Constructorul german de automobile Volkswagen a prezentat oficial noile versiuni GTX ale modelelor electrice ID.3 și ID.7 Tourer.
Cele două modele de performanță cu emisii zero oferă un plus de dinamism, îmbunătățiri estetice și motorizări care oferă până la 335 de cai-putere.
Volkswagen ID.3 GTX, primul hot-hatch electric din istoria mărcii

Comparativ cu un ID.3 standard, versiunea GTX vine în două versiuni de putere. Prima dintre acestea se numește simplu GTX și folosește un singur motor electric de 286 CP și 545 Nm de cuplu, care antrenează roțile din spate. Cu aceste resurse, ID.3 GTX realizează sprintul 0-100 km/h în 6 secunde, iar de aici ajunge până la o viteză maximă limitată electronic de 180 de km/h.
Cea de-a doua versiune, GTX Performance, este pusă în mișcare de două motoare electrice și are, implicit, tracțiune integrală. În acest caz, sistemul de propulsie dezvoltă 326 CP, însă cuplul este tot de 545 Nm. Această versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde și atinge o viteză de top limitată de 200 km/h.
Ambele versiuni dispun de o baterie cu o capacitate netă de 79 kWh. Mașina poate trage curent de 175 kW, iar repriza de încărcare 10%-80% durează 26 de minute. Autonomia anunțată este de aproximativ 600 km în regim WLTP.













Din punct de vedere estetic, primul hot-hatch electric din istoria mărcii germane vine cu o bară de protecție față restilizată. Aceasta integrează o priză de aer trapezoidală și este flancată de luminile LED de zi, care au primit o nouă semnătură luminoasă. De asemenea, există o serie de detalii finisate în negru lucios, precum carcasele oglinzilor, pragurile, plafonul, eleronul de la hayon și difuzorul de aer. Aspectul exterior este completat de jantele sport Skagen de 20 inch.
La interior, noul ID.3 GTX primește scaune sport îmbrăcate în tapițerie de piele întoarsă, care conține cusături contrastante de culoarea roșie. Totodată, aici mai regăsim un ecran multimedia de 12,9 inch, un selector pentru modurile de rulare pe volan și comenzi tactile iluminate pentru volumul sistemului audio și reglarea temperaturii din habitaclu.
Volkswagen ID.7 Tourer GTX, cel mai puternic break al mărcii

Concomitent cu hot-hatch-ul electric a fost prezentat și noul ID.7 GTX Tourer. Acesta este varianta de performanță a break-ului cu emisie zero, dezvăluit recent.
Acesta a primit un tratament estetic similar cu hot-hatch-ul ID.3 GTX. Comparativ cu break-ul standard, ID.7 GTX Tourer vine cu faruri LED cu o nouă semnătură luminoasă și un spoiler frontal mai agresiv, care găzduiește o priză de aer în formă de fagure. Exteriorul este întregit de jante de 20 inch și o serie de detalii finisate în negru lucios: plafon, oglinzi și praguri.
Habitaclul a primit scaune sport cu cusături contrastante roșii și cu sigla GTX brodată pe spătare. Planșa de bord, volanul și panourile ușilor conțin accente roșii. De asemenea, există un instrumentar de bord digital de 12,3 inch și un ecran central de 15 inch pentru sistemul multimedia. Pentru că vorbim despre un break, trebuie spus că portbagajul are o capacitate de 605 litri cu bancheta în poziție normală. Acesta ajunge până la 1.714 litri cu bancheta rabatată.















Noul ID.7 GTX Tourer este cel mai puternic break pe care Volkswagen l-a produs vreodată. Acesta vine cu două motoare electrice, care produc împreună 335 CP. Reprezentanții companiei nu au dezvăluit performanțele acestuia, însă spun că unitatea montată pe puntea față intervine doar la nevoie. Asta înseamnă că ID.7 GTX păstrează dinamica unei mașini cu tracțiune spate, cel puțin în mare parte din timp.
Știm doar că motorul electric este alimentat de o baterie de 86 kWh, iar repriza de încărcare de la 10% la 80% durează mai puțin de jumătate de oră la o stație de încărcare rapidă. Volkswagen nu a dezvăluit autonomia modelului. Vânzările noului Volkswagen ID.7 GTX Tourer vor demara în această primăvară.