AUTOpro
Stiri Connected

GM și Mercedes-Benz au dezlegare la testat și fabricat mașinile autonome

Mașinile autonome

Mașinile autonome se apropie pas cu pas de marea intrarea în scenă, eveniment așteptat cu sufletul la gură de întreaga industrie auto. Atât pe Bătrânul Continent, cât și peste Ocean, specialiștii lucrează de zor la democratizarea automobilului autonom. Nu întâmplător, SUA ne-a luat-o înainte. Cu mult înainte…

Mașinile autonome sunt cu un pas mai aproape de democratizare, după cum ne arată și ultimele desfășurări de forțe din partea marilor producători auto, care aplică din ce în ce mai des pentru aprobări și derogări de la autorități pentru a-și putea testa/fabrica în tihnă tehnologiile de conducere autonomă.

Mașinile autonome

De altfel, la începutul acestei săptămâni, GM a cerut autorităților americane permisiunea de a construi și a omologa pentru utilizare pe drumurile publice un vehicul autonom fără volan și fără pedale. Strategia GM nu face decât să confirme ceea ce noi la AUTO Pro am zis încă de la începutul anului, și anume faptul că producătorul american se pregătește să lanseze pe străzi primul automobil complet autonom înainte de mijlocul acestei decade – www.autopro.ro/stiri-2/gm-exhibit-zero-ces.

Mașinile autonome

Epopeea mașinilor autonome își întinde tentaculele chiar și pe Bătrânul Continent, producătorii europeni depunând eforturi supra-omenești pentru a recupera ecartul tehnologic față de SUA, în ceea ce privește tehnologiile de conducere autonomă. Germania a fost prima țară europeană care a pus la punct o legislație adaptată sistemelor de conducere autonomă, normele de aplicare fiind puse la punct încă din anul 2017.

Mașinile autonome

Mercedes-Benz devine astfel primul producător auto care primește binecuvântarea autorităților germane pentru folosirea pe drumurile publice a sistemului de conducere autonomă de Nivel 3 Drive Pilot, prezent pe navele-amiral S Klasse și EQS. Pe lângă asta, Mercedes-Benz devine primul și momentan singurul producător de automobile din lume care primește omologarea oficială pentru un sistem de conducere autonomă de Nivel 3.

Față de alte implementări cu pretenții similare, sistemul Drive Pilot este un adevărat ecosistem de senzori și funcționalități, care permit rularea complet autonomă a vehiculului în zone controlate și cartografiate până la viteze de 60 km/h. Pentru moment, sistemul poate fi activat pe mai multe porțiuni de autostradă din Germania, care însumează în total circa 13.191 km. Sistemul este testat în prezent și pe alte meleaguri, precum SUA sau China, urmând ca acesta să devină disponibil imediat ce legislația din țările respective o va permite. Momentan, doar legislația germană permite folosirea acestui sistem, care va putea fi folosit începând cu cea de-a doua jumătate a acestui an pe vârfurile de gamă S Klasse și EQS.

Articole similare

Cursa hashtag-urilor pe Instagram

Andrada Arsenie

Carlos Tavares despre Stellantis: „Great, rather than big”

Dan Vardie

Ram 1500 Revolution BEV – conceptul ce arată linia de urmat pentru pick-up-urile brandului american

Darius Pana

Leave a Comment