AUTOpro
Generale Industrie Stiri

Renault anunță o creștere semnificativă a vânzărilor. Este a doua cea mai bine vândută marcă din Europa

Constructorul francez de automobile anunță o creștere de 11% a vânzărilor globale în primele nouă luni ale anului curent.

Datorită acestei performanțe, Renault ocupă locul al doilea în clasamentul celor mai bine vândute mărci în Europa.

Câte mașini a vândut Renault în Europa în 2023?

Renault

Reprezentanții producătorului francez au publicat rezultatele comerciale pentru perioada ianuarie-septembrie. În intervalul analizat, Renault a comercializat la nivel mondial 1.128.885 de vehicule, cu 11% mai mult comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Doar în al treilea trimestru al anului, marca a vândut 356.747 de unități (+11%).

În aceste condiții, Renault este al doilea cel mai vândut brand la nivel continental în 2023, înregistrând o creștere de 25% în al treilea trimestru și 22% de la începutul anului (726.938 de unități). În același timp, Renault domină segmentul C, cu o creștere de 36% de la începutul anului, la 190.535 de vehicule.

Cele mai populare modele în acest segment sunt Austral și Arkana. Primul a fost vândut în 60.305 de unități în primele nouă luni ale acestui an, iar cel de-al doilea în 59.542 de exemplare.

Mergând mai departe, Renault a înregistrat o majorare a vânzărilor și pe piața vehiculelor electrificate. Astfel, modelele hibrid au progresat cu 48%, contribuind la creșterea generală a vânzărilor de vehicule electrificate cu 19%, până la un total de 200.000 de unități vândute. Și în acest caz, Austral și Arkana au avut cele mai bune cifre.

Pe piața mașinilor electrice, Megane E-Tech a fost lider cu peste 35.000 de unități vândute. Modelul cu emisii zero a contribuit semnificativ la vânzările companiei, reprezentând aproape 54% din total (64.854 de unități). În Europa, Megane E-Tech electric deține o cotă de 2,2% din piața EV-urilor.

Dezvăluit în septembrie, la IAA Mobility de la Munchen, noul Scenic E-Tech electric (foto, sus) își va aduce și el o contribuție importantă când va fi pus în vânzare, în 2024. Comenzile în Europa vor fi deschise până la sfârșitul anului curent.

Pe piața din România, Renault ocupă locul al doilea, după Dacia, în clasamentul celor mai vândute mărci, cu 8.271 de unități în intervalul ianuarie-septembrie. Așadar, este lider în categoria mărcilor de import, cu o cotă de piață de 9,4%.

Sursa: Renault

Articole similare

Corespondență din Berlin: Un smartphone pe roți!

administrator_autopromag

Vânzările Volkswagen au scăzut cu 16% în primele trei luni ale anului 2020

administrator_autopromag

Piața auto chineză, în creștere pentru a doua lună consecutiv

Robert Stan