AUTOpro
Generale Green car Stiri

Dodge Charger Daytona, primul muscle-car electric din lume: 680 CP și 510 km autonomie

Constructorul american de automobile Dodge a publicat primele informații și fotografii oficiale referitoare la noua generație Charger.

Modelul primește pentru prima dată o versiune complet electrică, denumită Charger Daytona. Din ofertă vor face parte și variante convenționale termice cu 6 cilindri.

Dodge Charger Daytona, „primul și singurul muscle car electric din lume”

Dodge
All-new 2024 Dodge Charger Daytona Scat Pack

Producătorul auto aflat sub tutela grupului Stellantis marchează începutul unei noi ere în istoria muscle-car-urilor americane. Noua generație a legendarului model Dodge Charger debutează și într-o versiune 100% electrică, ceea ce reprezintă o premieră absolută în cei 60 de ani de existență.

Construit pe noua platformă STLA Large dezvoltată de gigantul auto cu sediul la Amsterdam, noul model este prezentat de americani drept „primul și singurul muscle car electric din lume”.

Acesta nu va mai fi disponibil în versiuni V8 ca până acum. În schimb, acesta primește tracțiune integrală în standard și oferă pentru început o caroserie cu doar două uși. Anul viitor va fi disponibilă și o variantă cu patru portiere. Asta pentru că acesta înlocuiește atât vechiul Charger, cât și modelul Challenger.

Din punct de vedere estetic, mașina este asemănătoare cu conceptul prezentat în 2022. Designul amintește de modelele muscle-car de la finalul anilor ’60, bineînțeles cu influențe moderne. Astfel, printre noutățile de ordin vizual amintim banda LED care se întinde pe întreaga parte frontală, precum și capota „scobită” care se regăsește pe versiunea electrică. De asemenea, și la partea din spate a fost montată o bandă LED.

„Frunk” de 42,5 litri

Ca gabarit, noul Charger măsoară 5.248 mm în lungime și au același ampatament de 3.074 mm. În ceea ce privește lățimea, aceasta a crescut cu 127 mm. În plus, versiunea cu zero emisii cântărește 2.648 kg. Clienții vor putea alege una dintre cele 8 nuanțe pentru exterior: After Dark, Bludicrous, Destroyer Grey, Diamond Black, Peel Out, Redeye, Triple Nickel și Knuckle White.

Cele două versiuni cu emisii zero Charger Daytona R/T și Scat Pack, vin cu jante de 18 inch și, respectiv de 20 de inch. La interior, regăsim un ecran central de 12,3 inch pentru sistemul multimedia Uconnect 5. Pe versiunea R/T există și un instrumentar de bord complet digital de 10,25 inch sau de 16 inch pentru versiunea Scat Pack. În plus, pe consola centrală există o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile.

Mașina vine standard cu tapițerie din material textil și piele ecologică, iar opțional este oferită o tapițerie din piele Nappa. Portbagajul are un volum de până la 1.090 de litri, iar în față este disponibil un „frunk” de 42,5 litri.

Două versiuni complet electrice

Așa cum spuneam, versiunea electrică se numește Charger Daytona. Aceasta va fi oferită inițial în două variante, R/T și Scat Pack. Ambele au o arhitectură la 400V și o baterie de 93,9 kWh. Ceva mai târziu își va face loc în gamă și o versiune cu arhitectură la 800V.

Noul Dodge Charger Daytona R/T dezvoltă 503 CP și 548 Nm de cuplu. Cu aceste resurse, repriza 0-100 km/h se realizează în 4,8 secunde, iar viteza maximă este de 216 km/h. Modelul Daytona Scat Pack oferă 680 CP și 850 Nm, ceea ce înseamnă că sprintul până la 100 km/h durează 3,4 secunde, iar viteza de top este de 221 km/h. Aceste performanțe sunt obținute în urma acționării butonului Power Shot, care adaugă 40 CP pentru 15 secunde.

În ceea ce privește autonomia, prima versiune poate parcurge 510 kilometri cu un „plin” de baterie, în timp ce varianta mai puternică oferă o autonomie mai mică, de 418 kilometri. Repriza de încărcare 5%-80% durează 32,5 minute la o priză rapidă, de 350 kW. Ambele modele beneficiază de tehnologia Fratzonic Chambered Exhaust. Este vorba despre un generator de sunet artificial, care imită sunetul unui motor V8.

După cum aminteam anterior, din 2025, noul Dodge Charger va primi și motorizări termice. Este vorba despre propulsoare turbo de 3,0 litri cu șase cilindri în linie. Acestea vor dezvolta 426 CP și 558 CP. Acestea sunt singurele informații disponibile în acest moment despre versiunile convenționale.

Charger Daytona în versiune R/T dispune de cinci moduri de rulare: Auto, Eco, Sport, Wet/Snow și Track. Modelul Daytona Scat Pack oferă în plus Donut Mode și Drift Mode. De asemenea, varianta de top vine și cu un pachet denumit Track. Acesta include, între altele, discuri de frână Brembo de 16 inch, amortizoare adaptive și un sistem de telemetrie cu cameră video pentru ieșirile pe circuit.

Versiunile cu două uși Charger Daytona Scat electric și Charger Daytona R/T vor intra în producție la jumătatea acestui an. Modelele Daytona Scat Pack și R/T cu patru uși complet electrice vor debuta în primul trimestru din 2025. Noul Dodge Charger va fi construit la uzina de asamblare din Windsor (Ontario).

Sursa: Dodge

Articole similare

Cei mai emoționați fani din F1

Florin Amariei

Recenzie de carte Poarta 3 – mașina cu nume de țară: DACIA autor Niculae Badiu

Filip Sîrbu

Ford Fiesta va fi scos din producție din 2023, la fel S-MAX și Galaxy

Darius Pana