AUTOpro
Stiri Green car

Mașinile electrice cu panouri solare sunt gata de producția în serie

Lightyear 0

Panourile fotovoltaice au atins un nivel al eficienței și un cost care le permite să poată fi invesții sigure în orice domeniu. Mașinile electrice cu panouri solare se pare că reprezintă noua generație a vehiculeleor cu zero emisii, astfel de modele urmând a fi lansate tot mai des în următorii ani.

Faptul că panourile fotovoltaice pot fi flexibile și se pot adapta formelor plafonului și ale capotei automobilelor, le transformă de acum în soluții de creștere a autonomiei EV-urilor. Mașinile electrice cu panouri solare sunt vehicule electrice convenționale, ce dispun de aceleași baterii pe Litiu, pe care însă le pot încărca atât în mers, cât și staționar, doar de la razele soarelui. În acest fel pot fi adăugați kilometri suplimentari la autonomie.

Masina electrica cu panouri solare Aptera Motors

Trei companii din SUA și Europa anunță că sunt pe cale de a lansa primele vehicule electrice cu panouri fotovoltaice gata montate. Americanii de la Aptera Motors, nemții de la Sono Motors și olandezii de la Lightyear anunță că mașinile electrice cu panouri solare pe care le au aproape gata de producția în serie pot adăuga între 25 și 70 de kilometri la autonomie, doar prin încărcarea bateriilor prin energia provenită de la soare.

Sono Sion, care este aștptat a debuta în Europa la jumătatea anului 2023, va avea un preț de doar 25.000 Euro.

Este un EV cu autonomie de circa 300 km, dar are integrate și 465 celule solare, ce ar trebui să genereze zilnic o autonomie medie suplimentară de aproximativ 16 km. Asta ar însemna că, pe durata întregului an, Sono Sion ar putea rula în medie 5.800 km cu energie preluată strict de la soare, deci fără niciun cost suplimentar pentru proprietar.

Cei de la Aptera vin cu o cu totul altă abordare pentru mașinile electrice cu panouri solare. Vorbim despre un model deloc convențional, un vehicul cu trei roți și formă pe cât se poate de aerodinamică.

Motoarele electrice sunt integrate direct în roți, iar autonomia electrică poate ajunge până la 1.600 de km, pentru versiunea de top. Modelul de bază ar aduce o autonomie de 400 km, asta înainte ca panourile solare să vină cu cei până la 45 de km suplimentari.

Lightyear 0 ar putea ajunge pe drumurile publice din Europa deja până la sfârșitul acestui an. Bateria Li-Ion a acestui model ar asigura o autonomie de circa 620 km, cu o adiție de la 35 la 70 de km suplimentari prin încărcarea de la soare.

Sunt 5 mp de panouri solare montate pe Lightyear 0, în timp ce forma aerodinamică și cele 4 motoare montate în roți sunt menite să ducă eficiența la cele mai înalte cote.

Când vom vedea și alți producători că-și pun speranțele în mașinile electrice cu panouri solare nu avem încă idee, dar este cert că această tehnologie este de acum viabilă și poate fi implementată la scară largă.

Sursa: CNBC.com

Articole similare

Dodge Charger Daytona, primul muscle-car electric din lume: 680 CP și 510 km autonomie

Mihai Morcovescu

Abarth Classiche 1300 OT este un coupe bazat pe modelul Alfa Romeo 4C

Mihai Morcovescu

Exemplarul Dacia Jogger Hybrid cu numărul 1 a ieșit de pe linia de producție de la Mioveni