AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Interviuri Stiri

Interviu în exclusivitate Olivier Francois, Episodul 3 – Despre noua platformă EV economică Stellantis și colaborarea cu Leapmotor

Citroen

Olivier Francois, CEO-ul Fiat de peste 12 ani și cel care conduce de puțin timp și destinele DS, a răspuns câtorva întrebări extrem de delicate. Ați putut afla deja informații prețioase din primul și al doilea episod extrase din interviul cu Olivier Francois, iar azi încheiem în forță cu detalii incredibile.

Cu ocazia mesei rotunde organizate de Juriul AUTOBEST și moderată de Dan Vardie, în calitate de fondator și președinte al acestei organizații, Olivier Francois a fost nevoit să răspundă unui set de „trei întrebări incredibile”, după cum a mărturisit chiar executivul Fiat.

Olivier Francois
Olivier Francois

Prima întrebare a fost dacă Fiat va utiliza platforma prezentată pe noul Citroen e-C3. Olivier Francois a trebuit să recunoască: „Vom utiliza această platformă. Cred că are mult sens. Avem o ofensivă a Chinei în curs în Europa, dar noi construim mașinile noastre în Europa și plătim muncitorii în euro, nu în moneda chineză. Dar probabil că putem încerca să fim puțin mai atenți la buget cu Citroen și cu Fiat. Așadar, evident, există atât de multe sinergii pe care le putem realiza între Citroen și Fiat și prima dintre ele va fi această platformă minunată – care este foarte economică, dar poate livra mașini bune.

Noul Citroen e-C3, ce va fi lansat în 2024, va fi un EV cu preț de circa 23.000 Euro

În ceea ce privește colaborarea cu chinezii de la Leapmotor, Olivier Francois a mărturisit:

Probabil că la un moment dat va fi recunoscută ca o adevărată lovitură de geniu de la Carlos (n.r. Carlos Tavares, CEO Stellantis). La nivelul meu mai umil, ca CEO al Fiat, abia aștept – i-am întâlnit deja pe tipi – și abia aștept, la un moment dat, care nu este acum, să învățăm de la ei, pentru că oamenii spun că au costuri mai mici cu forța de muncă, dar există probabil multe lucruri bune pe care le putem învăța despre realizarea de mașini electrice ieftine, așa că abia aștept. Știu ce vă gândiți: să mergem mult mai departe și să colaborăm și să creăm mașini împreună. Adică, totul este posibil, evident, dar acest lucru nu este pe agenda sau pe programul de astăzi, dar evident acestea sunt întrebări logice.

Ultima întrebare se referă la Fiat 500 Electric, care este singurul EV din cadrul Stellantis ce folosește o platformă unică, ce nu este împărțită cu niciun alt model. Va rămâne așa?

Olivier Francois

Aici, Olivier Francois a dat mai multe detalii: „Știți, lumea auto a decis că un segment va muri pentru că, pe baza unui raționament foarte logic – bateriile sunt foarte scumpe. Dacă diluezi 10.000 de euro, orice baterie, într-o mașină de 100.000 de euro, oamenii nu vor observa, este în regulă, o vor digera. Dacă pui asta într-o mașină de 10.000 de euro, doar dublezi prețul și oamenii vor spune “hei, asta nu funcționează pentru mine”. Așa că, și din acest motiv, toată lumea a oprit segmentul A. Sunt foarte norocos pentru că am reușit să îi conving, pe atunci erau Sergio (n.r. Marchionne) și Manley (n.r. Mike Manley), să spunem că nu putem opri segmentul A pentru că în segmentul A avem o mașină care definește ADN-ul Fiat. Deci este vorba de 500. Nu o pot ucide! Va avea o nouă poveste, va trăi pentru totdeauna, după mine. Nu cred că cineva ar fi destul de nebun să facă asta. Ar fi ca și cum am sacrifica ADN-ul mărcii. Nu vrem să distrugem valoarea. A fost minunat, pentru că datorită acestui lucru am avut această platformă, așa că problema este că, până acum, este tot distractiv, avem doar acel produs pe platformă, dar îl avem. Și ce descoperim?  Descoperim că oamenii încă vor mașini din acest segment, așa că evident, este încă puțin scumpă, sperăm că da, costul bateriilor va scădea. Nu a scăzut atât de repede cum speram, dar va scădea. Și în ziua în care va face acest lucru, vom avea o mașină minunată, la o valoare și un preț excelent. Așadar, vom continua să o menținem, vom continua să dezvoltăm platforma și să încercăm să obținem ce este mai bun. Și este o platformă care este doar electrică. Este o platformă foarte unică, dar în cadrul grupului Stellantis, marca ce se potrivește cel mai bine pentru segmentul A este Fiat.

Întreg materialul extras din întâlnirea Juriului AUTOBEST cu Olivier Francois va fi publicat în următorul număr al revistei AUTOpro, mai precis numărul 96.

Articole similare

Mazda CX-60, un nou capitol pentru marca niponă – din toamnă, în România

Filip Sîrbu

Cei mai emoționați fani din F1

Florin Amariei

Renault intenționează să producă modele electrice în Coreea de Sud