AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Generale Interviuri Stiri

Interviu în exclusivitate cu Stefan Sielaff, vicepreședinte al Global Design la Geely Auto Group

AUTOpro a fost prezent la ediția din acest an a Salonului Auto de la Beijing, unde editorul Dan Vardie a realizat un interviu cu Stefan Sielaff, vicepreședinte al Global Design la Geely Auto Group și șef de design al mărcii chineze Zeekr.

Interviu de Dan Vardie, Beijing (China)

Grație apartenenței la Juriul European AUTOBEST, astăzi vă prezentăm un nou interviu în exclusivitate pentru mass-media din țara noastră. Dan Vardie, Fondator și Președinte AUTOBEST, a aflat lucruri în premieră extrem de interesante despre marca din care face parte, și nu numai. Stefan Sielaff este cel care supraveghează procesul de proiectare și de creație a designului mașinilor produse nu doar de Zeekr, ci și de celelalte mărci din grup: Geely, Geometry și Lynk & Co. 

Stefan Sielaff: „Designul interior este acum un criteriu determinant în achiziția unei mașini”

Stefan Sielaff

De-a lungul carierei sale de desiger auto Stefan Sielaff spune că designul mașinilor a evoluat în mod semnificativ, iar tendințe și inovațiile în materie de estetică sunt dintre cele mai interesante și mai influente în modelarea viitorului în ceea ce privește aspectul automobilelor. „Trăim într-o lume din ce în ce mai conectată, iar acest lucru are un impact semnificativ și asupra designului auto. În timp ce designul exterior era până nu demult cel mai important criteriu pentru client în procesul de achiziție al unei mașini, în prezent, primează designul interior. Cel puțin, nu în China. Una dintre cele mai interesante tendințe pe această piață constă în integrarea tehnologiilor de ultimă generație, cum ar fi interfețele bazate pe inteligență artificială și funcțiile de conducere autonomă”, a precizat designerul Zeekr.

Întrebat în ce măsură sustenabilitatea își pune amprenta pe modelele pe carele produce Zeekr, Stefan ne-a spus: „Acest lucru influențează materialele pe care le folosim în interioarele mașinilor noastre, procesele de fabricație, dar și sistemele de propulsie ale acestora. Totodată, există o tranziție către design-uri mai personalizate și mai centrate pe om, cu accent pe crearea unor experiențe unice și memorabile pentru utilizatori. Convergența dintre estetică, tehnologie și sustenabilitate modelează și va continua să modeleze viitorul designului mașinilor, iar pentru mine este ceva incredibil să fac parte din această călătorie”, a explicat Stefan Sielaff.

L-am întrebat pe Stefan care crede că va fi direcția de design la Geely Auto în următorii ani. Iată ce ne-a răspuns: „Scopul nostru este acela de a împinge designul pentru Geely Auto în ansamblu și pentru fiecare brand subsidiar în parte către o nouă direcție pentru a deveni numărul 1 în ceea ce privește designul, cu un nou limbaj de design care este unic pentru fiecare brand. Ne gândim deja la următorul pas în dezvoltarea designului propriu și ne dorim să evoluăm în continuare din acest punct de vedere. În următorii ani, majoritatea mașinilor noastre vor fi electrice cu specificații tehnice similare, iar designul va trebui să fie elementul-cheie de diferențiere”.

 „Zeekr are ceva ce clienții chinezi apreciază foarte mult”

În calitatea sa de vicepreședintele global de design la Geely, Stefan Sielaff spune că grupul înglobează mai multe mărci, fiecare cu identitatea sa unică și, de aceea, echipa de designeri pe care o conduce trebuie să colaboreze cu mărcile din grup Geely pentru ca fiecare dintre acestea să-și păstreze o identitate vizuală distinctă, asigurând în același timp un portofoliu coerent de mărci. „Din poziția de vicepreședinte global de design trebuie să sprijin fiecare marcă în parte. Avem echipe de designeri extrem de competitivi în toate mărcile din grupul Geely, ceea ce îmi permite să îmi concentrez cea mai mare parte a timpului asupra Zeekr care, după cum puteți vedea deja, are un portofoliu pe care l-aș cataloga drept ambițios”, a declarat Sielaff.

