AUTOpro
Stiri Green car Industrie

Doar două companii auto sunt pregătite pentru electrificarea completă

companii auto pregatite electrificare

O nouă analiză relevă un aspect îngrijorător pentru industria auto din Europa: față de percepția publică care tinde să accepte că toată lumea se îndreaptă către EV-uri, realitatea ne demonstrează că doar două companii sunt pregătite pentru electrificarea completă până la termenul final dat de Uniunea Europeană.

În primul rând, este important să reținem două aspecte importante valabile în prezent: Uniunea Europeană nu a interzis mașinile pe combustie internă și nici nu are un astfel de plan! Există, însă, Regulamentul 2019/631 aplicabil în toate țările membre UE și SEE care spune că producătorii de mașini vor avea reguli din ce în ce mai stricte de respectat cu privire la emisii în 2025 și 2030. Astfel, în perioada 2020-2024 mașinile noi vor produce maximum 95 g CO2/km, iar autoutilitarele 147 g CO2/km. Din 2025 aceste valori vor trebui să scadă cu 15%, iar din 2030 cu 37,5%! Complementar acestui set de reguli deja adoptat și intrat în vigoare, urmează și noul standard Euro 7.

Mai mult, Parlamentul European și-a asumat ca țintă o valoare importantă: în toate statele UE ar trebui să existe până în 2030 aproximativ 30.000.000 de EV-uri. Analiza Transport&Environment arată contrariul: modul în care firmele auto își schimbă oferta nu este unul suficient de rapid pentru a întruni ambițiile setate înspre decarbonizarea blocului comunitar.

Cine este gata pentru un viitor complet EV?

În al doilea rând, conform documentului citat, cele două companii care sunt pregătite pentru electrificarea completă și care și-au asumat pașii necesari pentru a satisface pe deplin ambițiile UE sunt Volkswagen și Volvo. Renault, Kia și Hyundai îi urmează pe aceștia, însă nu au toate aspectele relevante deja bifate.

Surprinzător, arată T&E, Ford, Daimler, Stellantis și BMW au planuri cu privire la renunțarea treptată la mașinile pe combustie internă, dar le lipsește o strategie asumată care să poată fi catalogată drept predictibilă.

Indexul pregătirii publicat în baza căruia a fost realizat graficul de mai sus de către T&E include vânzările de mașini electrice (EV) din prezent și cele prognozate pe termen scurt, precum și strategiile industriale (lanț de aprovizionare cu celule de baterii, infrastructură de încărcare și platforme dedicate EV-urilor) deja asumate de constructorii auto.

Reticență

În continuare, Toyota – unul dintre brandurile care poate fi asociat cu termenul „hibrid” – este cel mai slab pregătit pentru tranziția către comercializarea de mașini electrice (EV). Pariul pus de companie este unul care arată cât de importantă rămâne hibridizarea și relevă un alt aspect de reținut.

Vezi și: Țările UE care reduc cu adevărat impactul mașinilor casate asupra mediului

Recent, vă spuneam că Mazda are o poziție decisivă cu privire la electrificare. În cadrul AUTOBEST Summit Series 2021 a spus cu subiect și predicat că „Electrificarea nu este suficientă!” și că motorul pe combustie internă are viitor, deși a adus în Europa primul său EV: MX-30 (care, culmea, este vândut ca PHEV sau ICE în Japonia!). În completarea acestei poziții, Porsche deja a anunțat că lucrează la transformarea combustibililor pentru mașini în versiuni mult mai curate. Se poate anticipa, așadar, un efort grupat al industriei auto europene pentru păstrarea pe piața a motorului pe combustie internă. De aceea, unele companii încă n-au mizat totul pe electrificare.

Merită menționat aici că reprezentanții Mazda au spus în cadrul evenimentului menționat mai sus că un alt aspect important de avut în vedere la electrificarea totală este și valaorea mașinilor deja cumpărate de clienți, poziție pe care și CEO-ul Stellantis a adoptat-o când a arătat că este îngrijorat de accesibilitatea EV-urilor.

Posibile măsuri

În al treilea rând, aceeași analiză T&E ne arată că vânzările de mașini electrice în cele 27 de state UE vor ajunge la 3,3 milioane în 2025. Creșterea este preconizată a se opri la aproximativ 6,7 milioane în 2030, cu mult sub ambițiile autorităților europene.

În al patrulea rând, autorii raportului recomandă un lucru pe care l-ați putut vedea dezbătut și în cadrul interviului AUTOpro cu Jörgen Wulfsberg, director la CEVT: avantajele fiscale pentru PHEV-uri ar trebui eliminate, prețurile EV-urilor trebuie să scadă și 2035 ar trebui să devină termenul pe care UE și-l asumă pentru interzicerea mașinilor pe combustie internă.

Documentul n-a luat în calcul emisiile produse de marii transportatori comerciali. De altfel, aceștia nici nu sunt incluși în planurile pentru o UE fără gaze de eșapament.

Finalmente, este evident un lucru: industria auto este împărțită între a satisface dorințele clienților și între a respecta ambițiile de mediu. Vedem ce și, poate mai important, cine va câștiga.

În următorul număr al Revistei AUTOpro veți putea citi o analiză revelatoare cu privire la cât de mult poluează industria auto.

Articole similare

Lynk&Co inovează pentru europeni. Va organiza teste auto virtuale cu noul 01

Florin Amariei

Grupul PSA şi ONG-urile T&E şi FNE comunică oficial consumul real pe durata utilizării pentru autovehiculele Peugeot, Citroën şi DS

Autopromag

GM: Deficitul mondial de cipuri, 2 miliarde de dolari în minus

Florin Amariei

Leave a Comment