AUTOpro
Test drive

Test Drive Opel Corsa Electric – Corespunzător, Corect,… Corsa

Test Drive Opel Corsa Electric 2023

Actuala generație Opel Corsa, cea care a fost desemnată Best Buy Car of Europe în 2020 de către Juriul AUTOBEST, a primit recent un facelift spre a-i mai asigura câțiva ani de succes de aici înainte. AUTOpro a fost acasă la Opel, în Germania, la Rüsselsheim, și a testat noul Corsa Electric, în versiunea denumită Long Range.

Text: Darius Pană, Rüsselsheim, Germania ; Foto: Opel

Opel Corsa a fost cea mai bine vândută mașină mică în 2021 și 2022 în Germania și Marea Britanie, iar restilizarea estetică și actualizarea tehnologică recent aduse acestui model au rolul de a păstra interesul clienților nu doar pe aceste două mari piețe europene, ci și pe celelalte.

Principalele noutăți pe partea de design introduse de Corsa 2024 sunt reprezentate de Opel Vizor, adică de semnătura frontală caracteristică mărcii, care îmbracă toate modelele Opel noi. Această „vizieră” integrează grila vehiculului, farurile cu LED și sigla Opel Blitz centrală, într-un singur element vizual.

Din lateral, stâlpul „C” încearcă să se facă nevăzut, fiind vopsit în culoarea neagră, pentru a lăsa impresia că plafonul „plutește” deasupra vehiculului. În spate, denumirea Corsa apare acum în centrul hayonului, în timp ce vopseaua Grafik Grey este disponibilă pentru prima dată pentru Corsa.

În interior, este creată o atmosferă modernă și o ambianță plăcută, în care funcția se îmbină armonios cu designul curat și cu o ergonomie atent studiată. La fel ca la actuala generație Opel Astra, a fost aplicat principiul „Detox to the max“ și la noul Corsa.

Trecem la tehnologiile nou introduse, unde Opel Corsa se poate lăuda de acum cu luminile frontale Intelli-Lux LED matrix cu 14 elemente LED controlabile individual, ce generează un fascicul luminos și mai precis, capabil a-i „ocoli” mult mai exact pe ceilalți participanți la trafic. Tot pe partea de vizibilitate, poate fi adusă în discuție noua cameră video panoramică de înaltă rezoluție pentru marșarier.

Afișajele de 10 inchi, unul cu rol de sistem multimedia, celălalt ca panou de bord, au acum câte o interfață mai clară, ce permite ca toate informațiile importante să poată fi vizualizate la o scurtă privire aruncată către oricare dintre aceste ecrane.

Platforma integrată Snapdragon Cockpit Platform de la Qualcomm Technologies introduce o grafică și o viziune computerizată îmbunătățite, ce se îmbină într-un sistem integrat capabil să se adapteze în mod constant și conștient de context. Sunt disponibile serviciile OpelConnect și Connect Plus, compatibilitatea wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto este și ea prezentă, dar nu lipsește nici posibilitatea de a da comenzi vocale. Prin rostirea „Hei, Opel!” noul Corsa este gata să primească instrucțiuni de la șofer și pasager, îndeplinind ce-i drept doar sarcini simple.

Sisteme de asistență precum alerta în caz de coliziune frontală cu frânare automată de urgență și detectarea pietonilor, menținerea benzii de rulare, recunoașterea semnelor de circulație, alerta de oboseală și pilotul de parcare spate sunt disponibile încă din echiparea standard.

Ce mai merită menționat ca echipament standard, prezent pe orice Opel Corsa Electric, este pompa de căldură, o dotare ce ar trebui impusă prin lege ca obligatorie pe fiecare EV nou lansat, întrucât aduce cu sine o eficiență energetică superioară în anotimpurile reci, adică exact atunci când mașinile electrice suferă cel mai tare la capitolul autonomie.

