AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Industrie Interviuri Stiri

EVENIMENT Exclusiv AUTOpro. Interviu Jörgen Wulfsberg, director la CEVT: Mașina n-ar trebui să-mi spună ce să fac

interviu jurgen wulfsberg dan vardie masina sa nu spuna ce sa fac

AUTOpro vă oferă în exclusivitate un interviu structurat în patru părți cu Jörgen Wulfsberg, director EVCS al CEVT. Dan Vardie, Chairman AUTOBEST și director AUTOpro, a obținut în cadrul discuției tete-a-tete cu oficialul CEVT o serie de informații extrem de utile. Prima parte a conversației poate fi accesată aici: „PHEV-urile au rolul lor!”.

În ultimii trei ani, membrii juriului AUTOBEST au susținut și promovat ideea potrivit căreia proprietarii de mașini plug-in hibrid (PHEV) preferă să alimenteze de la pompă cu combustibili fosili, în loc să conecteze automobilul la priză. Studiile citate de AUTOBEST relevă că peste 90% din clienții de mașini parțial electrificate nu utilizează corespunzător acumulatorul instalat pe automobilul lor, indiferent de marca aleasă. Astfel, rolul fundamental al acestui tip de propulsie este complet ignorat de cei care achiziționează PHEV-uri. Rezultatul duce la plasarea unei cantități mai mare de emisii în mediul înconjurător prin folosirea unei mașini care ar putea fi mult mai „verde”. Acest lucru se întâmplă, în mare parte, din cauza greutății suplimentare a bateriei al cărui potențial este anulat de comportamentul clientului final.

Prin discuțiile purtate până acum cu Geely, Lynk & Co și directorul general CEVT, Dan Vardie le-a spus acestora că va urma o modificare dramatică a reglementărilor pentru mașinile PHEV de la Comisia Europeană. Autoritatea executivă a blocului comunitar ar putea cât mai curând forța constructorii auto să găsească metode inovative prin care să oblige clientul să respecte conceptul automobilului pe care intenționează să-l cumpere sau deja l-a achiziționat.

„Dacă aș fi în poziția voastră, aș face, în primă instanță, următorul lucru: aș întreba clientul dacă înțelege sau nu ce tip de automobil cumpără. Apoi, l-aș lămuri că a primit bani de la guvern sub formă de subvenție pentru a-și cumpăra această mașină și ar trebui să o utilizeze ca atare. În ultima fază, computerul mașinii ar putea bloca folosirea propriului PHEV după un anumit număr de kilometri parcurși exclusiv pe benzină sau motorină și o serie de avertismente, dacă proprietarul nu folosește deloc priza și refuză maximizarea potențialului mașinii.”, i-a spus Dan Vardie lui Jörgen Wulfsberg despre interacțiunea avută cu cei de la Geely, Lynk & Co și CEVT. Constructorii auto au spus că vor gândi și aplica astfel de sisteme, însă până acum nimic nu s-a întâmplat în acest sens.

Reguli și soluții

Având aceste informații în vedere, directorul EVCS al CEVT a fost întrebat dacă sunt pregătiți pentru iminentele reforme UE la acest capitol.

„Mie îmi plac soluțiile, mai ales cele pozitive. Personal, nu cred că mașina ar trebui să-mi spună ce să fac. Noi măsurăm o mulțime de date și avem o serie de variante pe care le luăm în calcul pentru a oferi un imbold care să ducă la folosirea pe termen lung a propulsiei electrice disponibilă în PHEV-uri. Trebuie, însă, să avem în vedere că pentru unii clienți costul încărcării poate fi mai mare sau pentru alții este dificil să ajungă la un încărcător. În anumite situații, pot exista utilizatori care nu vor să-și utilizeze propria rețea electrică de acasă de frica suprasolicitării, chiar dacă aceasta nu poate avea loc.

Eu sper ca toți cei care au PHEV să observe cu ușurință avantajele economice ale utilizării motorizării electrice disponibile pentru mobilitatea urbană. Mai mult, mi-ar plăcea să văd soluții prin care încurajăm clienții să aprecieze faptul că-și scad amprenta de carbon prin folosirea PHEV-urilor”, a spus Jörgen Wulfsberg.

Oficialul CEVT a subliniat că media costurilor per kilometru parcurs cu un PHEV poate scădea considerabil, dacă se folosește bateria. Dan Vardie i-a arătat că acest lucru este cunoscut, însă studiile pe care și Comisia Europeană le are spun complet altceva.

Conform lui Wulfsberg, CEVT nu are la îndemână studii care să arate cum sunt folosite de utilizatori PHEV-urile. El, însă, crede în electrificare. Mai mult, spune că ar încuraja direct persoanele să folosească mai mult propulsia EV.

Luați pe nepregătite?

„Dacă producătorii auto precum Geely nu vor acționa pentru a-și face clienții mai conștiincioși, atunci Comisia Europeană va implementa cu siguranță o limitare absolută pentru PHEV-uri mult mai repede decât se anticipa. Sfârșitul acestui tip de motorizare va veni mult mai devreme, așa cum AUTOBEST a intuit încă din 2017.

Nu poți, din poziția de consumator, să primești bani și să pretinzi că doar tu ai dreptate. Prin folosirea incorectă a PHEV-urilor, furi bani și trădezi încrederea pusă în tine de autorități și constructori auto.

Soluțiile din prezent nu funcționează. PHEV-urile reprezintă sectorul de automobile cu cea mai mare creștere la capitolul vânzări în momentul de față, depășind chiar și BEV-urile. Dacă lucrurile nu se schimbă, atunci acestea ar putea fi interzise printr-o formă sau alta. Ar fi păcat să fie dispară mai devreme decât ar trebui”, i-a spus Dan Vardie lui Jörgen Wulfsberg.

Directorul pentru Sisteme de Încărcare al CEVT i-a răspuns directorului AUTOpro arătându-i că, din punctul său de vedere, „companiile n-ar trebui să preia rolul de frate mai mare sau părinte” și că o astfel măsură „îndrăzneață” precum blocarea PHEV-ului care nu este încărcat, deși ar putea fi percepută ca fiind utilă, nu și-ar dori-o. „Tehnic, se poate face. Nu știu dacă ar trebui să mergem în această direcție, însă.”, a mai declarat Wulfsberg.

Finalmente, merită menționat faptul că în anticiparea noilor reguli ale Comisiei Europene pentru PHEV-uri, BMW a gândit un program denumit eDrive Zones prin care mașinile PHEV intră automat în modul complet electric, atunci când se detectează prin geo-fencing intrarea într-o zonă cu emisii scăzute. Condiția principală este, bineînțeles, ca bateria să fie alimentată pentru a permite condusul în regim EV. Pentru a-i stimula pe conducători să folosească și propulsia complet electrică a PHEV-urilor au inclus câteva bonusuri în piețele selectate. Până acum, însă, nu s-a prezentat o statistică a implementării programului.

Rămâneți alături de AUTOpro. Urmează alte două părți ale acestui interviu!

Articole similare

Jaguar Land Rover oprește producția în UK

Dan Damian

Volkswagen Nivus va fi lansat inițial pe piața din Brazilia

Autopromag

Oxigen pentru incompetență

Robert Stan

Leave a Comment