Fără a avea o gamă EV extinsă, așa cum dețin deja mulți dintre constructorii auto tradiționali de talie mondială, Toyota are încă în vedere tehnologia de propulsie prin pile de combustie alimentate de hidrogen. Un pick-up Hilux este cel mai recent exemplu al producătorului nipon din această zonă de vehicule cu zero emisii poluante directe.
Prototipul Hilux alimentat cu hidrogen a fost dezvăluit la fabrica Toyota din Derby, Anglia, unde a fost dezvoltat într-un proiect comun cu parteneri din consorțiu și susținut financiar de către guvernul britanic.
Noul sistem de propulsie al prototipului Hilux Hydrogen folosește elemente de bază din sedanul electric cu pile de combustibil cu hidrogen Toyota Mirai – tehnologie care și-a dovedit calitatea în aproape 10 ani de producție comercială. În timpul funcționării, celula de combustie nu produce emisii de evacuare în afară de apă pură.



Hidrogenul este stocat în trei rezervoare de combustibil de înaltă presiune, oferind prototipului Hilux o autonomie de rulare estimată de peste 600 km – mult mai mult decât s-ar putea obține cu un sistem electric cu baterii. Acumulatorul hibrid, care stochează electricitatea produsă la bord de celula de combustie, este poziționat în zona punții spate, astfel nu se pierde spațiul în cabină.
Hilux este un model iconic global a mărcii Toyota, cu o reputație de fiabilitate și durabilitate excepționale. Proiectul de dezvoltare a explorat modul în care aceste calități ar putea fi menținute în timp ce se adoptă un nou grup motopropulsor electric cu celule de combustie cu emisii zero.