AUTOpro
Industrie Stiri

Renault și-ar putea reduce participația deținută la partenerul de alianță Nissan cu 28%

Renault

Producătorul de automobile francez Renault este deschis la ideea diminuării participaţiei deţinute la partenerul japonez Nissan, într-un moment în care cei doi constructori au demarat negocierile cu privire la planurile grupului din Hexagon de a-şi separa activele din domeniul vehiculelor electrice de cele din domeniul motoarelor termice.

Parteneriatul dintre Renault şi Nissan datează din anul 1999, iar compania franceză deţine 43% dintre acţiunile companiei nipone. De partea cealaltă, Nissan controlează 15% dintre acţiunile Renault, însă nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Renault va înfiinţa o nouă divizie care va regrupa activele sale din domeniul vehiculelor electrice

Potrivit unor surse interne citate de Automotive News, Nissan presează Renault să-şi reducă participaţia de la 43% până la 15%, un nivel comparabil cu pachetul de acţiuni pe care japonezii îl deţin în cadrul grupului francez.

Șefii celor două companii au discutat planurile francezilor vizând separarea operaţiunilor, precum şi restructurarea alianţei cu prilejul mai multor reuniuni care au avut loc în ultimele luni atât în Franţa, cât şi în Japonia. Directorul general de la Renault, Luca de Meo a participat la Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei, care a avut loc duminică la Suzuka, unde a avut şansa să stea de vorbă cu omologul său de la Nissan, Makoto Uchida.

Sursele citate susţin că, deşi este puţin probabil ca discuţiile din ultimele zile să ducă la rezultate concrete, orice mişcare va depinde de concesiile oferite de cei de la Nissan şi, probabil, vor include un anumit nivel de preţ sau anumite proiecte concrete care vor declanşa vânzări de acţiuni. În plus, statul francez, care deţine o participaţie de 15% la Renault, va trebui să aprobe orice plan vizând diminuarea participaţiei la Nissan.

Presa de specialitate anunțase anterior că negocierile dintre cei doi constructori includ o posibilă alăturare a Nissan la noua divizie pe care Renault vrea să o înfiinţeze pentru a regrupa activele sale din domeniul vehiculelor electrice, în schimbul diminuării participaţiei deţinute la brandul asiatic.

Cotaţia acţiunilor Nissan s-a redus la jumătate în ultimii patru ani

Renault

Automotive News scrie că Renault nu se opune ideii de a-şi diminua această participaţie, însă vrea ca orice acord să fie unul ferm şi de durată şi, totodată, vrea să obţină un preţ corect pentru acţiunile pe care le deţine la Nissan.

Una dintre opţiunile analizate este ca Renault să-şi vândă acţiunile pe care le deţine la marca japoneză în momentul în care se va ajunge la un anumit interval de preţ. Asta, în condiţiile în care, începând din 2018 şi până în prezent, cotaţia acţiunilor Nissan s-a redus la jumătate.

La începutul lunii mai, Renault anunţase în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi distincte. Una va fi dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice și va avea sediul în Franţa.

Cea de-a doua va fi dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-Tech. Aceasta va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Renault vrea ca Nissan să fie acționar la divizia sa de automobile electrice

CEO-ul Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o întâlnire cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, atunci când vor fi făcute publice noi informaţii referitoare la strategia grupului.

Între acesta se vir regăsi și detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de automobile cu emisii zero, cunoscută intern sub numele de cod „Ampere”. Aceasta va fi separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern „Horse”.

Renault vrea ca Nissan să fie acţionar la divizia sa de automobile electrice, la care grupul francez vrea să păstreze un pachet de cel puţin 51%.

Pentru divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, Renault va crea o nouă entitate cu Aurobay, un joint-venture între Volvo Car şi grupul chinez Zhejiang Geely Holding Group, precum şi cu alţi investitori.

Sursa: Automotive News

Articole similare

Dacia Sandero a fost cel mai vândut automobil în Europa în noiembrie

Mihai Morcovescu

Tesla Semi: producția în masă a camionului electric va demara la sfârșit de 2024

Mihai Morcovescu

Serial Dacia Manifesto: exclusiv de la Paris despre noul material inovativ Starkle®, secretele eificienței ECO-G și ingenioasa soluție outdoor “bed on demand”

Daniel Costea