AUTOpro
Generale Concept car Green car Stiri

Muc022, prototipul electric care a stabilit un nou record mondial: 2.573 km cu un singur plin de baterie

Un prototip de mașină electrică, denumit Muc022, dezvoltat de un grup de studenți de la Universitatea Tehnică din München (TUM), a stabilit un nou record mondial în materie de autonomie.

Vehiculul a reușit să parcurgă 2.573,79 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei.

Muc022 a doborât vechiul record mondial cu aproape 1.000 km

Muc022

Denumit Muc022 (n.n. – München Urban Concept), prototipul cu zero emisii a folosit o baterie de 15,5 kWh. Acesta a parcurs distanța în interiorul unui hangar de pe aeroportul din München. Pentru a reuși această performanță, membrii echipei TUfast Eco au avut nevoie de 99 de ore.

La un calcul simplu rezultă că Muc022 a avut un consum de doar 0,6 kWh pentru a parcurge 100 de kilometri. Prin comparație, vehiculele de serie foarte economice consumă în medie 13 kWh la fiecare 100 de kilometri parcurși. Spre exemplu, cel mai eficient Hyundai Ioniq 6 are un consum mediu de 15,13 kWh/100 km.

Recordul izbutit de echipa TUfast Eco a fost stabilit în cadrul ediției din acest an a „IAA Mobility”, care a avut loc la München (5-10 septembrie). Noua performanță este cu aproape 1.000 de kilometri mai mare comparativ cu precedentul record, de 1.608,54 kilometri.

Această performanță fusese stabilită la 16 octombrie 2017 de americanii de la IT Asset Partners pe circuitul „Auto Club Motor Speedway” din Fontana (California). Mașina folosită a fost un BMW Seria 5 de a patra generație modificat, denumit Phoenix.

În 2016, echipa de studenți de la TUM stabilise deja un record mondial pentru cea mai eficientă mașină electrică. La o viteză medie de 25 km/h, vehiculul consumase atunci 0,81 kWh la 100 de kilometri. Trei ani mai târziu, acest record mondial avea să fie doborât de o echipă de studenți de la Universitatea Duke (Carolina de Nord, SUA).

Un alt prototip electric, denumit Muc023, a fost prezentat în luna mai a acestui an. Deși acel vehicul cântărea doar 65 de kilograme, pentru a ataca recordul mondial, studenții de la TUM au folosit modelul mai vechi, Muc022, care cântărește 75 de kilograme.

Diferența a făcut-o bateria mai mare, care a adus greutatea totală, fără șofer, la 170 de kilograme. Muc022 folosește un motor sincron cu magnet permanent (PSM) de 400 wați și măsoară 3,4 metri în lungime, 1,2 metri în lățime și 1 metru în înălțime.

Sursa: Electrive

Articole similare

Corespondență din Berlin: Un smartphone pe roți!

administrator_autopromag

Seat a prezentat noua generație Ibiza

Filip Sîrbu

Țările UE care reduc cu adevărat impactul mașinilor casate asupra mediului

Florin Amariei