AUTOpro
Generale Industrie Stiri

E-fuels: UE ar putea aproba vânzările de mașini alimentate cu carburanți sintetici și după 2035

Uniunea Europeană (UE) pregătește o lege prin care vânzările de mașini alimentate cu e-fuels ar putea fi autorizate după 2035. Principala condiție va fi ca aceste automobile să fie 100% neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Informația a apărut la câteva zile după ce Germania a cerut Comisiei Europene ca acești carburanți sintetici să poată fi folosiți la scară largă și după anul în care, teoretic, mașinile termice vor fi interzise.

Ce spune noul proiect legislativ al UE referitor la e-fuels?

e-fuels

Toate mașinile noi comercializate în UE începând cu 2035 vor trebui să aibă emisii zero, după ce Parlamentul European a aprobat proiectul legislativ. Obiectivul este acela de accelerare a procesului de tranziție către vehiculele electrice și, implicit, de reducere a emisiilor de CO2 cu 100% comparativ cu anul 2021.

Cu toate acestea, Comisia Europeană pregătește o rută legală pentru vânzările de mașini noi pe bază de e-fuels. Acestea ar putea să continue și după 2035, după ce Germania a solicitat această scutire. Condiția ar fi aceea ca aceste automobile să fie 100% neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.

„Problematica e-fuels este una complexă și necesită o abordare atentă. Sigur, noțiunea de e-fuels impune o fabricație care folosește doar energie verde. Mai presupune captarea de CO2 în timpul procesului de fabricație al acestor combustibili sintetici. Prin ardere, în motoarele de la bordul automobilelor cantitatea de CO2 emisă ar fi la nivelul cantității înmagazinate. Este o ecuație teoretică care ar trebui măsurată și în practică. În plus, este nevoie de măsurarea atentă a noxelor poluante emise de e-fuels în timpul arderii în motoarele ICE chiar și full hybrid. Toate acestea și multe altele vor trebui lămurite cu mare atenție”, a comentat Dan Vardie, fondatorul Juriului European AUTOBEST.

Un proiect de lege a UE dezvăluie planurile Bruxelles-ului de a stabili condiții stricte pentru mașinile cu combustibili sintetici. Aceștia sunt considerați neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon când sunt produși cu ajutorul emisiilor de CO2 captate, care echilibrează CO2 eliberat atunci când combustibilul este ars într-un motor.

Proiectul de lege ar urma să fie mai strict decât normele privind combustibilii cu emisii scăzute de carbon din alte politici climatice ale UE. Spre exemplu, țările membre vor putea folosi anumiți combustibili pentru a îndeplini obiectivele Uniunii în materie de energie regenerabilă dacă vor obține o reducere a emisiilor cu 70% în loc de 100%.

Ce tehnologii vor folosi producătorii auto?

Grupul industrial eFuel Alliance a declarat că proiectul de lege va interzice efectiv noile motoare termice începând din 2035, dacă ar include emisiile de-a lungul lanțului valoric, dar și cele provenite de la producerea e-fuels. „O reducere cu 100% a emisiilor este aproape imposibilă”, a declarat Ralf Diemer, directorul general al grupului.

Noul proiect legislativ ar constitui o bază legală pentru producătorii de automobile de a înmatricula un nou tip de vehicul, și anume unul echipat cu motor termic care funcționează exclusiv pe bază de e-fuels. Astfel de mașini vor trebui proiectate astfel încât motorul să nu poată porni dacă vehiculul este alimentat cu carburanți convenționali.

Producătorii de automobile ar trebui să impună acest lucru folosind tehnologii precum dispozitive care urmăresc proprietățile chimice ale combustibilului. De asemenea, ar trebui să dezvolte reguli pentru a se asigura că aceste tehnologii nu pot fi modificate, se mai arată în draft-ul de lege.

Sursa: Reuters

Articole similare

Hyundai pariază pe metamobilitate

Florin Amariei

Software-ul Toyota va fi open-source, trăiască Linux

Filip Sîrbu

Apple introduce Auto Do Not Disturb

Filip Sîrbu