AUTOpro
Analiza Connected Generale Stiri

Studiu Mozilla: Maşinile colectează date personale, inclusiv date genetice

Un studiu realizat recent de compania Mozilla a dezvăluit modul în care mari producători de automobile colectează și împărtășesc date cu caracter personal.

Mașinile conectate la internet colectează aproape orice informaţii, inclusiv date despre activitatea sexuală, expresiile faciale și informații genetice.

Mozilla: ce fel de date colectează producătorii de mașini

mozilla

La fel ca dispozitivele mobile sau calculatoarele, conexiunea la internet este promovată de producătorii auto drept un mare avantaj pentru clienţi. Aceasta este, însă, folosită pentru a colecta o cantitate uriașă de date cu caracter personal.

Studiul semnat de Mozilla arată că toţi cei 25 de producători care au făcut obiectul cercetării colectează astfel de date. Dar, constructorii nu arată nici o preocupare pentru intimitatea şoferilor şi a pasagerilor.

Mărci consacrate precum BMW, Ford, Toyota, Tesla sau Subaru colectează date despre rasă, greutate şi sănătate. De asemenea, sunt colectate și informații despre expresia facilă, statutul de imigrant şi chiar activitatea sexuală a șoferilor.

Dintre toţi producătorii, cele mai multe date le colectează Nissan, conform Mozilla. Marca japoneză colectează între altele informaţii genetice şi chiar activitatea sexuală.

Niponii nu au detaliat modul în care colectează aceste informații. În schimb, Nissan îşi rezervă dreptul de a vinde datele pe care le colectează, astfel că şoferii şi pasagerii nu ştiu unde şi mai ales cum vor fi folosite aceste date.

Monetizarea datelor va deveni o industrie de 750 de miliarde de dolari

Volkswagen colectează date demografice și comportamente de condus în scopuri de marketing. La rândul său, KIA îşi rezervă dreptul de a monitoriza viaţa sexuală a şoferilor, deşi nu este clar ce legătură are acest lucru cu condusul. În schimb, Mercedes-Benz se folosește de aplicația TikTok, pe care o preinstalează în sistemul de infotainment.

Renault este cea mai puțin problematică marcă la acest capitol. Producătorul francez respectă Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), o lege strictă valabilă în UE care guvernează modul în care datele cu caracter personal sunt utilizate, procesate și stocate.

Majoritatea producătorilor auto fac ceea ce specialiștii de la Mozilla denumesc „privacy washing”. În fapt, mărcile dau asigurări clare privind protejarea intimităţii oamenilor, însă colectează cantităţi enorme de informaţii despre aceștia. Nu cer acordul clienților pentru a le colecta datele, considerând că aceştia sunt de acord cu termenii pe care-i stabilesc din momentul în care se urcă în maşinile produse de ei.

Experții în domeniu estimează că, până în 2030, monetizarea datelor auto ar putea fi deveni o industrie în valoare de 750 de miliarde de dolari.

Sursa: Mozilla

Articole similare

Opel Corsa facelift: motorizare mild-hybrid și două versiuni electrice

Mihai Morcovescu

NOUL JAGUAR XF: ELEGANT, LUXOS, CONECTAT

administrator_autopromag

Citroën și-a prezentat noua identitate vizuală a mărcii, care include o nouă siglă

Mihai Morcovescu