AUTOpro
Generale Stiri

Mercedes-Benz a dezvăluit cea de-a 6-a generație a sedanului premium E-Class (cu video)

Producătorul german de automobile de lux Mercedes-Benz a dezvăluit oficial noua generație E-Class. Noul sedan premium a primit o față complet restilizată, un nou interior și motorizări hibride.

Cunoscut în interiorul companiei sub numele de cod W214, noul E-Class marchează împlinirea a șapte decenii de la debutul primei iterații.

Noul Mercedes-Benz E-Class a crescut în dimensiuni

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz a produs începând cu 1946 peste 16 milioane de sedanuri premium de clasă medie, fie că acestea s-au numit E-Class sau au purtat alte denumiri. Acest lucru face ca acesta să fie cel mai vândut model al mărcii. Acum, la fix 70 de ani de la apariția primului model (W120) a venit momentul ca germanii să lanseze cea de-a șasea generație E-Class.

Din punct de vedere al dimensiunilor, noul E-Class vine cu un ampatament mărit cu 20 mm (2.961 mm) față de versiunea anterioară. Asta se traduce printr-un spațiu mai generos la interior, comparabil cu cel al navei amiral S-Class. Conform comunicatului oficial, spațiul la cap pentru șofer a crescut cu 5 mm, iar spațiul la picioare pe locurile din spate este mai mare cu 17 mm. În plus, volumul portbagajului are acum 540 de litri.

Din punct de vedere vizual, noua iterație Mercedes-Benz E-Class afișează un nou design exterior elegant. Concret, modelul a primit o nouă capotă lungă, o grilă frontală ceva mai mare care poate fi iluminată (opțional), faruri LED sau Digital Light și jante de 17 până la 21 de inch. Bara de protecție față găzduiește un set de prize de aer care sunt decorate cu logo-ul mărcii.

La spate regăsim stopuri LED revizuite care integrează un detaliu în forma steluței în trei colțuri. Acestea sunt legate între ele printr-o baghetă cromată. De asemenea, mânerele ușilor retractabile sunt oferite standard.

Nu în ultimul rând, caroseria include o serie de elemente aerodinamice, ceea ce face ca mașina să aibă un coeficient Cd de 0,23, printre cele mai bune din clasă.

Odată cu noul E-Class debutează și a treia generație a sistemului MBUX

Nota de eleganță continuă și la interior, unde germanii au folosit materiale sustenabile. Scaunele sunt oferite standard într-o tapițerie din amestec de lână alpaca și plastic reciclat, în timp ce bureții scaunelor integrează materiale reciclate.

Tehnologia este, însă, cuvântul de ordine pe noul E-Class, care a primit cea de-a treia generație a sistemului multimedia MBUX. Acesta constă din două ecrane imense, unul pentru instrumentarul de bord și unul central pentru sistemul multimedia.

Opțional poate fi comandată versiunea MBUX Superscreen, similar cu cel de pe electricul EQE. Acesta include un al treilea ecran montat în dreptul pasagerul din dreapta. Acesta poate rula filme, videoclipuri și alt conținut video. Există două moduri de afișare: Sporty și Classic.

Sunt disponibile și două camere RGB: o cameră de bord și o cameră selfie. Pe lângă poze și conținut video, aceasta poate fi utilizată și pentru conferințe online, însă această funcție poate fi folosită doar atunci când mașina este oprită. În plus, pot fi accesate aplicații populare precum TikTok sau Zoom, precum și jocuri video ca Angry Birds.

Pe lista de opționale figurează sistemul de climatizare automat Thermotronic. Acesta vine cu funcția denumită Digital Vent Control, care reglează automat gurile de ventilație frontale, în funcție de situație.

Mai merită amintit și funcția Active Ambient Lighting, care permite iluminării ambientale să se sincronizeze cu melodiile care răsună din boxele sistemului audio Burmester.

Mercedez-Benz E-Class 2023 primește aceleași motorizări ca vechea generație

Din punct de vedere tehnic, noul Mercedes-Benz E-Class va fi disponibil încă de la lansare în șase versiuni de motorizare. Sunt, în fapt, aceleași motorizări ca acelea de pe precedenta generație.

Trei unități vor fi pe benzină și diesel cu sistem mild-hybrid și vor avea 4 sau 6 cilindri. Plaja de putere este cuprinsă între 197 și 204 CP. Celelalte trei motorizări sunt plug-in hybrid: E300 e, E300 e 4Matic și E 400 e 4Matic. Puterea dezvoltată de ansamblu este de 313 CP sau 381 CP. Bateria are 25,4 kWh și oferă o autonomie în modul electric de până la 115 kilometri.

Noua generație Mercedes-Benz E-Class va fi oferită atât cu roți motrice spate, cât și cu tracțiune integrală 4Matic. Sistemul de direcție integrală (n.n. – mașina virează și cu roțile din spate) este oferită opțional. Tot pe lista de opționale este disponibil și pachetul Technology, care include o suspensie pneumatică Airmatic.

Sedanul premium din Stuttgart vine cu numeroase sisteme de asistență în standard. Lista include, între altele, Active Distance Distronic, Attention Assist, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Parking Package cu cameră video pentru marșarier sau Speed Limit Assist.

Pachetul opțional Driving Assistance Plus oferă Active Steering Assist și Lane Keeping. Aceste sisteme permit un condus semi-autonom în anumite condiții.

Noul Mercedes-Benz E-Class își va face debutul comercial pe piața europeană în vară. Primele livrări vor fi făcute mai târziu în acest an.

Sursa: Mercedes-Benz

Articole similare

Star Transmission, filiala Daimler în România, extinde rețeaua de producție la Sebeș

Ford și Google, parteneriat strategic. Modernizarea mașinilor devine o prioritate

Florin Amariei

MG va dezvălui la Salonul Auto de la Geneva un nou sedan electric cu o autonomie de 800 km

Mihai Morcovescu