Producătorul german de automobile BMW a dezvăluit cea de-a patra generație a modelului său de clasă compactă Seria 1.
Hatchback-ul premium a primit îmbunătățiri de ordin estetic la exterior, un interior modernizat și o gamă de motorizări electrificate.
Noul BMW Seria 1 este mai mare și vine în premieră cu plafon contrastant
BMW a debutat în anul 2004 pe segmentul compactelor premium cu noul Seria 1. Acesta avea să rivalizeze cu modele consacrate ca Mercedes-Benz A-Class și Audi A3. După trei generații și peste trei milioane de exemplare vândute în toată lumea, bavarezii lansează acum a patra iterație.
Noul Seria 1 este mai mare comparativ cu modelul anterior. Mașina are acum o lungime de 4.361 mm (+42 mm) și o înălțime de 1.459 mm (+25 mm). În schimb, lățimea a rămas neschimbată, la 1.800 mm, în timp ce ampatamentul măsoară 2.670 mm.
Din punct de vedere estetic, compacta din Munchen vine cu un design exterior revizuit. La partea frontală avem o grilă redesenată care include acum bare verticale și diagonale și faruri LED cu elemente verticale pentru luminile de zi și pentru cele de semnalizare. Opțional sunt oferite faruri Matrix LED.
La spate modelul a primit un eleron deasupra lunetei și o inserție neagră în partea inferioară a spoilerului. Cifra 1 din denumirea modelului este acum plasată pe montantul C, lângă portiera spate. Aspectul exterior este completat de jantele cu dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch.
BMW Curved Display rulează a noua generație a sistemului de operare BMW iDrive
Paleta de culori include două nuanțe solide, șapte metalizate și patru BMW Individual. Pentru prima dată în istoria Seriei 1, plafonul poate fi comandat într-o nuanță contrastantă de negru. Opțional sunt oferite pachetele M Sport și M Sport Design și accesorii M Performance.
Bineînțeles, germanii au actualizat și interiorul Seriei 1. Aici regăsim scaune noi mai confortabile și tapițerii din poliester reciclat și piele ecologică Veganza și Alcantara. Există și o versiune standard fără piele naturală.
Piesa de rezistență a habitaclului este ansamblul BMW Curved Display. Acesta include instrumentarul de bord digital de 10,25 inch și ecranul multimedia central de 10,7 inch. Sistemul de operare BMW iDrive este de a noua generație și este compatibil Apple CarPlay și Android Auto. Nu în ultimul rând, numărul butoanelor fizice a fost redus la minimum, iar selectorul transmisiei a fost revizuit.
Volanul sport este oferit standard, însă se poate comanda contra cost și unul BMW M. Versiunea sport este îmbrăcată în piele și include padele încorporate. În ceea ce privește spațiul de încărcare, acesta este de 380 litri, dar poate ajunge la 1.200 de litri cu bancheta rabatată.
Vârful de gamă rămâne M135 xDrive
Noul BMW Seria 1 va fi disponibil cu motorizări mild-hybrid. Acest sistem este integrat în transmisia automată cu 7 trepte. Versiunea de bază BMW 118d este pusă în mișcare de un motor diesel de 2,0 litri, care dezvoltă 150 CP și 360 Nm. Cu aceste resurse, mașina realizează sprintul 0-100 km/h în 8,3 secunde și atinge o viteză de vârf de 222 km/h.
Următoarea motorizare în gamă este BMW 120d. ȘI în acest caz vorbim tot despre un diesel de 2,0 litri, dar include tehnologie mild-hybrid la 48V. În această configurație, unitatea oferă 163 CP și 400 Nm de cuplu și atinge „suta” în 7,9 secunde. Viteza maximă este aceeași: 222 km/h. Versiunea pe benzină BMW 120 folosește un motor cu 3 cilindri de 1,5 litri, care oferă 170 CP și 280 Nm. Cu aceste resurse, noul Seria 1 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,8 secunde și atinge o viteză de top de 226 km/h.
Vârful de gamă este în continuare M135 xDrive. Vorbim despre o motorizare pe benzină de 2,0 litri, cu 300 CP și 400 Nm. În acest caz, repriza 0-100 km/h se realizează în 4,9 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Versiunea de top se distinge la exterior prin cele patru țevi de eșapament. Pachetul opțional M Technology vine în plus cu o nouă suspensie sport, frâne M Compound și jante forjate de 19 inch.
Indiferent de versiune, noul BMW Seria 1 promite o manevrabilitate superioară, un șasiu mai rigid și numeroase sisteme de asistență în echiparea standard. Debutul comercial a fost fixat pentru luna octombrie a anului curent.