Nissan ar putea să reducă pierderile anuale, deoarcece piața din China arată o revenire avantajoasă pentru producătorul auto japonez, care a suferit din cauza pandemiei.
Estimările analiștilor arată o revenire a pieței auto din China, motiv pentru care raportul trimestrial de vânzări al Nissan ar putea arăta o ușoară creștere, reducând astfel din pierderile financiare grave din ultimul an, mai ales că au fost augumentate și de problemele generate de pandemie.
Potrivit Reuters, rezultatele Nissan din al treilea trimestru evidențiază faptul că producătorul japonez se află în continuare în urma conaționalilor săi Toyota și Honda, ambii ridicându-și estimările de profit datorită creșterii parțiale a cererii din China, cea mai mare piață auto din lume.
În timp ce revenirea Chinei în urma pandemiei se dovedește a fi un avantaj pentru producătorii de automobile japonezi, Nissan încă are probleme în America de Nord, acolo unde nu poate spera la rezultate mai bune din cauza unei game de vehicule îmbătrânite. Comparativ cu consumatorii chinezi, care caută vehicule de lux de dimensiuni medii sau mari, șoferii din America de Nord se îndreaptă către vehicule utilitare sport și pick-up-uri mari.
„O revenire a pieței din China este încurajatoare, dar nu este un remediu pentru problemele cu care se confruntă Nissan. Cheia revenirii este America de Nord, acolo unde întâmpină cele mai mari dificultăți. Toyota și Honda se descurcă în prezent chiar mai bine decât Nissan în China; dar, cel mai important detaliu este că niciuna dintre cele două companii nu are aceleași probleme pe care le are producătorul Nissan în America de Nord”, a declarat Julie Boote, analist la Pelham Smithers Associates din Londra.
23 de analiști chestionați de Refinitiv estimează o pierdere medie anuală de 2,4 miliarde de lire sterline, cu 28% mai puțin decât estimările pe care le-a avut Nissan în luna iulie.
Toyota și Honda și-au dublat prognozele săptămâna trecută, ajungând la un profit operațional de 2,47 trilioane de yeni și, respectiv, 420 miliarde de yeni.
Vânzările de vehicule din China, cea mai mare piață auto din lume, au crescut cu 12,8% față de anul anterior în septembrie. Această recuperare prezice o revenire a pieței din Statele Unite.
Nissan lansează modele noi
Deși Nissan a spus că va reduce capacitatea de producție și numărul de modele cu o cincime și va reduce cheltuielile de funcționare cu 300 de miliarde de yeni pe parcursul a trei ani, japonezii plănuiesc lansarea unor modele noi.
Nissan a dezvăluit SUV-ul Ariya, primul său vehicul electric de la Leaf (vehicul care a fost lansat în urmă cu zece ani) încoace. Noul SUV va avea o autonomie comparabilă cu modelele construite de Tesla și va fi pus în vânzare pe piețele internaționale, inclusiv în America de Nord, după mijlocul anului viitor.