AUTOpro
Stiri Interviuri

„Bigster va fi produs doar la Mioveni!”, Patrice Lévy-Bencheton, Vicepreședinte Dacia

De mai bine de un an, Patrice Lévy-Bencheton ocupă poziția de Vicepreședinte Dacia, conducând departamentul Product Performance și făcând parte din comitetul de management al brandului. Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, executivul a stat de vorbă cu AUTOpro în cadrul unei mese rotunde și mai departe puteți afla cele mai importante idei ale discuției.

Darius Pană, Paris, Franța

Despre participarea Grupului Renault de la Salonul Auto de la Paris 2024, Patrice Lévy-Bencheton a ținut să precizeze că reprezintă cea mai bună modalitate de a fi în legătură cu publicul și de a-i prezenta fizic acestuia toate noutățile. Premiera mondială a noului SUV Bigster a fost văzută drept una dintre cele mai importante de la Paris nu doar de către oficialii brandului și ai Grupului, în general, ci și de presa internațională și de vizitatori.

Patrice Lévy-Bencheton

Despre Bigster, Patrice Lévy-Bencheton afirmă că este modelul care redefinește esențialul în segmentul C-SUV: „Nu-i lipsește nimic, dar nici nu adaugă lucruri nefolositoare. Cu un preț ce va porni de la sub 25.000 EUR și cu versiunea full hybrid care va costa mai puțin de 30.000 EUR, Bigster va fi mai ieftin, în medie, cu circa 20% decât competiția. Cu Bigster vrem să atacăm piețe mai importante, cu clienți mai pretențioși, cum ar fi cei din Germania, de exemplu, dar nu numai. Pentru a putea face asta, ne-am concentrat mult atenția pe designul exterior, care contează enorm în decizia de cumpărare a unui SUV de segment C. Avem același stil robust, fiindcă este o Dacia, dar am adăugat mai multă eleganță, avem culori noi pentru exterior, precum și posibilitatea de a alege combinații bi-ton”.

Denis Le Vot spunea că la Dacia dezvoltarea oricărui model începe cu prețul. Este setată o limită maximă pentru prețul de plecare și de acolo începe proiectarea, dezvoltarea. L-am întrebat pe Patrice Lévy-Bencheton cât de greu a fost să facă același lucru și cu Bigster, iar răspunsul a fost tranșant: „Pe cât de greu a fost vreodată!”. Patrice a continuat: „Am avut și costuri pe care le cunoșteam, fiindcă folosim aceeași platformă CMF-B, dar au fost și multe noutăți. De exemplu, pentru deschiderea automată a haionului, am vrut ceva mai ieftin, dar care să corespundă tehnic, să funcționeze așa cum trebuie. Inginerii noștri au venit cu soluția de a avea un singur telescop motorizat, în loc de două cum folosesc mai toți ceilalți. De asemenea, pentru vopsirea caroseriei în stil bi-ton, avem o cu totul nouă tehnologie. În loc să vopsim baza mașinii, să uscăm în cuptor, apoi să mascăm ceea ce am vopsit deja, după care să aplicăm vopseaua pentru plafon și să uscăm din nou, la Bigster avem o nouă tehnologie. Folosim un robot foarte exact, un fel de „jet printing”, care poate vopsi cu maximă precizie atât baza caroseriei, cât și plafonul, fără a fi nevoie să mascăm ceva. Apoi, uscăm o singură dată în cuptor toată mașina, iar asta este cu mult mai eficient. Este pentru prima dată când folosim această tehnologie la Dacia, una care foarte nouă.”

Pentru a introduce și alte noutăți în gama Dacia, dar pentru a ține în continuare prețul cât mai scăzut, pe Bigster nu a fost introdusă ajustarea complet electrică pentru scaunul șoferului, ci doar reglajul pe înălțime și cel pentru înclinarea spătarului este „motorizat”.

Întrebat dacă există șansa ca Bigster să „canibalizeze” vânzările Duster-ului, Patrice Lévy-Bencheton a spus că poate exista și așa ceva, dar la nivel foarte restrâns. Mai degrabă Bigster va atrage noi clienți, cel mai probabil majoritatea dintre cei care nu au deținut vreodată o Dacia.

Legat despre concurența internă în Grup, dintre Dacia și Renault, Patrice Lévy-Bencheton a subliniat că fiecare marcă își dezvoltă modelele în funcție de strategia brandului. Bigster este realizat pe platforma CMF-B, spre a ține costurile sub control, iar Renault nu folosește această arhitectură pentru modele de segment C.

L-am întrebat pe Patrice Lévy-Bencheton dacă Dacia are de gând să pătrundă pe noi piețe internaționale acum că au în ofertă și un SUV de segment C, iar acesta a răspuns: „Suntem prezenți pe 44 de piețe momentan și considerăm că este suficient. Ne concentrăm acum atenția spre a promova și vinde cât mai bine Bigster în toate aceste țări, considerăm că asta este mai eficient decât să folosim resurse spre a deschide noi piețe, ceea ce nu este deloc ieftin”.

Sfârșitul discuției cu Patrice Lévy-Bencheton a adus și răspunsul din titlul acestui articol: „Bigster va fi produs doar în România, doar la Mioveni! Acum, în România producem noul Duster, Jogger și Logan. Dacă nu vom face față cererii, vom muta producția Logan și Jogger în Maroc, rămânând doar cu Duster și Bigster. Dacă va fi nevoie, putem produce noul Duster și în uzina Grupului Renault din Turcia, spre a elibera și mai tare capacitatea de asamblare pentru Bigster, care, așa cum am spus, va fi fabricat strict în România, la Mioveni!”, a subliniat Patrice Lévy-Bencheton.

În Turcia, Duster ar putea fi așadar asamblat atât cu emblema Renault, pentru anumite piețe, dar, iată, la nevoie chiar și Dacia Duster ar putea fi exportată din Turcia.

Articole similare

De ce investește Chevron în soia

Florin Amariei

Tesla a primit aprobarea Chinei pentru a produce mașini cu baterii de 1,6 milioane km

administrator_autopromag

Renault Symbioz este noul SUV hibrid de clasă compactă al francezilor (VIDEO)

Mihai Morcovescu