AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Tesla Model Y a fost și în septembrie cea mai vândută mașină electrică în Europa

Tesla Model Y continuă să domine autoritar segmentul mașinilor electrice în 2023. Potrivit celor mai recente date publicate de JATO Dynamics, modelul american a fost cel mai bine vândut model cu emisii zero la nivel european și în luna septembrie.

În același timp, Dacia Sandero a coborât în clasamentul general comparativ cu lunile anterioare.

Tesla Model Y domină topul european general. Cum s-au descurcat modelele Dacia?

Tesla

Înmatriculările europene de vehicule noi au crescut cu 10% la 1.155.648 de unități în septembrie, marcând cea mai lentă rată de creștere înregistrată în acest an. Spre comparație cu aceeași lună din 2020, când pandemia a afectat piața, volumul total a scăzut cu 11%.

Vânzările de vehicule electrice au totalizat în a noua lună 186.380 de unități, ceea ce reprezintă o cotă de 16,1% din piață. Vorbim despre o creștere de 13% față de septembrie 2022. De la începutul anului au fost înmatriculate 1.465.249 de mașini electrice, în creștere cu 47% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Tesla Model Y continuă să domine vânzările la nivel european, fiind comercializat în septembrie în 29.309 de exemplare. Asta înseamnă o scădere de un procent față de aceeași lună din 2022. În topul mașinilor electrice, Tesla Model Y a fost urmat de MG4, cu 7.313 de exemplare, și Peugeot e-208, cu 6.637 de unități. Dacia Spring ocupă locul 7, cu 4.590 de exemplare vândute (-5%).

SUV-ul cu emisii zero al americanilor a fost urmat în clasamentul general de Peugeot 208, Renault Clio, Volkswagen Golf și Dacia Sandero. Modelul românesc a ieșit din top 3 în septembrie, deși a fost vândut în 19.265 de exemplare, cu 8% mai mult față de septembrie 2022.

Sursa: JATO Dynamics

Articole similare

Citroen a dezvăluit noul model electric e-C3: autonomie de 320 km și prețuri de la 23.300 de euro

Mihai Morcovescu

Toyota a publicat prima imagine oficială cu noua generație 4Runner

Mihai Morcovescu

Bosch și TomTom lucrează la „semnătura” inteligentă

Filip Sîrbu