AUTOpro
Stiri Interviuri

„Prin Renault 4 și Renault 5 vom democratiza vehiculul electric!”, Bruno Vanel, VP Renault

Bruno Vanel este Vicepreședinte al mărcii Renault, cel care coordonează tot ce înseamnă Product Performance, adică stabilirea liniei de produse, strategie de brand și tot ce ține de business din punct de vedere vânzări. Cu ocazia Salonului Auto de la Paris am avut ocazia de a sta de vorbă cu executivul Renault, de la care am aflat o mulțime de lucruri interesante, pe care le puteți descoperi în rândurile ce urmează.

Darius Pană, Paris, Franța

La Renault sunt două ramuri principale în care produsele sunt împărțite. Există ramura electrică, unde sunt nume iconice precum Renault 4, Renault 5, Twingo, Megane și Scenic, și ramura „tradițională”, după cum a numit-o chiar Bruno Vanel. În cea de-a doua, sunt disponibile sistemele de propulsie atât hibride, electrificate, cât și convenționale, inclusiv cu alimentare GPL. Aici sunt modelele Clio, Captur, Symbioz, Arkana, Austral, Espace și Rafale.

Bruno Vanel, în stânga, la Gala Premiilor AUTOBEST 2023

La Salonul Auto de la Paris focusul a fost fixat în special pe ramura electrică (Renault 4, Renault 5 și Renault Twingo), dar, așa cum a admis Vanel, ambele segmente sunt la fel de importante pentru Renault la nivel mondial.

Cele mai noi lansări din ramura electrică Renault, adică Renault 5 și cel dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Paris – Renault 4, „vor democratiza vehiculul electric!”. Aceasta a fost exprimarea înaltului oficial Renault încă din primele minute ale discuției.

„Renault 5 face ca oamenii să-și dorească să treacă pe mașini electrice. Este ceva ce vedem deja în Franța. Sunt clienți ai mărcilor premium care vor să cumpere un Renault 5. Vor să facă asta datorită mixului perfect dintre design și tehnologie. Sunt, de fapt, 3 lucruri importante: designul, tehnologia și ținuta de drum, experiența de conducere.”, a spus din deschidere Bruno Vanel.

Bruno Vanel, Renault VP
Bruno Vanel ne-a prezentat Renault Austral la momentul lansării.

Acesta a continuat, dorind să sublinieze diferențele dintre Renault 5 și Renault 4: „Renault 5 este o mașină de oraș, una emoțională, iar dacă vrei o mașină mai funcțională, una de tip multi-scop aș spune, care să permită și deplasări de weekend, atunci Renault 4 este alegerea mai inspirată”.

L-am întrebat pe Bruno Vanel dacă „cuplul” Renault 5 și Renault 4 este pe ramura electrică ceea ce reprezintă Clio și Captur pe ramura tradițională, iar acesta a confirmat că întocmai aceasta a fost strategia, ideea. 

Am încercat să aflăm care vor fi prețurile pentru Renault 4, dar Vanel nu a dorit să ne ofere detalii, cifrele urmând a fi făcute publice din 2025. Totuși, acesta a ținut să precizeze că se va păstra comparația cu Clio și Captur, deci Renault 4 urmează a fi ceva mai scump decât Renault 5, la echipări și cu baterii echivalente. Apropo de asta, Renault 4 va avea, la fel ca fratele mai mic, pachete de acumulatori de 40, respectiv de 50 kWh.

Pe zona de vehicule electrice, clienții aleg sistemul de leasing când se hotărăsc la un Renault. Bruno Vanel a dorit să precizeze că aici lucrează cel mai tare Renault, prin opțiunile proprii de finanțare. Renault dorește să ofere rate lunare cât mai avantajoase, care pot fi obținute prin valori reziduale cât mai ridicate. 

L-am întrebat pe Bruno Vanel dacă cei care aleg sistemul de leasing cu valoare reziduală mare returnează mașinile la final de contract și dacă da, ce se întâmplă cu vehiculele electrice care sunt recuperate de Renault. Bruno Vanel a precizat că cele mai multe contracte de leasing pentru vehicule electrice Renault au o valoare reziduală de 50 – 60% și că marea majoritate aleg să returneze mașinile la sfârșitul contractului. „Iar când o returnează, noi la Renault o revindem sau, cel mai des, o oferim din nou sub formă de leasing, ratele lunare fiind acum și mai mici. După trei ani de folosire, după primul contract de leasing a ajuns la final, bateria păstrează o capacitate foarte bună, abia dacă pierde câteva procente, deci mașina este încă în stare foarte bună. În plus, noi oferim update-uri de softwate OTA (Over The Air) și astfel menținem mașina actualizată timp de mulți ani, rămânând în continuare atractivă pentru noii clienți.”

Renault Clio rămâne unul dintre cele mai vândute modele de segment B la nivel mondial.

Întrebat dacă nu cumva Renault a extins prea tare gama de vehicule de pasageri, Vanel a răspuns sec „Nu!”. Apoi, a amintit de cele două ramuri – electric și tradițional, și a explicat că fiecare mașină are sens actualmente. „Clio, are sens. Captur, are sens. Symbioz este un SUV entry către segmentul C, o mașină cu design plăcut și multă tehnologie. Austral este un C-SUV care nu poate lipsi din gamă. Apoi, avem Espace, un SUV cu 7 locuri, deci din nou are sens. Și nu puteam să nu avem și un flagship precum Rafale. Iar pe ramura electrică avem Zoe, Megane, Scenic, Renault 5 și în curând Renault 4. Deci, din punctul meu de vedere, întreaga gamă actuală Renault are sens!”.

Articole similare

Dacia a deschis comenzile pentru noul Spring. Modelul electric costă de la 10.990 de euro

Mihai Morcovescu

UE recomandă reduceri masive ale emisiilor de CO2 în vederea obiectivului climatic din 2040

Mihai Morcovescu

Noua generație Volkswagen Multivan California își va face debutul în 2023 în versiune electrificată

Mihai Morcovescu