Așa cum aminteam anterior, noul Zeekr 007 (foto sus) poartă semnătura inconfundabilă a lui Stefan Sielaff. Mașina adoptă noul limbaj de design Hidden Energy, motiv pentru care l-am rugat pe reputatul designer să ne explice conceptul și, totodată, felul în care se distinge acest model pe piața vehiculelor electrice. „Conceptul Hidden Energy reprezintă angajamentul nostru de a găsi echilibrul perfect între lux și tehnologie, cu o abordare centrată pe om. Acesta depășește limitele tradiționale ale designului auto, îmbinând inovația cu emoția. Termenul încapsulează filosofia noastră de a oferi o experiență de confort, stil și sustenabilitate. În termeni practici, filosofia Hidden Energy pune accentul pe designul pur, cu atenție la detalii și calitate, și încorporează o serie de inovații inteligente care îmbunătățesc experiența de conducere. Tocmai aceste lucruri fac ca Zeekr 007 să iasă în evidență pe piața vehiculelor electrice”, ne-a explicat Stefan.

În același timp, la nivelul grupului, Stefan Sielaff ne-a spus că, spre deosebire de alte mărci deținute de Geely, „poziționarea Zeekr este mai mare decât Lynk&Co, însă nu neapărat mai mare comparativ cu Polestar”. „Ceea ce pot să spun în momentul acesta este că Zeekr va fi, cred eu, o marcă mai luxoasă decât Polestar. Aceasta este foarte specifică, aproape dogmatică într-un mod pozitiv, însă livrează la rându-i mașini fantastice și omogene. Zeekr are ceva ce utilizatorii chinezi apreciază foarte mult, și anume automobile care nu par să iasă mereu din tipare, ceea ce nouă, europenilor, ne place”, a mai adăugat directorul de design Zeekr.

„Experiența de conducere trebuie să fie cât mai intuitivă și mai plăcută”

Cei de la Zeekr s-au făcut remarcați prin faptul că modelele lor sunt proiectate punându-se tot mai mult accentul pe om. Întrebat în legătură cu modul în care Zeekr acordă prioritate experienței în utilizare și cum se asigură că elementele de design nu sunt atrăgătoare doar din punct de vedere vizual, ci îmbunătățesc și experiența generală de conducere, Sielaff ne-a spus: „La Zeekr, prioritizarea experienței utilizatorului se află în centrul filosofiei noastre de design. Mai mult decât atât, încercăm să depășim nivelul de atractivitate vizuală, concentrându-ne pe crearea unei experiențe holistice de conducere, dar și de proprietate.

Când vorbim despre un design centrat pe om înțelegem nevoile și dorințele clienților noștri, asigurându-ne totodată că fiecare detaliu de design are un scop bine definit. De la designul exterior și interior și până la amplasarea comenzilor și materialele pe care le folosim ne străduim să facem ca experiența de conducere să fie pe cât de intuitivă, pe atât de plăcută. Inovațiile tehnologice, cum ar fi sistemul de iluminare Stargate sau afișajul exterior de pe caroserie care permite transmiterea de mesaje scrise care să fie însoțite și de sunet adaugă nu doar o notă vizuală, ci contribuie și la siguranță și comunicare, îmbunătățind în același timp experiența generală de a deține și de a conduce un vehicul Zeekr. Și să nu omitem faptul că acestea pot fi personalizate în funcție de preferințele fiecărui utilizator în parte”, a mai spus Sielaff.

Articole similare

Hyundai va lansa o nouă generație pentru modelele i10, i20 și i30

Mihai Morcovescu

KG Mobility, fosta SsangYong, a dezvăluit noul Tivoli facelift. SUV-ul compact costă echivalentul a 12.800 de euro

Mihai Morcovescu

EVENIMENT: „Millions of lives to save on the roads” de Jean Todt

Dan Vardie