AUTOpro
Generale Green car Stiri

Toyota va lansa în 2026 o nouă generație de baterii. Acestea vor oferi autonomii de peste 800 de kilometri

Japonezii de la Toyota vor lansa în următorii cinci ani o nouă generație de baterii pentru viitoarele lor automobile electrice, care vor oferi autonomii de peste 800 de kilometri.

Anunțul vine la puțin timp după ce niponii au anunțat că vor construi o nouă fabrică de vehicule cu emisii zero, care va deveni funcțională în 2026.

Toyota va lansa patru noi tipuri de baterii

Toyota

Reprezentanții Toyota au dezvăluit noi informații referitoare la viitoarele baterii de nouă generație, care vor alimenta vehiculele electrice pe care le vor produce în viitor.

Astfel, niponii vor oferi patru tipuri de baterii, între care una cu tehnologie solid-state. Toyota spune că aceste baterii vor alimenta 1,7 de milioane de automobile dintre cele 3,5 milioane pe care și-a propus să le vândă la nivel mondial până la finalul deceniului.

Cele trei tipuri de acumulatori aflate în curs de dezvoltare se numesc Performance, Popularization și High-Performance.

Performance este o baterie litiu-ion și va debuta în 2026. Aceasta promite o autonomie de peste 800 de kilometri și va costa cu 20% mai puțin comparativ cu bateria de pe modelul bZ4x. De asemenea, repriza de încărcare 10-80% se va realiza în circa 20 de minute la o stație rapidă.

Popularization va fi o baterie de tip litiu-ion-fosfat și va fi lansată în 2026 sau în 2027. Conform informațiilor oficiale, aceasta va oferi o autonomie de peste 600 de kilometri, iar costurile de producție vor fi cu 40% mai mici comparativ cu acumulatorul de pe bZ4x. Încărcarea se va realiza în aproximativ 30 de minute la o stație rapidă.

În sfârșit, cel mai târziu în 2028, Toyota va lansa și bateria litiu-ion High-Performance. Modelele electrice Toyota echipate cu această baterie vor avea o autonomie de peste 1.000 de kilometri. Acumulatorul se va încărca de la 10% la 80% în doar 20 de minute.

Referitor la bateriile solid-state, cei de la Toyota vor lansa prima versiune în 2027 sau 2028. Acestea vor asigura o autonomie ce va depăși 1.000 de kilometri. Încărcarea de la 10% la 80% ar urma să dureze circa 10 minute la o stație rapidă.

De asemenea, Toyota spune că lucrează deja la o baterie li-ion cu specificații mai mari, care va îmbunătăți cu 50% autonomia comparativ cu cea a versiunii High-Performance. Astfel, aceasta ar urma să ofere o autonomie de circa 1.200 de kilometri.

Sursa: InsideEVs

Articole similare

Mașinile autonome fără șofer Baidu devin realitate în Beijing

Filip Sîrbu

Exclusivitate națională: primul test de autonomie european, independent, pentru automobilele electrice

administrator_autopromag

10 Stunning All-inclusive Resorts in the Maldives

Mihai Predescu