Asociaţia Industriei Auto Germane (VDA) avertizează că, odată cu previzibila scădere a vânzărilor de mașini pe plan mondial cu circa 5% în 2019, companiile din sector vor fi nevoite să facă tot mai multe disponibilizări.
Vânzările de maşini pe plan mondial ar urma să scadă cu 5% anul acesta, cel mai semnificativ declin de la criza financiară globală, ceea ce va forţa companiile să facă şi mai multe concedieri în 2020, consideră oficialii VDA.
Asociația se aşteaptă ca în 2019 vânzările pe plan mondial să scadă cu 4,1 milioane de vehicule, la 80,1 milioane, în urma declinului din China, cea mai mare piaţă auto globală.
„Concurenţa devine din ce în ce mai dură, turbulenţele din ce în ce mai puternice. Capacitatea de utilizare este în scădere, contractele pentru angajaţii temporari nu sunt reînnoite şi sunt folosite din nou angajările part-time”, a afirmat preşedintele VDA, Bernhard Mattes, care a estimat că numărul angajaţilor permanenţi la fabricile auto va scădea probabil şi mai mult.
„Pentru 2019, ne aşteptăm deja la o scădere a numărului de angajaţi, iar tendinţa se va înrăutăţi în 2020”, a declarat Mattes.
Mattes a făcut apel la coaliţia aflată la guvernare în Germania să ajute companiile să facă faţă schimbărilor structurale din industria auto, care includ şi tendinţe ca digitalizarea şi conducerea autonomă.
Şeful VDA a solicitat autorităţilor de la Berlin să reducă impozitul pe profit, costurile cu electricitatea şi cu forţa de muncă şi să facă mai mult pentru a rezolva disputele internaţionale legate de tarifele vamale.
Vineri, Daimler a anunţat că va demara un plan de reducere a costurilor care se va traduce prin eliminarea a cel puţin 10.000 de locuri de muncă la nivel mondial până în 2022. Obiectivul producătorului auto german este diminuarea cheltuielilor de personal cu 1,4 miliarde de euro în următorii trei ani. Restructurările includ eliminarea a 10% din poziţiile de management la nivel mondial, ceea ce corespunde unui număr de 1.100 de posturi. În total, Daimler are în prezent 304.000 de angajaţi la nivel mondial.
Şi alţi mari producători auto au anunţat în ultima perioadă planuri care vizează restructurarea personalului. Audi, filială a grupului Volkswagen, a anunţat la începutul săptămânii că intenţionează să elimine 9.500 de locuri de muncă până în anul 2025. Firma-mamă, Volkswagen, intenţionează şi ea să elimine 5.000 de posturi, producătorul de anvelope şi componente auto Continental are în vedere 5.500 de posturi, iar rivalul Bosch peste 2.000 de posturi. De asemenea, constructorul american Ford a anunţat anterior că va elimina 12.000 de locuri de muncă în Europa, dintre care 5.000 numai în Germania.