AUTOpro
Generale Industrie Stiri

APIA: Înmatriculările de mașini noi în februarie au scăzut cu peste 9%

Conform datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor din România (APIA) referitor la înmatriculările de autoturisme noi în luna februarie, numărul de mașini intrate în circulație au înregistrat o scădere semnificativă.

Astfel, raportul APIA, care citează datele DGPCI (fosta DRPCIV), în cea de-a doua lună a anului au fost înmatriculate cu aproape zece procente mai puține mașini față de februarie 2023.

APIA: SUV-urile au fost cele mai căutate modele în februarie 2024

APIA
Foto: JATO Dynamics

După o evoluție importantă în lunile anterioare, în februarie, piața auto din România vine cu o scădere de 6,4 % a înmatriculărilor de autovehicule noi comparativ cu aceeași lună a anului trecut și 9,6% faţă de ianuarie.

Datele publicate de APIA arată că, în total, în luna februarie au fost înmatriculate în România 11.171 de autoturisme noi, în scădere cu 9,5% față de aceeași perioadă din 2023 (12.449 unități).

În același timp, în intervalul analizat, se observă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (-10,6%), Clasa B (-39,5%), Clasa C (-19.8%), Clasa D (+65%), Clasa E (-9,3%), Clasa F (+28,2%), SUV (+7,6%), MPV (+33,3%) și Clasa Sport (+160%)..

Referitor la cota de piață, segmentul SUV-urilor se află pe prima poziție cu o cotă de 47,8%, în creștere cu 7,6% față de luna februarie a anului trecut. Pe locurile următoare se situează Clasa C cu 27,7%, (-19,8%) și Clasa B, cu 12,9% (-39,5%).

Raportul APIA arată că, în funcţie de tipul de combustibil, în cea de-a doua lună din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 23,1% față de perioada similară din 2023. Astfel, acest tip de automobile au ajuns la o pondere de 57,5%. Autoturismele echipate cu propulsoare diesel, acestea înregistrează o creștere de 21,6% și dețin o cotă de 17,6% din piață.

Dacia Spring a fost cel mai bine vândut model electric în a doua lună din an

APIA

Pe de altă parte, autoturismele electrificate, adică cele pur electrice și hibride plug-in, precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în februarie o cotă de piață de 23,9%. Valoarea este cu 6,2 puncte procentuale peste cota deținută de diesel-uri.

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 7,4% din piață în martie 2024 față de aceeași lună de anul trecut, când reprezentau 8,4%. Autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 4,9%, în creștere cu 2,6% față de intervalul similar din 2023.

Cel mai vândut autoturism 100% electric a fost în februarie Dacia Spring, cu 451 de unități (-19,5% față de aceeași perioadă din 2023). Modelul românesc produs în China este urmat de Tesla Model 3, cu 170 de unități, Tesla Model Y, cu 122 de unități, Hyundai Ioniq 5, cu 38 de unități și Renault Megane E-Tech, cu 30 de unități.

Cele mai bine vândute autoturisme plug-in hybrid în februarie au fost Toyota RAV4, cu 54 de unități, Mercedes-Benz GLE, cu 40 de unități, Ford Kuga, cu 40 de unități, Hyundai Tucson, cu 26 de unități și Mazda CX 60, cu 25 de unități.

În sfârșit, topul mașinilor hibride fără reîncărcare din surse externe este dominat de modelele Toyota. Primul loc este ocupat de C-HR, cu 178 de unități, urmată de Corolla, cu 160 de unități și RAV4, cu 150 unități.

Sursa: APIA

Articole similare

Volvo nu va mai finanța marca Polestar pe care o va vinde definitiv către Geely

Mihai Morcovescu

Americanii de la Jeep au prezentat la New York noul Wrangler facelift. În Europa va sosi pe final de 2023

Mihai Morcovescu

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia: „Stați liniștiți, Dacia va rămâne Dacia!”

Mihai Morcovescu