AUTOpro
Generale Green car Stiri

Volvo EM90, primul monovolum al mărcii: primele fotografii neoficiale. Debutul oficial, pe 12 noiembrie

Constructorul suedez de automobile Volvo va dezvălui în luna noiembrie noul model electric EM90, care va fi primul monovolum din istoria mărcii scandinave.

Până atunci, pe internet au apărut fotografii neoficiale cu viitorul MPV, care va fi bazat pe modelul similar chinezesc Zeekr 009. Debutul oficial va avea loc pe 12 noiembrie.

Viitorul Volvo EM90 va fi bazat pe modelul chinezesc Zeekr 009

Volvo

Fiecare nou model care este lansat în China trebuie să primească aprobarea Ministerului Industriei și Tehnologiei Informației (MIIT). Ca parte a procesului de omologare, pe site-ul MIIT sunt publicate imagini înainte de lansarea oficială. Însă, în unele cazuri, designul acelui automobil este dezvăluit mult mai devreme.

La fel stau și lucrurile în cazul viitorului Volvo EM90, primul monovolum din istoria mărcii suedeze. O serie de imagini cu noul model au „transpirat” pe internet cu aproape o lună înainte de debutul oficial.

Noul EM90 va fi, în esență, versiunea europeană a monovolumului 009 produs de chinezii de la Zeekr (foto, jos). Caroseria viitorului EM90 are o siluetă asemănătoare, însă fața și spatele au fost reproiectate pentru a se alinia noului limbaj de design Volvo.

La partea frontală, în locul grilei regăsim un panou în culoarea caroseriei. Acesta prezintă mici decupaje care se presupune că vor fi iluminate, De asemenea, mașina a primit noi faruri LED și câteva prize de aer în bara de protecție. Partea din spate are un design mai simplu, cu stopuri a căror dispunere este atât pe verticală, cât și pe orizontală. Nu în ultimul rând, se remarcă și câteva elemente decorative cromate în părțile inferioare ale caroseriei.

Sistem de propulsie cu un motor electric de 272 CP

Potrivit informațiilor publicate de MIIT, viitorul EM90 va măsura 5.206 mm în lungime, 2.024 mm în lățime și 1.859 mm în înălțime. Ampatamentul măsoară 3.205 mm, adică aceeași dimensiune ca în cazul lui Zeekr 009. Modelul va cântări 2.763 kg. Monovolumul suedez va fi oferit cu jante de 19 sau de 20 de inch, iar la interior va avea o configurație cu 6 scaune.

Din punct de vedere tehnic, Volvo EM90 va folosi un motor electric montat posterior. Acesta va dezvolta 272 CP. Pentru moment nu se știe dacă vor exista și versiuni cu două motoare electrice și tracțiune integrală ca Zeekr 009. Autonomia și capacitatea bateriilor nu sunt nici acestea cunoscute.

Totuși, pentru a vă face o idee, Zeekr 009 folosește un acumulator litiu-nichel-mangan-cobalt produs de CATL. Versiunea de 140 kWh asigură o autonomie de 822 km pe baza ciclului de testare CLTC din China. Există, totodată, și o variantă mai mică, de 116 kWh, care oferă o autonomie de 702 km.

Sursa: Motor1

Articole similare

Lamborghini SC20 – unicitate și sportivitate

Andrada Arsenie

Încep comenzile pentru vehiculele electrice solare

Andrada Arsenie

Importatorul Peugeot în România oferă 3 vehicule Rifter institutului Matei Balș din București

administrator_autopromag