AUTOpro
Stiri Green car Industrie

NIO atacă BMW și Mercedes-Benz în Europa prin servicii unice pentru baterii – înlocuire, upgrade și închiriere, printre altele

Eveniment NIO Berlin 2022

Expansiunea NIO în Europa este în plină desfășurare, primele piețe în care compania chineză și-a început deja ofensiva fiind Germania, Olanda, Danemarca și Suedia. Prin intermediul unor Power Swap Stations – Stații de Schimb al Bateriilor, și a unor servicii deocamdată unice în industrie, NIO are șanse mari de a intra în topul vânzătorilor de EV-uri de pe Bătrânul Continent.

Cu ocazia unui eveniment ținut în Berlin, NIO a anunțat planurile pentru următoarea perioadă. Acestea vizează lansarea pentru început pe cele patru piețe enumerate mai sus a sedanului de înaltă performanță ET7, care poate fi deja comandat și care va fi livrat începând deja cu 16 octombrie.

NIO ET7
NIO ET7

Din 2023, NIO va intra oficial și în Elveția, Austria, Belgia și Luxemburg.

După ET7, încep precomenzile atât pentru un SUV de clasă medie EL7, ce va ajunge la clienți din prima lună a anului viitor, cât și pentru ET5, un sedan de segment D, care urmează a fi pe străzile europene din martie 2023.

Toate cele trei modele complet electrice NIO sunt construite pe platforma NT2 a companiei, una ce promite experiențe unice ca performanță, inteligență, siguranță și soluții flexibile pentru baterii. Totodată, platforma NT2 integrează sistemul inteligent de operare Banyan, care va fi în continuă dezvoltare prin update-uri OTA – Over The Air, ce vor permite capacități de conducere autonomă din ce în ce mai evoluate.

NIO ET7 interior

În plus, toate cele trei modele vin standard cu panoul digital panoramic PanoCinema și cu asistent virtual cu inteligență artificială – NOMI. Ecranul AMOLED de 12,8 inch al sistemului de infotainment introduce funcționalități AR și VR.

Adevărata strategie inovatoare de marketing a NIO este cea a serviciilor de înlocuire a bateriilor.

Platforma NIO NT2 de pe modelul ES7
Platforma NIO NT2 pe modelul ES7

Însă oferirea acestor servicii nu ar fi fost posibilă fără platforma NT2 ce permite schimbul rapid al pachetului de acumulatori. Clienții au la dispoziție opțiuni pe bază de abonament de închiriere a bateriilor, aparte de rata de leasing sau costul mașinii în sine.

O abordare asemănătoare a avut în trecut și Renault, dar soluția nu s-a dovedit câștigătoare. Asta fiindcă nu aducea și opțiunea de a schimba bateriile pentru care clientul plătea rată lunară. 

Compania chineză are o altă idee. Până la sfârșit de 2022 vor fi operaționale în Europa 20 de Power Swap Stations, pentru ca odată ce 2023 se va sfârși numărul total să ajungă până la 120 de astfel de stații.

NIO Power Swap Station
NIO Power Swap Station

În aceste unități de tip service, dar care vin sub forma unor containere prefabricate în Ungaria, bateriile pot fi schimbate în timp scurt. În acest fel, clienții ce au ales soluții de închiriere a bateriilor pot opta pentru schimbul întregului pachet de acumulatori în funcție de abonamentul ales și pot chiar solicita un pachet mai mare de baterii.

Aici este marea noutate NIO și care, credem noi, va diferenția compania chineză de concurență. Având această posibilitatea pentru viitor, clienții vor fi atrași de sistemul de închiriere a unităților de stocare, decât să cumpere mașina pe de-a-ntregul și să rămână cu aceleași baterii.

În Norvegia, de exemplu, acolo unde NIO este deja prezent, 95% dintre clienți au optat pentru închirierea acumulatorilor, cu posibilitatea de a face upgrade pentru pachete mai mari, la nevoie.

Chinezii îi au în vedere prin serviciile oferite pe producătorii premium germani ca BMW, Mercedes-Benz și Audi, care nu au venit și nici nu credem că au de gând să vină cu astfel de opțiuni de închiriere.

Interior NIO ES7
Interior NIO ES7

Atacul asupra pieței europene al celor de la NIO vine concomitent cu cel al BYD și Great Wall Motors, ce vor fi prezenți la Salonul Auto de la Paris 2022 cu modele pe care urmează a le importa în scurt timp pe Bătrânul Continent.

Sursa : AutoNews.com

Articole similare

CEO-ul Stellantis, îngrijorat de accesibilitatea EV-urilor

Florin Amariei

Afaceri de 5,2 miliarde de euro pentru Automobile Dacia

Robert Stan

Fereastra de oportunitate PHEV este în curs de închidere

Filip Sîrbu