AUTOpro
Generale Hybrid Stiri

Dacia va lansa în 2026 două modele de clasă compactă: un sedan și un break de familie

După cum AUTOpro a mai scris deja, Dacia își va extinde gama de modele în următorii trei ani. După noua generație Duster, care va sosi în primăvara anului viitor, și Bigster, programat pentru lansare în toamna lui 2025, marca autohtonă va lansa un nou model de clasă compactă.

Proiectul este denumit intern C-Neo, iar potrivit celor mai recente informații va fi disponibil atât în versiune sedan, cât și în variantă break. Debutul acestuia a fost planificat pentru 2026.

Dacia C-Neo: sedan și break cu aspect de crossover

Dacia
Fotografii: Capturi video YouTube / Mahboub 1

Conform CEO-ului Denis Le Vot, modelele de clasă compactă vor migra treptat către electrificare. În acest fel, vor apărea noi modele accesibile echipate cu sisteme de propulsie hibride, potrivit jurnaliștilor de la publicația franceză LʼArgus.

În acest context, Dacia va încerca să profite și își va mări gama de modele cu o nouă compactă. Proiectul poartă numele de cod C-Neo, iar reprezentanții companiei de la Mioveni să-l prezinte ca o replică a lui Renault Megane. Totuși, va prelua modelul automobilului francez și va avea atât versiune sedan, cât și break.

Anterior, se zvonea că Dacia C-Neo va avea o lungime similară cu cea a celei de-a treia generații Duster. Acum, presa franceză scrie că ambele versiuni de caroserie vor măsura în jur de 4,60 metri.

Mai mult decât atât, LʼArgus scrie că, în timpul unei vizite la Centrul de Design Dacia din București, jurnaliștii ar fi observat o serie de schițe ale celor două modele. Acestea, spun francezii, dezvăluiau în mod clar că break-ul, denumit intern K1320, adoptă codurile estetice ale lui Jogger și Bigster și că se distinge printr-un aspect robust, în conformitate cu imaginea actuală a mărcii.

Același lucru este valabil și pentru sedan, denumit intern B1320. Acesta va adopta o siluetă de tip „fastback” cu luneta și hayon-ul foarte înclinate.

Ce motorizări ar urma să primească viitorul Dacia C-Neo?

Din punct de vedere tehnic, ambele versiuni de caroserie ar urma să primească aceleași sisteme de propulsie ca Bigster. Astfel, sub capotă vom regăsi motoare alimentate cu benzină și GPL, sisteme mild-hybrid de 1,2 litri și 140 CP, precum și noua motorizare hibridă. Acesta va debuta pe Bigster și va include o unitate termică de 1,8 litri.

De asemenea, Dacia ar putea asocia unele motorizări cu sistemul de tracțiune 4×4 și cu transmisia cu dublu ambreiaj DW23. Ulterior, pentru a-și reduce amprenta de carbon, Dacia ar urma să introducă și o versiune 1.8 Hybrid plug-in. 

Potrivit informațiilor oferite de LʼArgus, prețurile celor două modele din proiectul C-Neo ar urma să aibă cel mai mic preț din clasă. Spre exemplu, viitorul Duster ar urma să coste între 19.000 și 25.000 de euro, în timp ce Bigster va avea prețuri ce vor porni de la 22.000 de euro.

Cu cele două modele noi C-Neo, Dacia își propune să ajungă la un milion de vehicule produse pe an. Rămâne, însă, de rezolvat o problemă, și anume cea legată de capacitatea de producție.

Referitor la acest subiect, Christophe Dridi, vicepreședinte și director industrial Dacia la nivel mondial, a declarat că acest obiectiv va presupune „revizuirea organizării industriale pentru cele două modele suplimentare”. Concret, ar putea fi nevoie de un al treilea ecosistem de producție, după cele din România și din Maroc.

Astfel, pe viitor, toate modelele din segmentul B (denumit „Low Drive”) vor fi produse în Maroc, inclusiv viitorul Sandero (2028). De asemenea, cele din segmentul C („High Drive”) vor fi produse în România.

În absența unui nou sit de producție, se are în vedere o extindere a fabricii de la Mioveni sau utilizarea unei alte uzine. „Capacitatea uzinei de la Mioveni poate fi mărită prin reducerea concediului de la patru la trei săptămâni și prin efectuarea de ore suplimentare”, a explicat Dridi pentru LʼArgus.

O altă opțiune ar putea fi construirea modelelor Dacia într-o uzină a grupului Renault care nu produce la capacitate maximă. Este cazul uzinei de la Novo Mesto (Slovenia), unde producția Twingo va fi oprită în 2024. Aceasta este situată la mai puțin de 1.000 km de România și dispune deja de instrumentele necesare pentru a produce platforma CMF-B folosită și de anumite modele Dacia.

Sursa: LʼArgus

Articole similare

Pal-V Liberty – prima masina zburatoare care poate fi inmatriculata in UE

Florin Amariei

Detalii exclusive Renault Scenic Vision – Design, Sustenabilitate și Siguranță

Darius Pana

Cum va arăta Dacia de 5.000 de euro