Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7 pentru autoturisme, camionete, autobuze și camioane.
Noile norme vor intra în vigoare în 2026 și vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope. De asemenea, vor exista cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor vehiculelor electrice.
Noile norme de poluare Euro 7: fiecare autovehicul va avea un pașaport de mediu
Cu 297 de voturi pentru, 190 de voturi împotrivă și 37 de abțineri, Parlamentul European a adoptat acordul încheiat cu Consiliul privind regulamentul Euro 7 (omologarea de tip și supravegherea pieței de autovehicule). Vehiculele vor trebui să respecte noile standarde pentru o perioadă mai lungă de timp, asigurându-se că rămân mai puțin poluante pe toată durata lor de viață.
Pentru autoturisme și autoutilitare, vor fi menținute condițiile actuale de testare Euro 6 și limitele de emisii de gaze de eșapament. Pentru autobuze și camioane se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de eșapament măsurate în laboratoare și în condiții reale de conducere, cu menținerea condițiilor actuale de testare Euro 6 pentru particule rezultate din sistemul de frânare (PM10) pentru autoturisme și camionete și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul mașinilor electrice și a celor hibride, aflăm de pe site-ul oficial al Parlamentului European.
Pentru fiecare autovehicul va fi pus la dispoziție un pașaport de mediu care va conține informații referitoare la performanțele sale în privința emisiilor la momentul înmatriculării, cum ar fi limitele emisiilor de poluanți sau de CO2, consumul de carburant și/sau de energie electrică, autonomia electrică sau durabilitatea bateriei.
Utilizatorii vehiculelor vor mai avea acces și la informații actualizate despre consumul de combustibil, starea de sănătate a bateriei, emisiile de poluanți și alte informații relevante generate de sistemele și de monitoarele de la bordul mașinilor.
Noile norme de poluare Euro 7 așteaptă avizul oficial al Consiliului Europei
„Am găsit un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor. Dorim să asigurăm accesibilitatea a mașinilor noi mai mici cu motoare termice pentru clienții casnici și, în același timp, să permitem industriei auto să se pregătească pentru transformarea preconizată pentru acest sector. De asemenea, în UE vor fi abordate de acum și emisiile provenite de la sistemele de frânare și de la anvelope și se va asigura o durabilitate mai mare a bateriilor”, a declarat raportorul european Alexandr Vondra.
Decizia de aprobare a noilor norme de poluare Euro 7 de către Parlamentul European a fost primită pozitiv și de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile: „Votul cu privire la Euro 7 a pus accentul acolo unde contează cel mai mult, pe provocările orientate spre viitor, cum ar fi emisiile rezultate de la sistemele de frânare pentru autoturisme și camionete și cerințele privind bateriile pentru vehiculele electrice”, a declarat Sigrid de Vries, directorul general ACEA.
Noile norme de poluare Euro 7 vor intra în vigoare în 2026, însă acestea vor trebui să primească avizul oficial din partea Consiliului Europei.