Compania Geely Auto a anunțat că vânzările cumulate ale mărcilor pe care le deține au crescut în 2023 cu 20% comparativ cu anul anterior.
În portofoliul grupului chinez figurează, între altele, Geely, Lynk & Co, Zeekr, Volvo și Polestar.
Grupul Geely, al șaselea an consecutiv cu peste două milioane de mașini vândute
Grupul asiatic a înregistrat o creștere de peste 51% a vânzărilor de vehicule comerciale și de pasageri electrificate și cu combustibili alternativi nepoluanți. Astfel, Geely a atins pragul de aproximativ 980.000 de unități, ceea ce reprezintă 35% din vânzările totale ale companiei.
În total, Geely a comercializat 2,79 milioane de automobile, ceea ce înseamnă o majorare cu 20% comparativ cu anul anterior. De alttfel, este pentru al șaselea an la rând când grupul depășește două milioane de unități vândute.
Totalul este cu mult peste obiectivul de 1,65 milioane de unități pe care oficialii Geely și-l stabiliseră în 2022. Compania asiatică își propune ca acest trend ascendent să continue și în 2024.
Această creștere se datorează în principal lansării mai multor modele electrice dezvoltate pe noua arhitectură SEA. Printre acestea se numără Geely Galaxy E8, Zeekr 007, Lynk & Co 07 EM-P, Volvo EX30, Polestar 4, Lotus Emeya și smart #3.
Cum s-au descurcat principalele mărci deținute de grupul Geely?
Geely Auto a raportat vânzări în 2023 de 1,68 milioane de unități, o creștere de aproximativ 18% față de anul precedent. Exporturile către piețele internaționale au crescut cu 38% față de 2022, la 274.101 unități. În segmentul de energie nouă și vehicule electrificate (inclusiv BEV, PHEV și HEV), compania a înregistrat vânzări mai mult decât dubl, ajungând la 354.471 de unități.
Lynk & Co, marca premium a celor de la Geely, a livrat 220.250 de vehicule la nivel global în 2023, o creștere de 22% comparativ cu 2022. De la înființare, marca a vândut peste un milion de vehicule, stabilind noi recorduri de creștere în rândul mărcilor de automobile.
Zeekr, marca globală de tehnologie de mobilitate electrică de lux de la Geely, a comercializat până la sfârșitul anului trecut 118.685 de vehicule. Aceasta reprezintă o creștere de 65% față de anul anterior. Brandul și-a propus pentru 2024 să depășească pragul de 200.000 de unități.
Volvo a progresat în mod constant în 2023, iar pentru întregul an precedent, constructorul din Goteborg a stabilit un nou record. Astfel, vânzările au atins pragul de 708.716 de vehicule, din care vehiculele electrice au crescut cu 16% la nivel global. Brandul suedez a înregistrat creșteri pe cele trei mari piețe: Europa, China și SUA.
Polestar, marca suedeză de modele electrice de performanță, a livrat în 2023 peste 54.600 de mașini. De asemenea, marca a lansat al patrulea model, SUV-ul Polestar 4, iar primele exemplare au fost livrate in decembrie. În acest an, constructorul și-a propus să-și crească vânzările până spre 100.000 de unități.
smart, noul brand de mașini inteligente și exclusiv electrice, și-a încheiat primul an complet de vânzări. Brandul continuă să se extindă, acoperind acum China, Europa, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est și Asia de Sud, cu o prezență în 22 de țări și regiuni. În 2023, smart a livrat aproape 70.000 de unități în întreaga lume.