Motor Opel Corsa Electric 2023

În ceea ce privește motorizările, noul Opel Corsa propune trei versiuni ale agregatului pe benzină cu trei cilindri în linie și cu capacitatea de 1.2 litri. Avem varianta aspirată, cu 75 CP la 5.750 rpm și 118 Nm la 2.750 rpm și pe cele turbo, cu 100 CP la 5.500 rpm / 205 Nm la 1.750 rpm, respectiv 130 CP la 5.500 rpm / 230 Nm la 1.750 rpm.

Trebuie să ajungem și la modelul ce reprezintă obiectul testului de față. Noul Opel Corsa Electric poate fi ales fie în configurația de dinainte de facelift, cea cu baterie de 50 kWh și cu putere de 100 kW / 136 CP, ori în cea Long Range, adică una precum aceea pe care am avut-o la dispoziție pentru testul din Germania, din împrejurimile Rüsselsheim și Frankfurt.

Aceasta din urmă folosește o nouă baterie, mai densă, cu 102 celule față de 216 la varianta de bază. Aceste 102 celule sunt aranjate în 17 module, cu unul mai puțin. Capacitatea este de 51 kWh (+1 kWh), în timp ce greutatea este mai mică cu 5 kilograme, întreg pachetul de baterii cântărind 340 kg. Avem și un nou motor, ce poate genera o putere maximă de 115 kW / 156 CP și un cuplu de 260 Nm, acesta rămânând același cu cel al versiunii de bază Corsa Electric. Cu aceste valori, Opel Corsa Electric Long Range anunță 8,1 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h și o viteză maximă limitată electronic la 150 km/h.

Ce acoperire au aceste cifre din spatele volanului? Ei bine, noul Opel Corsa Electric rămâne o mașină de oraș, ce se simte cel mai bine în astfel de scenarii. Accelerațiile de până la 60 – 70 km/h se fac cu mare vigoare, la fel și reprizele ce se duc până la 90 km/h. Mai departe de atât, Opel Corsa Electric Long Range se arată mai puțin pregătit, deși nu-l pot considera vreodată cu adevărat lent. Abia mai sus de 130 km/h pot spune că nu se mai simte în largul său, când apare și ceva mai mult zgomot de rulare, prezent în special de la pneuri.

Ținuta de drum reușește un mix foarte potrivit între confort și dinamică. Astfel, noul Opel Corsa Electric trece elegant peste mai toate tipurile de denivelări, poate doar cele scurte și pronunțate să-l lase surprins. În rest, Corsa Electric își răsplătește pasagerii cu mult confort, în timp ce pe șofer îl recompensează cu un caracter vioi, ce așează mașina bine pe traiectorie. Direcția nu este cea mai precisă și nu generează cel mai bun răspuns, dar este în schimb optim asistată. În funcție de modul de rulare ales – Eco, Normal sau Sport, volanul se simte mai ușor ori mai greu de rotit, dar aceste moduri înseamnă și o putere diferită pusă la dispoziția șoferului. Pe Eco ești limitat la 82 CP și 180 Nm, pe Normal ajungi la 109 CP / 220 Nm, pentru ca abia pe Sport să poți pune la lucru toți cei 156 CP și cuplul de 260 Nm. Nu trebuie omis faptul că în oricare dintre moduri te afli, la o apăsare la podea a accelerației, cumva la kickdown, mașina deblochează instant întreg potențialul motorului.

Cifrele oficiale din dreptul autonomiei unui Opel Corsa Electric Long Range, calculate după normele WLTP, promit o autonomie de până la 405 km. La consum, avem unul mediu de 14,2 kWh pentru fiecare 100 km parcurși.
Testul nostru s-a desfășurat pe o distanță de 125 km și a inclus trecerea prin câteva localități, ceva drumuri extraurbane, dar și mai multe porțiuni de autostradă. Am fost două persoane în mașină, am mers cel mai mult pe modul Normal, dar le-am încercat și pe celelalte două, iar temperatura exterioară a fost de circa 15 grade Celsius. Am folosit mereu climatizarea automată, cu aerul condiționat neîntrerupt.

