Constructorul german de automobile Volkswagen a testat timp de câteva luni o nouă baterie solid-state dezvoltată de compania americană QuantumScape.
Cu toate că a fost supus la peste 1.000 de cicluri de încărcare, acumulatorul și-a păstrat 95% din capacitate după ce a parcurs peste 482.800 de kilometri.
Volkswagen a testat noua baterie solid-state în laboratoarele sale PowerCo

Noua baterie solid-state dezvoltată de QuantumScape ar putea fi folosită de viitoarele mașini electrice Volkswagen. Potrivit companiei de peste Ocean, acumulatorul a depășit cu mult cerințele de performanță. Testele au fost efectuate în laboratoarele PowerCo, deținute de Volkswagen.
Concret, bateria a fost supusă la peste 1000 de cicluri de încărcare și a reușit să-și păstreze 95% din capacitatea inițială. De asemenea, americanii au precizat că testele realizate de Volkswagen sunt „echivalente cu o mașină electrică care a parcurs peste 482.800 de kilometri fără să înregistreze vreo pierdere notabilă în materie de autonomie”.
Obiectivul inițial fixat de specialiștii de la QuantumScape pentru noua baterie era ca aceasta să aibă o retenție de 80% a energiei după 800 de cicluri de încărcare. Prototipul testat are același număr de straturi și folosește același format de celulă ca bateria destinată producției de serie. Aceasta este cunoscută sub numele de QSE-5.


Americanii spun că aceste teste „demonstrează potențialul de performanță al bateriilor în stare solidă cu litiu metal”, care promit „autonomii mărite, timpi de încărcare mai mici și siguranță maximă comparativ cu bateriile tradiționale litiu-ion și alte baterii de generații viitoare aflate în dezvoltare”.
În același timp, QuantumScape a subliniat faptul că rezultatele testelor „depășesc cu mult standardul industriei de a finaliza 700 de cicluri de încărcare și de a păstra, totodată, 80% din capacitatea bateriei”.
Volkswagen și-a propus să producă baterii în stare solidă începând cu anul 2025.