AUTOpro
Generale Stiri

Audi a prezentat noul RS Q8 facelift: versiune Performance cu 640 CP

Constructorul german de automobile Audi a publicat detaliile și fotografiile oficiale referitoare la versiunea actualizată a SUV-ului RS Q8.

Modelul din Ingolstadt este disponibil acum și într-o versiune Performance de 640 CP. Acesta devine, astfel, cel mai puternic SUV echipat cu motor termic din istoria mărcii.

Noul Audi RS Q8 facelift vine cu noi jante forjate de 23 de inch

Audi

Audi a lansat în toamna anului trecut noul Q8 cu facelift. Acum, la mai bine de jumătate de an distanță, producătorul german a dezvăluit actualizările pentru versiunile de performanță RS Q8 și RS Q8 Performance.

Din punct de vedere vizual, cele două versiuni au primit prize de aer mai mari, care sunt integrate în bara de protecție față. De asemenea, RS Q8 facelift se distinge prin clasica grilă Singleframe și prin două terminații ovale ale sistemului de evacuare. SUV-ul dispune de o serie de accente în negru lucios. RS Q8 Performance plusează cu inserții în gri mat.

Paleta de culori conține acum noi nuanțe, precum Sakhir Gold, Ascari Blue și Chili Red. Aspectul exterior este completat de jantele de 22 de inch, care sunt oferite standard. Opțional, sunt disponibile roți de 23 de inch, inclusiv unele forjate. Acestea din urmă reduce masa mașinii cu circa 20 de kilograme.

În habitaclu, noul Audi RS Q8 facelift vine cu trei pachete estetice RS în roșu, gri și albastru. Pachetul albastru este disponibil exclusiv pentru RS Q8 Performance și conține cusături contrastante roșii sau gri pentru covorașe, volan și centurile de siguranță. Acestea din urmă sunt finisate în întregime în nuanța Ocean Blue.

Toate pachetele includ volan îmbrăcat în Alcantara. De asemenea, butonul selectorului transmisiei și partea laterală a consolei centrale sunt acoperite cu microfibră Dinamica, realizată din PET-uri reciclate. Tot aici mai regăsim scaune sport cu tapițerie perforată și logo-ul RS brodat pe spătar și ornamente din aluminiu, fibră de carbon sau lemn de stejar.

Cel mai puternic Audi termic din istorie

Sub capota noului RS Q8 facelift a fost montat același propulsor V8 de 4,0 litri twin-turbo. Acesta dezvoltă 600 CP și 800 Nm de cuplu. Cu aceste resurse, noul RS Q8 facelift sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde. Versiunea sportivă RS Q8 Performance oferă 640 CP și 850 Nm, fiind cel mai puternic Audi termic din istorie.

Cu aceste resurse, SUV-ul atinge „suta” în 3,6 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Opțional, aceasta poate fi crescută până la 305 km/h.

Transmisia automată Tiptronic cu 8 trepte de viteze și tracțiunea integrală Quattro sunt disponibile standard. De asemenea, tot în pachetul de bază sunt oferite și diferențialul central controlat mecanic și sistemul de direcție integrală. Când se schimbă brusc benzile de rulare, roțile din spate se rotesc cu până la 1,5 grade în direcția opusă roților din față.

Nu în ultimul rând, noile versiuni vin standard cu o suspensie pneumatică adaptivă și cu un sistem de frânare performant. Acesta are discuri compozite de 420 mm pe față și de 370 mm pe spate. Etrierele de frână sunt standard în negru. De asemenea, opțional sunt disponibile și etriere vopsite în roșu și cu inscripții RS.

Cel mai rapid SUV pe Nürburgring-Nordschleife

Nici nu a fost bine prezentat că noul Audi RS Q8 Performance a și stabilit un record. Avându-l la volan pe Frank Stippler, SUV-ul german a parcurs cei 20,8 kilometri ai circuitului Nürburgring-Nordschleife în 7 minute 36 de minute și 698/1000.

Astfel, modelul din Ingolstadt a fost desemnat în mod oficial cel mai rapid SUV pe legendarul circuit.

Noul Audi RS Q8 facelift poate fi comandat pe piața din Germania începând cu 27 iunie. Prețurile pornesc de la 141.900 de euro. Versiunea RS Q8 Performance costă de la 155.700 de euro.

Sursa: Audi

Articole similare

Competiţia „Cel mai 4×4” din România și-a desemnat câștigătorii ediției cu numărul 24

Darius Pana

Scădere dramatică a înmatriculărilor auto pe principalele piețe europene

administrator_autopromag

Ford vrea sa produca propriile baterii pentru masini electrice

Florin Amariei