AUTOpro
Motorsport Stiri

Companiile auto testeaza tehnologiile noi in SIM Racing

Pandemia a scos la iveala potentialul urias pe care il reprezinta antrenamentele si cursele virtuale, iar unele companii auto deja au luat acest avantaj in serios.

BMW M4 GT3, care din 2022 urmeaza sa devina noul portdrapel al gamei de masini de curse BMW M Customer Racing, si-a facut debutul pe platforma de sim racing iRacing ca prototip inainte de prima sa aparitie in curse reale. Evolutia prototipului pana la modelul de competitie final va putea fi experimentata astfel pe platforma iRacing.

Volanul BMW M4 GT3 a fost dezvoltat in cooperare cu Fanatec si este primul de acest gen care functioneaza atat intr-o masina de curse, cat si intr-un simulator de curse.

A treia inovatie globala este studiul concept de mobilier lounge sim “Fusion SL”. In doar cativa pasi simpli, acesta poate fi transformat dintr-o masa de designer intr-un simulator de curse complet. Odata cu aceste evolutii, BMW Motorsport isi arata interesul pentru sim racing si promovarea in mod activ a industriei prin inovatii precum hardware-ul care face parte din implicarea sa holistica.

La fel ca in cazul BMW M8 GTE si BMW M4 GT4, BMW Motorsport a lucrat indeaproape cu platforma populara de sim racing iRacing in ultimele luni, pentru a integra BMW M4 GT3 cat mai fidel in simulare. De aceasta data, diferenta este ca masina este utilizata ca model de teste pe iRacing chiar in timp ce este dezvoltata. Ca atare, sim racerii pot urma evolutia impreuna cu BMW Motorsport si pot contribui la evolutia dezvoltarii pana cand versiunea finala va fi disponibila spre finalul anului 2021 pe iRacing si pentru clientii reali de motorsport. In acelasi timp cu dezvoltarea masinii de curse reale, inginerii BMW Motorsport au oferit colegilor de la iRacing date si fotografii CAD ca referinta, pe care acestia le pot folosi ca baza atunci cand programeaza si proiecteaza BMW M4 GT3 virtual.

Intr-un pachet de date suplimentar, iRacing a primit toate informatiile despre dinamica BMW M4 GT3. Inginerii BMW Motorsport folosesc acelasi set de date pentru a opera simulatorul BMW Motorsport, de exemplu. In total, peste 70 GB de date au fost deja schimbate. Obiectivul comun este acela de a recrea dinamica efectiva cat mai realist posibil.

Philipp Eng a fost impresionat de cat de fidel s-a obtinut acest lucru cand a pilotat pentru prima data BMW M4 GT3 virtual pe simulatorul de la BMW SIM Live. “Mi se pare extrem de cool ca BMW M4 GT3 a fost introdus pe iRacing in paralel cu dezvoltarea sa reala. La urma urmei, nu sunt doar un pilot de curse veritabil, ci si un sim racer inversunat”, a spus Eng, care, in calitate de tester alfa pentru iRacing, joaca un rol in a asigura ca manevrabilitatea BMW M4 GT3 este cat mai apropiata posibil la realitate.

Joaca devine munca utila

BMW Motorsport a colaborat cu Fanatec, producator de echipamente de sim racing, pentru a dezvolta un volan pentru BMW M4 GT3 care poate fi utilizat atat intr-o masina de curse, cat si intr-un simulator de curse – un transfer de tehnologie care nu a mai fost vazut pana acum in motorsport. Nu este necesara absolut nici o modificare pentru ca acelasi volan sa fie montat in masina de curse. Volanul din carbon are un design de motorsport, cu butoane iluminate si clapete de schimbare magnetice, cu dubla actiune, tot din carbon. Faptul ca volanul hibrid indeplineste perfect ambele roluri a fost demonstrat clar de pilotul oficial BMW Philipp Eng (Austria) la BMW SIM Live. A intrat pe scena in BMW M4 GT3 real, a iesit din cockpit tinand volanul, apoi l-a introdus in simulator si a efectuat cu promptitudine o serie de tururi in omologul virtual al masinii. Testele ample permit inginerilor BMW Motorsport sa monitorizeze constant durabilitatea volanului in situatii de curse reale. Acesta va fi disponibil de la Fanatec in prima jumatate a anului 2021.

“Prima data cand am auzit de ideea de a proiecta volanul BMW M4 GT3 pentru a fi compatibil cu un simulator, am fost uimit – pentru ca am fost incantat din start de concept. “Jos palaria pentru rolul de pionierat pe care BMW Motorsport si Fanatec si l-au asumat aici si pentru curajul de a pune in aplicare un astfel de proiect”., a spus Eng.

Sim racingul creste in popularitate in intreaga lume. Prin urmare, creste si numarul de utilizatori care acasa isi construiesc seturi complet echipate. La BMW Motorsport, acest lucru a ridicat intrebarea cum sa se integreze aceste platforme in viata de zi cu zi. Solutia a fost gasita impreuna cu BMW Designworks si producatorul de mobila Sedus. Studiul concept se numeste “Fusion SL” – o combinatie unica de platforma de sim racing si mobilier de lounge. Ideea a fost dezvoltarea unei piese de mobilier care sa economiseasca spatiu si sa poata fi integrata estetic intr-un spatiu de interior modern. Poate fi transformat intr-o platforma in doar cativa pasi simpli – este pliat pentru a servi drept birou, masuta de cafea sau scaun, astfel incat conceptele care definesc strategia de integrare a condusului BMW “Boost” si “Ease” sa poata fi experimentate nu numai in automobil, dar si in sufragerie.

Pentru a implementa proiectul, au fost reunite calitatea inginereasca a BMW Motorsport, competenta in design a lui Michael Scully si a echipei sale de la BMW Designworks si performanta in productie a Sedus – unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii complete pentru mobilier de birou si concepte de office.

Marea intrebare in ceea ce priveste hardware-ul pentru sim racing este: Ce echipament am nevoie pentru a putea concura cu cei mai buni? Chiar am nevoie de o suma de cinci cifre pentru simulatorul de curse si toate accesoriile?

Un tip care in prezent arata ca acest lucru nu este necesar este pilotul echipei Walkenhorst Motorsport, Christian Krognes. El s-a implicat puternic in sim racing doar de cateva saptamani si piloteaza un BMW Z4 GT3 in DNLS powered by VCO. Cu toate ca echipamentul sau este mai degraba o amintire a celui folosit de Eng atunci cand a inceput la varsta de 17 ani, Krognes stabileste timpi impresionanti pe turul de Nordschleife virtual si se afla printre protagonisti. “Practic, stau la o masa normala, pe un scaun normal. In timpul zilei, lucrez de acasa ca de obicei. Apoi, seara, imi fixez volanul si pilotez cateva ore”, a explicat Krognes. Pedalele sale sunt atasate de o cutie sub masa si nu exista nici un semn al unui echipament metalic care reuneste intreaga constructie. Aceasta provoaca situatii ciudate. “Daca franez prea tare, uneori alunec in spate cu scaunul meu”, a spus Krognes.

Articole similare

Elextra va fi cel mai rapid automobil (electric) din lume

Filip Sîrbu

Toyota lansează C+ pod

Andrada Arsenie

CEO-ul Stellantis, îngrijorat de accesibilitatea EV-urilor

Florin Amariei

Leave a Comment