În atare condiții de rulare, cu respectarea limitelor de viteză, iar când am prins zone libere pe Autobahn am mers cu 130 km/h, cu momente scurte și mai sus de atât, am obținut la final un consum mediu de 15,2 kWh. Bine, foarte bine, având în vedere că viteza medie de deplasare a fost de 47 km/h și că nu am pus prea des la treabă sistemul de regenerare a energiei de la decelerare. Apropo de acesta, este eficient atunci când intervine și pune rapid electricitate înapoi în baterie.

Autonomia maximă pe care am fi putut să o primim dacă am fi continuat parcursul în aceleași condiții până la epuizarea acumulatorului, ar fi fost de circa 345 km. Din nou bine spre foarte bine, mai ales că nu am încercat niciunul dintre noi să batem recorduri printr-un stil economic de condus. Din partea mea, este o autonomie medie ușor de atins, ceea ce este în grafic dacă ne raportăm la cea maximă anunțată oficial ca fiind de 405 km.

Încărcarea bateriei se poate face cu până la 100 kW în curent continuu (DC), iar dacă ai la dispoziție o astfel de stație de încărcare, atunci poți pune 80 de procente în circa 30 de minute. Orice Opel Corsa Electric actual are la bord invertor de 7,4 kW pentru încărcarea AC, dar poate fi ales opțional și unul de 11 kW. Recomandarea noastră este să-l bifați pe acesta din urmă din lista de echipamente opționale, întrucât are un preț mai mult decât decent.

Înainte de a trage ceva concluzii și de a vorbi despre costurile de achiziție, aș vrea să mai fac câteva aprecieri. Spațiul în mașină este conform clasei unde concurează Corsa Electric. Pe excelentele scaune față m-am simțit „liber” pe orice direcție, iar în cazul meu, la 1,95 metri înălțime, asta este o performanță.

Pe bancheta din spate lucrurile nu mai stau chiar atât de roz. Oricum, nimic de reproșat, așteptările de la o mașină de segment B sunt atinse. Portbagajul are un volum de doar 267 litri, dar poate fi extins până la un maxim de 1.042 litri prin rabatarea banchetei fracționate.

Calitatea de fabricație este una întocmai germană, noul Opel Corsa Electric fiind strașnic asamblat și finisat corect. Materialele nu sunt cele mai pretențioase prin toate zonele, dar în segmentul B este ceva normal, în niciun caz un semnal de alarmă.

Încheiem cu poate cea mai sensibilă parte, cea în care scoatem la iveală și prețurile. Pentru versiunile cu motorizări termice, trebuie să ai disponibili minim 17.660 EUR cu TVA, pentru ca dacă vrei să treci pe complet electric să ai nevoie de 34.740 EUR cu TVA, fără a fi scăzute bonusurile prinse în programele guvernamentale Rabla Plus.

Fișă Tehnică Opel Corsa Electric Long Range

  • Motor electric (CP/Nm) – 156/260
  • Capacitate baterie (kWh) – 51
  • Autonomie maximă WLTP – 405 km
  • Transmisie (tip/trepte) – automată / 1
  • Tracțiune – față
  • Dimensiuni (L/l/h, mm) – 4.060/1.960/1.435
  • Ampatament (mm) – 2.545
  • Volum portbagaj (litri) – 267
  • Greutate (kg) – 1.544
  • Gardă la sol (mm) – nc.
  • Accelerație 0-100 km/h – 8,1 secunde
  • Viteză maximă (km/h) – 150
  • Consum mediu (kWh/100km) – 14,2
  • Emisii CO2 (g/km) – 0
  • Preț (Euro cu TVA) – de la 34.740

Articole similare

Explozie de adrenalină

Mașina Anului 2021 în România

Gabi Gogiu

Test drive Mazda CX-5 facelift- Statornicie supremă

Filip Sîrbu