AUTOpro
Generale Industrie Stiri

Dacia anunță o majorare a vânzărilor globale cu 16,7% în primele nouă luni din 2023

ACEA

Reprezentanții mărcii Dacia au anunțat în această dimineață rezultatele comerciale pentru primele nouă luni ale anului curent.

Conform cifrelor publicate de producătorul de la Mioveni, în perioada analizată au fost comercializate 493.511 de unități, cu 16,7% mai mult comparativ cu perioada similară de anul trecut.

Câte mașini a vândut Dacia în al treilea trimestru din 2023?

Dacia

Același raport realizat de cei de la Dacia arată că marca autohtonă a vândut în trimestrul al treilea al anului 148.124 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere cu 2,4% față de perioada ianuarie-septembrie 2022.

Toate cele patru modele importante au înregistrat o creștere în primele nouă luni din 2023. Cel mai bine vândut model de la Mioveni a fost Sandero, cu 199.516 de exemplare, ceea ce reprezintă o creștere de 18,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. Hatchback-ul subcompact se menține prima poziție în clasamentul celor mai vândute automobile către persoanele fizice din Europa.

Pe locul al doilea regăsim SUV-ul Duster, cu 154.460 de unități comercializate, total care înseamnă o creștere de 4,1% comparativ cu intervalul similar din 2022. Conform celor de la Dacia, Duster rămâne cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice la nivel continental.

În ceea ce privește modelul electric Spring, acesta a fost vândut în 44.262 de unități. În acest caz vorbim despre cea mai mare creștere a unui model românesc, și anume 40,6% față de primele nouă luni din 2022. În plus, Dacia Spring se menține în top 3 al celor mai vândute modele cu emisii zero pe segmentul de retail de pe Bătrânul Continent.

În sfârșit, Jogger, a fost comercializat în 70.932 de exemplare în perioada analizată. Totalul reprezintă o majorare cu 76,1% față de perioada similară din 2022. Oficialii constructorului autohton susțin că Jogger ocupă primul loc în clasamentul celor mai vândute modele din segmentul C către clienții particulari (excluzând SUV-urile).

Vânzările Dacia pe piața vehiculelor pentru persoane în Europa au crescut în intervalul ianuarie-septembrie cu 19,6% față de creșterea medie a pieței (16,9%). Astfel, cota de piață pe segmentul vehiculelor private a ajuns în primele nouă luni ale anului 2023 la 4,4%, în ciuda unei ușoare contracții a pieței de retail.

Pe piața principală de clienți privați, Dacia își consolidează locul 2 în top 3 european cu o cotă de piață de 8,4%, în creștere cu 0,8 puncte procentuale față de 2022.

„Povestea de succes a mărcii Dacia continuă, vânzările sale înregistrând o creștere de 16,7% în primele nouă luni ale anului 2023. Strategia mărcii, care constă în redefinirea permanentă a ceea ce este esențial pentru clienți, propunând cel mai bun raport preț/prestații, explică poziționarea sa pe locul al doilea în vânzările către clienții persoane fizice din Europa. Suntem mândri de încrederea pe care clienții noștri o acordă mărcii Dacia”.

Xavier Martinet, director global de marketing, vânzări și operațiuni al mărcii Dacia

Cum s-a descurcat Dacia pe principalele piețe din Europa

Dacia

Oficialii Dacia au publicat și cifrele de vânzări pe primele nouă luni ale anului curent pe principalele piețe din Europa. Spre exemplu, în România, vânzările constructorului românesc au crescut la 36.069 de unități (vehicule private și utilitare), în creștere cu 29,2 %. Cota de piață a mărcii în segmentul vehiculelor private a crescut cu 3% față de perioada similară din 2022.

În ceea ce privește vânzările pe segmentul de retail (persoane fizice), cota de piață a mărcii a ajuns la 40,1%, în creștere cu 4,6% față de primele nouă luni din 2022. În topul celor mai vândute cinci modele pe piața locală, primele cinci locuri sunt ocupate de modele Dacia. De asemenea, în Top 5 al pieței de vânzări cu amănuntul, apar patru modele Dacia.

În Franța, cea mai mare piață pentru marca românească, constructorul român a vândut 118.495 de vehicule în primele nouă luni ale lui 2023, cu 23,2% mai mult față de perioada similară din 2022. Cota de piață pe piața autoturismelor a Dacia a ajuns la 9,1%, cu 0,5% în plus față de intervalul similar de anul trecut, ceea ce plasează marca pe locul 3 în topul celor mai vândute mărci pe piața vehiculelor private. Pe piața de retail (vânzări către clienții persoane fizice), Dacia este cea mai vândută marcă din Franța. Sandero este cel mai vândut model către clienții particulari și ocupă locul 3 per total. Spring ocupă locul 2 pe segmentul de vehicule electrice (retail și total piață), Duster este cel mai vândut SUV pe segmentul de retail, în timp ce Jogger este cel mai vândut model de segment C către persoanele fizice.

În Italia, Dacia a vândut în primele nouă luni ale anului în curs 66.160 de mașini, cu 29,3% în plus față de perioada similară din 2022. Cota de piață a mărcii a crescut cu 0,3 puncte procentuale. Astfel, Dacia își menține prima poziție pe segmentul de retail, cu o cotă de 9,3% și cu două modele în Top 3: Sandero (locul 2) și Duster (locul 3).

Pe piața din Germania, Dacia a comercializat 51.703 de unități, cu 25,2% mai mult față de aceeași perioadă din 2022. Cota de piață a mărcii în segmentul vehiculelor private a crescut cu 0,2%. Dacia ocupă locul 4 pe segmentul de retail, cu trei modele în Top 15. Sandero este al treilea cel mai vândut model în această țară către persoanele fizice, în timp ce Duster se află pe locul 3 pe segmentul SUV-urilor pe același canal de vânzări, mai precizează sursa citată.

Vânzările Dacia pe piața din Spania au crescut cu 2%, până la 34.624 de unități în primele nouă luni din 2023. Cota de piață a mărcii autohtone s-a majorat cu 0,2%. Pe segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4, în timp ce Sandero este cel mai vândut automobil atât per total, cât și pe segmentul de retail.

Sursa: Dacia

Articole similare

Orașul New York va autoriza testarea mașinilor autonome în anumite condiții

Mihai Morcovescu

VIDEO: Rimac Nevera a devenit cea mai rapidă mașină electrică de serie după ce a atins o viteză de 412 km/h

Mihai Morcovescu

CES 2024: Mercedes-Benz a prezentat noul sistem multimedia MB.OS bazat pe inteligență artificială

Mihai Morcovescu