AUTOpro
Stiri Green car

Pachetul de baterii. Mai bine pe verticală decât pe orizontală?

O companie din sectorul EV-urilor susține că pachetul de baterii ar fi mai ușor de instalat și exploatat dacă este așezat pe verticală, în loc de orizontală.

În prezent, peste 99% din producătorii de automobile electrice (EV) pe baterii (BEV) au ales ca pachetele de acumulatori să fie instalați în podea. O astfel de poziționare presupune avantaje precum eliminarea unor zone gri din habitaclu sau coborarea centrului de greutate pentru maximizarea potentialului dinamic. Acum, insa, o companie sustine ca pozitionarea pe verticala ar fi mult mai buna.

Page-Roberts, firmă britanică de design, crede că instalarea bateriilor pe verticală ar putea reduce costurile cu consumul de energie cu pana la 30%. Autonomia ar fi imbunatatita considerabil, daca scenariul propus reflectă realitatea. Există, totuși, un dezavantaj: compromisul pentru design interior. Șoferul și pasagerii ar trebui să stea spate-n spate.

„Aranjamentul de tip skateboard a devenit un standard pe care îl respectă marea majoritate a producătorilor. Acesta, însă, înseamnă că mașinile sunt mai înalte și, automat, mai puțin aerodinamice. Autonomia scade, mai ales când privim și înspre nevoia de extra rigiditate pentru a proteja pachetul de baterii”, spune CEO-ul Page-Roberts.

Conceptul său de design pune un acumulator vertical într-un aranjament de cutie de torsiune în centrul unui hatchback mic, împărțind cele două rânduri de scaune. Bateria pare să aibă aproximativ jumătate din înălțimea vehiculului și, pentru a împiedica interferența cu spațiul pentru picioare al pasagerului din spate sau, în general, cu ochi, Page-Roberts rotește scaunele din spate pentru a se îndrepta spre spate. Acumulatorul este înclinat pentru a se potrivi mai bine între scaunele înclinate.

Acest aranjament vertical permite Page-Roberts să scurteze ampatamentul și să scadă înălțimea vehiculului, ajustări care invită un design mai aerodinamic al caroseriei. Compania susține, de asemenea, că poziționarea reduce expunerea la impact, economisind aproximativ 75 de kg.

Cu toate astea, e posibil ca producătorii să nu aleagă această variantă.

Articole similare

Industria auto solicită amânarea intrării în vigoare a standardelor EURO 6d

Robert Stan

Ferrari prelungește oprirea producției până la începutul lunii mai

Autopromag

Daimler: Piața chineză se stabilizează

Robert Stan

Leave a Comment