui Fabio Catone, directorul Jeep pentru Europa Extinsă, 66% dintre comenzile actuale sunt pentru variantele electrificate, ceea ce confirmă tendința că publicul european migrează tot mai mult către soluții de mobilitate sustenabilă.
Noua versiune Avenger 4xe vine cu un sistem de propulsie format dintr-un motor pe benzină de 1,2 litri cu 136 CP și două electrice, unul integrat în transmisie, iar celălalt montat pe puntea spate. În acest fel, se obține un sistem de tracțiune integrală 100% electric, fără nevoia unui cardan mecanic, dar cu performanțe reale în regim off-road.
Cu o gardă la sol de 21 cm, unghi de atac de 22° și unghi de degajare de 35°, noul Avenger 4xe se apropie de specificațiile anunțate pentru noua Dacia Duster. Mai mult, modelul Jeep este echipat standard cu anvelope M+S, dar poate fi comandat și cu anvelope all-terrain mai agresive, montate pe jante negre, cu un design inspirat din off-road-ul autentic.






Electrificare, competitivitate și adaptare europeană
Succesul Jeep Avenger vine într-un moment în care tot mai multe mărci consacrate încep să-și adapteze modelele pentru cerințele europene. Faptul că un brand american cu tradiție în 4×4 a reușit să creeze un SUV de segment B competitiv și căutat într-o Europă tot mai preocupată de eficiență energetică și sustenabilitate arată cât de radicală este transformarea industriei auto.
Avenger concurează direct cu modele ca noua Dacia Duster, Renault Captur, Peugeot 2008, dar și cu SUV-uri urbane precum Hyundai Kona sau Toyota Yaris Cross. Diferențiatorul principal al modelului Jeep rămâne ADN-ul off-road, reinterpretat într-o notă urbană, dar păstrat suficient cât să atragă clienți din ambele tabere: cei care vor confort și cei care caută capabilități în afara asfaltului.
Cu un design modern, motorizări electrificate, o strategie de comunicare puternică și prezență tot mai mare în showroom-urile europene, Jeep Avenger este deja unul dintre cele mai de succes pariuri Stellantis din ultimii ani. Și, cu siguranță, una dintre cele mai interesante apariții din segmentul B-SUV — inclusiv în România, unde Duster domină, dar unde publicul începe să caute și alternative electrificate cu mai multă personalitate.